شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیلبوردهای سازمان تحت مدیریت این جوان 33 ساله، این روزها در اوج خبرها و حاشیه ها قرادارد.  
 
هفته ای که گذشت، هفته «اوج» بود. سازمانی غیردولتی و خبرساز که به واسطه بیلبوردهای نصب شده در معابر مختلف شهر تهران، روی بورس اخبار قرار گرفت. «سازمان هنری- رسانه ای اوج» که بیلبوردهای خبرساز و پرحاشیه «صداقت امریکایی» را به آن نسبت می دهند، با رئیس جوانش پرحاشیه ترین خبرهای هفته اخیر را به خود اختصاص داد. حاشیه هایی که با واکنش های متعددی روبه رو شد و حتی پس از جمع آوری این بیلبوردها در عصر جمعه هم این واکنش ها ادامه یافت.
اما این سازمان توسط چه کسانی اداره می شود و چه فعالیت هایی در گذشته انجام داده است؟
 
حاشیه های یک «اوج»
«سازمان هنری رسانه‌ای اوج تشکل مردم نهاد و تخصصی مردمی است که توسط NGO‌ها تشکیل شده است که هزینه آن و اعتبارات تولیدات خود را با حمایت همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی تامین می‌کند و مسئولیتی برای پشتیبانی شدن از هیچ نهادی ندارد.سازمان‌هایی در وزارت کشور ثبت می‌شوند سازمان‌هایی هستند که بخش اعظم آن‌ها تشکل‌های سیاسی است. این سازمان به عنوان یک تشکل مردم نهاد با رزمه بین المللی که دو سال از عمر آن می‌گذرد. مجموعه ای است که با کنار هم قرار گرفتن موسسات فعال در حوزه هنر و رسانه شکل گرفته است. این موسسه شبیه به یک اتحادیه است و کار آن حمایت از اشخاصی است که در این حوزه کار می‌کنند.» این، اظهارات مدیرعامل سازمان اوج درباره سازمان تحت مدیریتش است.

«احسان محمدحسنی»  جوان 33 ساله ای که حالا مدیریت سازمان اوج را هم به مجموعه تجربیات مدیریتی اش افزوده است. او «معاون هنری» پیشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس است. چندی هم به عنوان معاونت اطلاع رسانی و تبلیغات این بنیاد فعالیت کرده و سابقه ریاست «فرهنگسرای پایداری» را هم در کارنامه خود دارد.
 
احسان محمدحسنی در این عکس با کت و شلوار سفید، نشسته در میان محمدرضا شریفی نیا و نادرطالب زاده مشخص است 
اجرای برنامه هایی همچون «شب آفتابی» که روایتی تئاترگونه و مستند از صدراسلام تا زمان معاصر داشته، در کنار تولید مستندهایی همچون «روح الله» که بارها و در مناسبت های مختلف از صداوسیما پخش شده است، از جمله فعالیت هایی است که نام محمدحسنی در میان پدیدآورندگان ان به چشم می خورد.

سازمان اوج، البته یک برنامه خبرساز دیگر هم با عنوان «شب شاعر» دارد که همین چند وقتت پیش در تجلیل از «محمدحسین جعفریان» نویسنده، شاعر و روزنامه نگار برگزار شده بود و در کانون توجه رسانه های فرهنگی- هنری قرار گرفت.
 
از آن بیلبورد تا این بیلبورد
در میان فعالیت های سازمان اوج، چند فعالیت به عنوان شاخص درنظر گرفته شده است . غیر از «شب شاعر» فعالیت هایی همچون «جایزه گفتمان انقلاب اسلامی»، تولید محصولان تلویزیونی از قبیل فیلم داستانی، مستند، مسابقه و نماهنگ از جمله فعالیت هایی است که برای انجام توسط این موسسه تعریف شده است.

 
در کنار این فعالیت ها، عنوانی به نام «موج سازی تبلیغاتی» هم درنظر گرفته شده است. مسئولان اوج، این بخش را این گونه تعریف کرده اند: «تولید محصولات گرافیکی برای فضاسازی و ایجاد موج‌های تبلیغاتی در زمره‌ی پروژه‌های جاری در خانه‌ی طرح و گرافیک سازمان قرار می‌گیرد. 

بنرهای در ابعاد بزرگ که در نقاط مختلف شهر مثل میدان ولی‌عصر و خیابان ستارخان نصب شده است، و نیز مجموعه پوسترهای «جنگ، کار تا پیروزی» نمونه‌هایی از این پروژه‌ها هستند.»
 
ویژگی همه بیلبوردهای طراحی شده توسط این سازمان،  گرافیک متفاوت آن و پرداختن به موضوع از زاویه ای متفاوت است. این ویژگی ها در بیلبوردهای «جنگ کار تا پیروزی» نمود بیشتری داشت و  در بیلبوردهای «صداقت امریکایی» حاشیه سازی را چاشنی خود کرده بود. بیلبوردهایی که با نمادسازی های خبرساز از دوطرف ایرانی و امریکایی پشت میز مذاکره، واکنش های چهره های مختلف، از اعضای شورای شهر و روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران تا  برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به همراه داشت. واکنش های متفاوت و موافق و مخالفی که در نهایت به جمع آوری این بیلبوردها از معابر تهران ختم شد.

با این حال، ماجرای نصب و جمع آوری این بیلبوردهای خبرساز، چند روزی فضای رسانه ای  و شبکه های اجتماعی مجازی را به خود معطوف کرد. اتفاقی که البته اولین مورد از این دست اتفاق ها نبوده و قطعا اخرین مورد آن هم نبوده است.

باید منتظر ماند و واکنش مدیران سازمان اوج را دید. آیا اوج، دوباره به اوج خبرهای حاشیه ای باز می گردد؟