درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 آذر 1401 - 21:30   

فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی‌های دانش بنیان

  روابط‌عمومی‌های دانش بنیان


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری

  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد

  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آقای صداوسیما! سرکوب چین را سانسور نکنید
  ChatGPT
   17 پیشنهاد برای یک روابط‌عمومی خوب
  هر سفیر رسانه، یک نماینده خاص و پر قدرت اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی در مدرسه است
   دنیا در مسیر روابط‌ عمومی الگوریتمی حرکت می‌کند
  رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان: موفقیت روابط‌عمومی در گرو روزآمدی است
  شعارنگاره‌ها در میانه انکار یا پذیرش به عنوان بحران
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری
  عرق‌ریزان روح برای نوشتن
   انتقاد یک اقتصاددان از بولتن‌سازی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 648صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیجمعه، 29 اردیبهشت 1391 - 15:07
چرا انتخاب استراتژی بازاریابی مناسب مهم است؟
نویسنده: ایمان صفرآبادی فراهانی - استراتژی عبارت است از الگو یا طرحی هدفمند که اهداف،سیاست ها و زنجیره های عملیاتی یک سازمان را در قالب یک کل به هم پیوسته با یکدیگر ترکیب می کند.
  

 

 چکیده

بازاریابی یک عمل بحرانی است که به شرکت ها در مراحل بقای آنها کمک می کند. در دو دهه گذشته فرض غالب در دنیای تجارت بر این اساس بوده است که توجه به نقش بازاریابی در فرایند مدیریتی ،معطوف به فهمیدن نقش مهم بازاریابی در شرکت کردن کمپانی ها در یک رقابت موثر و مفید است. اینکه فعالیت بازارابی باید در مراحل ابتدایی از طریق فرایند های مدیریتی آغاز شود ،به یک باور عمیق تبدیل شده است. برای دنبال کردن همزمان سود و منفعت ،تصمیم گیرندگان باید از استراتژی های بازاریابی گوناگون منطقی و کنترل فرایند در یک مجموعه متفاوت از واحد های عملیاتی ،دلالت می کند.

علاوه بر این استفاده از تکنولوژی برای تغییر دادن شرایط رقابتی موجب پیچیده تر شدن فعالیت های بازاریابی به عنوان یک فعالیت بحرانی شده است.همچنین بازاریابان باید در فرایند طراحی برنامه ها و تدوین استرتتژی بازاریابی مناسب به فاکتور ها ومعیارهای چند گانه ای که ناشی از نوع محصول یا طبقه آن،نوع بازار و وسعت آن، فعالیت های رقبا و شرایط مالی و محیط داخلی شرکت است،توجه ویژه داشته باشند همین امر انتخاب استراتژی را برای بازاریابی به یک امر مهم و تاثیر گذار تبدیل کرده است.

در این تحقیق سعی شده است تا با تبیین این استراتژی ها توضیح داده شود و سپس با چند مثال چند راه را که می توان با آن استراتژی ها را انتخاب کرد نشان دهیم.

 

 

 

مقدمه

استراتژی یک برنامه واحد،همه جانبه و تلفیقی است که محاسن یا نقاط قوط اصلی سازمان را با عوامل و تغییرات محیط مربوط می سازد و به نحوی طراحی شده است که با اجرای صحیح آن از دست یابی به اهداف اصلی سازمان اطمینان حاصل می شود.

در فرهنگ عمید استراتژی را به معنی علم اداره کردن عملیات و حرکت ارتش در جنگ آورده شده است. آندره بوفر استراتژی را اساس و اصول راهنما،فلسفه و اندیشه عملی و تجربی تعریف کرده است.

کوئین می گوید:”استراتژی عبارت است از الگو یا طرحی هدفمند که اهداف،سیاست ها و زنجیره های عملیاتی یک سازمان را در قالب یک کل به هم پیوسته با یکدیگر ترکیب می کند.”

اگر استراتژی به درستی تنظیم شده باشد،در تخصیص و هدایت منابع سازمانی به صورت یگانه و بالنده و بر پایه توانمندی ها و نارسایی های نسبس درون سازمان ،دگرگونی های محیطی پیش بینی شده و حرکت های اقتضایی در مقابل رقبای هوشمند موثر خواهد بود و در حقیقت استراتژی با نگاه به تحولات محیطی تنظیم و اجرا می گردد. فهمیدن استراتژی و اثر بخشی یک موسسه کار ساده ای نیست. باید دانست موسسه چکونه شکل گرفته و با تهدیدات و فرصت ها چگونه برخورد نموده است. صرف نظر از اینکه سازمان به صورت یک ارگانیزم در ارتباط متقابل با عوامل مختلف درونی و بیرونی است، به این علت که در آن به طور مداوم تصمیماتی در مورد آینده اتخاذ میشود،عدم اطمینان و پیش بینی آینده صعوبت کار را افزایش می دهد.

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی‌های دانش بنیان


  عرق‌ریزان روح برای نوشتن


  تجلیل از مدیر روابط‌عمومی مهراصل به عنوان داوطلب نمونه هلال احمر استان آذربایجان شرقی


  رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان: موفقیت روابط‌عمومی در گرو روزآمدی است


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری


  چین با لایک پست‌های اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی برخورد می‌کند!


  هر سفیر رسانه، یک نماینده خاص و پر قدرت اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی در مدرسه است


  شعارنگاره‌ها در میانه انکار یا پذیرش به عنوان بحران


  تهدید توییتر از سوی اتحادیه اروپا؛ مکرون و ماسک دیدار کردند


  ChatGPT


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد