درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 14 آذر 1400 - 15:43   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط‌عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عزل شد

  مدیر روابط‌عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عزل شد


ادامه ادامه مطلب دو

روابط عمومی ها در مسیر تحول و کیفیت مدیریتی

  روابط عمومی ها در مسیر تحول و کیفیت مدیریتی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت منصوب شد

  رئیس روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی بین‌المللی
  برترین کمپین‌های روابط عمومی در سال ۲۰۲۱
  روابط عمومی ها در مسیر تحول و کیفیت مدیریتی
  بزرگ شوید و رشد کنید
  پژوهش/ نقش و کاربرد رسانه های اجتماعی و دیجیتالی در روابط عمومی (یک مطالعه دوازده ساله)
  محتوا ستاره درخشان کهکشان نشر
  یک نرم افزار ویژه روابط عمومی ها تولید شد
  دکتر آیت‌اله ابراهیمی در همایش مدیران ارشد بانک سپه: با انسجام و عبور سریع از ادغام، بزرگ و قدرتمند می‌مانیم
  مسابقه فوتبال یا جشنواره تبلیغات
  وب سایت خوب برای کسب وکارها چه ویژگی هایی دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6487صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 4 آبان 1392 - 22:29
طرز فکر نوآورانه و تحقق ایده‌ها
نویسندگان: Vijay Govindarajan -Srikanth Srinivas مترجمین: مهدی احمدی ندوشن-راضیه فلاح
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- توماس ادیسون معتقد بود «نبوغ، حاصل یک درصد الهام و 99 درصد پشتکار است.» متاسفانه هنگامی که شرکت‌ها شروع به فعالیت‌های نوآورانه می‌کنند، تمایل دارند تا عمده وقت، انرژی و توجه خود را روی همان یک درصد (الهام) صرف کنند و به لذت شکار برای ایده‌های غیر‌منتظره بپردازند، اما چالش اصلی نوآوری اتکا به این ایده‌ها در بلندمدت
است. یعنی سفری سخت از ایده تا اجرا.
 

شرکت‌های نوآور با ایجاد فضایی مناسب زنجیره‌ای از موفقیت را برای کارمندان خود به وجود می‌آورند تا دراین فضا طرز فکر نوآورانه پیدا کنند که در نهایت منتهی به تفکر و عمل متفاوت و کسب موفقیت‌های خارق‌العاده می‌شود.


 

متفاوت فکر کنید

البته که هر ایده ارزش دنبال کردن ندارد. اولین قدم نزدیک کردن ایده‌ها به فرصت‌های جهانی است. داشتن فرآیندی برای ارزیابی اینکه آیا زمان مناسب است؟ آیا تمایلی به دنبال کردن این ایده داریم (آیا با اهدافمان همسواست؟) آیا توان اجرای آن را داریم(آیا با مزیت‌های رقابتی ما همسواست؟) آیا در صورت درست اجرا شدن، منافع شایانی به دنبال خواهد داشت؟ آیا ریسک‌هایی مانند ضررهای ناشی شده از آن قابل پوشش خواهند بود ؟

شهامت استفاده از فرصت‌های منطبق با این معیارها ایجاد مکانیسم‌هایی به منظور ایجاد سرمایه و منابع برای فرصت‌های مناسب است. این رویکرد با داشتن دیدگاه ایجاد سبد سرمایه‌گذاری (پورتفولیو) نسبت به فرصت‌ها و اطمینان یافتن از اینکه توازنی در فرصت‌ها وجود دارد که فضاهای فعلی، جدید و نزدیک را پوشش می‌دهد، دست‌یافتنی است. 

باید در نظر گرفت که اجرای یک پیشنهاد امری تدریجی و پله به پله است، مانند نهال کوچکی که جوانه می‌زند. شما باید آن را پرورش دهید تا زمانی که به یک درخت بزرگ با ریشه‌های عمیق تبدیل شود.


 

تفکر

چالش بعدی ایجاد توازن بین استفاده حداکثری از این فرصت‌ها و حفظ عملکرد سازمان است. 

باید دریابیم که بهترین ساختار متوازن که آسیبی به اصل عملکرد سازمان نزند و همزمان از فرصت‌های موجود استفاده کند، چیست؟ بسیاری از سازمان‌هایی که در مقیاس بزرگ تلاش‌های عمده‌ای برای مدیریت تغییر در راستای نوآورتر کردن سازمان انجام می‌دهند، بیشتر شکست می‌خورند؛ اما اصول پیشنهادی ما کاملا مخالف این امر است: 

آسیب‌ها را جدی بگیرید، زیرا چالش‌ها تنها در اجرای نوآوری نیست، بلکه به طور همزمان باید در راستای بهبود انجام فعالیت‌های برای اجرای آن هم عملی 

باشد. 

در سازمان‌هایی که کارهای اصلی به‌خوبی انجام می‌شود، نوآوری‌های چالشی که به ریتم فعالیت آسیب می‌زند به صلاح نیست. در این شرایط ما کمترین تغییر را انتخاب می‌کنیم و تیم‌های مخصوص نوآوری را در همکاری با نیروهای مشترک به‌کار می‌گیریم و به‌جای جراحی بزرگ، جراحی‌هایی ظریف، دقیق و در مقیاس کوچک انجام می‌دهیم.


 

متفاوت عمل کنید

یعنی ایجاد فضایی که در آن ابتکار تقویت و تشویق شده و همراه با آن از افسانه‌های سازمانی تجلیل شود. مشخص کردن موانعی که کارمندان با پیگیری برای عبور از آنها به نتایج می‌رسند به کمک نسلی موفق از رهبران، مواردی است که شما را به نتیجه می‌رساند.

ایجاد محیطی که در آن کارکنان می‌توانند به جای گرفتار شدن در تله فعالیت‌ها برروی نتایج تمرکز کنند و ایجاد فرآیندهای برنامه‌ریزی جداگانه برای تلاش‌های نوآوری در ایجاد تیم‌های تخصصی موثر است.

برخلاف عملکرد اصلی سازمان یا همان موتورعملکرد - جایی که برنامه‌ریزی فرآیندها نیاز به تمرکز کافی روی مسائل مالی، مشتری و عملکرد سهم بازار دارد - فرآیند برنامه‌ریزی نوآوری نیاز به تمرکز روی یادگیری و مشاهده نوآوری به عنوان یک آزمایش منظم دارد. 

در شرکت‌هایی که مدام به دنبال پرورش فضایی برای رشد نوآوری هستند، نوآوری تنها در مورد عدم پاسخگویی نیست؛ بلکه درمورد نوع خاصی از پاسخگویی است. ایجاد فضای ساختاری مناسب برای اطمینان از اینکه شما در مسیر درست رشد می‌کنید، کافی است و نیاز به فعالیت بیشتر نیست.

این مفهوم «طرح منعطف» البته همراه با جلساتی برای تصحیح و بازبینی پویا رویکردی است که ما در تلاش‌های نوآورانه توصیه می‌کنیم. اگر موتور عملکرد سازمانی، جلسات برنامه‌ریزی ماهانه دارد، در بخش نوآوری باید جلسات هفتگی «دوره اصلاح» وجود داشته باشد. اگر موتور عملکرد، جلسات برنامه‌ریزی‌اش هفتگی است، جلسات روزانه «دوره اصلاح» باید جریان داشته باشد.


 

توسعه دادن دامنه فعالیت‌ها

هنگامی که مدل کسب‌و‌کار تثبیت شده است، زمان تشویق پرسنل برای توسعه فعالیت‌ها، جریان‌های درآمدی تازه، افزایش دسترسی و تبدیل افرادی که مشتری نیستند به مشتریان است. به عنوان مثال، شرکت اپل موفقیت خود را از طریق ایجاد فروشگاه (App) بسط داد، که در آن افراد و مغازه‌های کوچک می‌توانند روی شانه‌های اپل بایستند و به یک بازار برسند که از روشی دیگر هرگز نمی‌توانستند. این استراتژی به اپل کمک کرد، میزان دسترسی به اپل افزایش یابد، زیرا به این ترتیب مشتریانشان به امکاناتی فراتر از نرم‌افزار دسترسی دارند. آنها با این رویکرد دامنه فعالیت‌هایشان را برای خود، شرکا و مشتریانشان توسعه دادند.

اجرای نوآوری، نه نوآوری و نه اجرا است؛ بلکه موجود عجیبی است که هنگامی که رام شود، می‌تواند یک منبع قدرت عظیم، تمایزدائمی و موفقیت پایدار باشد.

منبع: HBR

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پژوهش/ نقش و کاربرد رسانه های اجتماعی و دیجیتالی در روابط عمومی (یک مطالعه دوازده ساله)


  روابط عمومی بین‌المللی


  آیا میزان ثمربخشی روابط عمومی قابل اندازه‌گیری است؟


  تبلیغات سازمانی در روابط عمومی بین المللی


  پنج راه مطمئن روابط‌عمومی برای راه‌اندازی، تثبیت و توسعه یک کسب وکار جدید


  همزمان‌سازی انواع نشر و توسعه فرایند اطلاع‌رسانی سازمانی


  مسابقه فوتبال یا جشنواره تبلیغات


  دو اشتباه رایج روابط‌عمومی


  ۱۰ مهارت برای رهبران بازاریابی


  رییس جمهور برای تقویت روابط عمومی ها اقدام جدی انجام دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود