درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:55   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6443صفحه نخست » جهان روابط عمومیجمعه، 3 آبان 1392 - 20:59
۱۲ گرایش شکل‌گیری اخبار دیجیتال
معصومه رشیدی - دسترسی و مطالعه مخاطبان به اخبار امروز یکی از مهمترین رویکردهای سازمان‌های خبری شده است. رویکردی که وضعیت آنها را جهت فراهم آوردن زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هدایت می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این روزها اینترنت و به تبع آن رسانه‌های نوظهور  درحال تغییر دادن دنیای ما هستند. در  زمانی نه چندان دور کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ‌ها تنها وسایلی بودند که کاربران را به اینترنت متصل می‌ساخت اما با گسترش دستگاه‌های دیجیتال مانند تلفن همراه هوشمند، تبلت‌ها و غیره این امکان فراهم شد که کاربران اینترنت در هر زمان و هر مکان که بخواهند به این شبکه گسترده جهانی متصل شوند و از سرویس‌ها، ابزارها، برنامه‌ها و امکاناتی که در اختیار آنها قرار داده می‌شود برای ارتباط با دیگر افراد و دسترسی به داده‌ها و اطلاعات بسیار متنوع و متعدد استفاده نمایند.

اما به طور حتم ظهور این پدیده تاثیری را بر روابط فیزیکی و روزمره ما برجای گذاشته است و پیامدها و آثار خاصی را با خود به همراه دارد. یکی از این پیامدها تغییر در عادات اخبار مصرفی ما هستند اگر در گذشته مخاطبان برای کسب اخبار به تلویزیون، رادیو و یا روزنامه‌ها مراجعه می‌کردند، امروزه اینترنت و دستگاه های دیجیتال در حال تغییر این چشم انداز هستند. در این مقاله آندریا کایمونت به ۱۲ رویکردی اشاره می‌کند که باعث شکل‌گیری اخبار دیجیتال شده است:

۱- اکثر آمریکایی‌ها اخبار را به صورت آنلاین دریافت می‌کنند: در حال حاضر ۵۰ درصد از مردم اظهار می‌کنند که اینترنت به عنوان منبع اصلی آنها برای کسب اخبار ملی و بین‌المللی است، با این حال استفاده از اینترنت در رتبه پایین‌تر از استفاده از تلویزیون و بالاتر از روزنامه و رادیو قرار دارد.

۲- به ویژه افراد جوان‌تر آمریکایی: اینترنت در حال حاضر منبع اصلی اخبار ملی و بین‌المللی برای افراد زیر ۵۰ سال است. ۷۱ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله اینترنت را منبع اصلی کسب اخبار می‌دانند که در مقایسه با ۵۵ درصدی که تلویزیون را منبع اصلی می‌دانند، بیشتر می‌باشد. در میان افراد ۳۰ تا ۴۹ ساله ، ۶۳ درصد بیان کردند اینترنت جایی است که آنها می‌توانند به بسیاری از اخبار خود دست یابند، این درصد افراد با درصد افرادی که اظهار کردند تلویزیون منبع خبری برتر آنهاست، مقایسه شد. افراد مسن‌تر آمریکایی در پدیرفتن اینترنت به عنوان منبع اصلی کندتر بوده‌اند.

۳- استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان منبع کسب اخبار افزایش یافته است: ۱۹ درصد آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۲ اخبار را از طریق شبکه اجتماعی “yesterday” مشاهده می‌کردند یعنی بیش از دوبرابر آمار ۹ درصدی این افراد در سال ۲۰۱۰٫ از مجموع افرادی که در دهه سوم زندگی قرار دارند، ۳۰ درصد یعنی چیزی نزدیک به آمار ۳۴ درصدی افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله، می‌گویند اخبار یا سرخط خبرها را در فیس بوک و یا سایت شبکه اجتماعی yesterday مشاهده می‌کنند.

۴- بیشتر بزرگسالان آمریکایی اخبار را از طریق  تلفن همراه دریافت می‌کنند: ۶۴ درصد مالکان تبلت‌ و ۶۲ درصد مالکان تلفن‌‌های هوشمند گفتند که در سال ۲۰۱۲ اخبار را بر روی دستگاه‌هایشان مشاهده می‌کردند. ۷۳ درصد مالکان تبلت حداقل گاهی اوقات و ۱۹ درصد هر روز به خواندن مقالات می‌پردازند. ۶۱ درصد مصرف کنندگان اخبار تلفن‌‌های هوشمند حداقل گاهی اوقات و ۱۱ درصد به طور منظم از طریق این تلفن‌ها داستان‌های طولانی را می‌خوانند.

۵- اکثریت کاربران اخبار تلفن همراه، بیشتر اخبار خود را از طریق مرورگر دریافت می‌کنند:  در سال ۲۰۱۲،  ۶۰ درصد کاربران اخبار تبلت‌ها و ۶۱ درصد از کاربران اخبار تلفن‌های هوشمند، اکثرا اخبار را از طریق مرورگر دستگاه‌های خود کسب می‌کردند. کمتر از نیمی از فراد، ۲۳ درصد کاربران اخبار تبلت‌ها و ۲۸ درصد کاربران اخبار تلفن‌های هوشمند، به طور عمده از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند. ۱۶ و ۱۱ درصد به ترتیب گفتند که اپلیکیشن‌ها و مرورگرها را به طور یکسان مورد استفاده قرار می‌دهند.

۶- کاربران تبلت‌ها تعاملی‌تر هستند: در سال ۲۰۱۲، ۳۱ درصد کاربران اخبار تبلت‌ها اظهار کردند که ازهنگامیکه دارای تبلت شدند زمان بیشتری را به خواندن اخبار اختصاص می‌دهند. ۴۳ درصد دیگر گفتند که این دستگاه به میزان اخبار مصرفی آنها افزوده است. و ۷۳ درصد مالکلن تبلت‌ها گفتند که مقالات دقیق و عمقی را بر روی تبلت‌های خود مطالعه می‌کنند.

۷- مصرف کنندگان اخبار آنلاین شاهد سوگیری بیشتر نشریات و یکپارچگی کمتر هستند: ۶۵درصد از کسانی که اینترنت را به عنوان منبع خبری اصلی خود می‌دانند، بیان می‌کنند که سازمان‌های خبری به لحاظ سیاسی دارای سوگیری هستند. در حالیکه ۷۳ درصد می‌گویند که سازمان‌های خبری زمان بسیاری را به مطالب و داستان‌های بی‌اهمیت اختصاص می‌دهند و ۸۱ درصد نیز اظهار می‌کنند که سازمان‌های خبری اغلب توسط افراد قدرتمند تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

۸- بیشتر آمریکایی ها برای اخبار انتخاباتی به اینترنت مراجعه می‌کنند: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲، ۴۷ درصد از آمریکایی ها، اینترنت را به عنوان منبع اصلی اخبار انتخاباتی مورد استفاده قرار دادند. این درصد استفاده از اینترنت فراتر از روزنامه‌ها (۲۷ درصد) ، رادیو (۲۰ درصد) و مجلات (۳ درصد) بود اما هنوز در پشت سر تلویزیون (۶۷ درصد) قرار داشت.

۹- بیشتر مصرف کنندگان اخبار وقایع زنده را با «دو صفحه نمایشگر» دنبال می‌کنند: ۲۷ درصد آمریکایی‌ها در شب انتخابات نوامبر ۲۰۱۲، وقایع را با استفاده از دو صفحه نمایشگر تماشا کردند. آنها برای پیگیری پوشش زنده خبری انتخابات از اینترنت و تلویزیون به صورت همزمان استفاده می‌کردند.

۱۰- در موارد اضطراری، توییتر شاهراه کسب اطلاعات بود: ۳۴ درصد بحث‌ها و گفتگوهای کاربران توییتر درباره اخبار و اطلاعات طوفان سندی بود، از جمله سازمان‌های خبری درحال ارایه محتوا، منابع دولتی درحال ارایه اطلاعات و مردمی که شواهد عینی خود را به شتراک می‌گذاشتند و اطلاعات را  به دیگران منتقل می‌کردند.

۱۱- جوانان اخبار کمتری را دریافت می‌کردند، مگر از طریق تلفن همراه: در حالی که آنها به طور کلی بیشتر مصرف کنندگان اخبار سبک‌تر هستند و تا حد بسیاری محصولات خبری چاپی را رها کرده‌اند، افراد جوان بنابر داده‌های سال ۲۰۱۲، اخبار را در درجات مشابه و همانند کاربران مسن‌تر بر روی تلفن‌های همراه دریافت می‌کنند. در مورد تبلت‌ها میزان مصرف روزانه اخبار در تمام چهار گروه سنی مورد مطالعه مشابه هستند. در تلفن‌های هوشمند، مالکان زیر ۵۰ سال اخبار را با میزان بالاتر از کسانی که بیش از ۵۰ سال دارند، دریافت می‌کنند.

 

۱۲- « تغذیه کردن و جستجو» اخبار در میان بزرگسالان جوانتر و خوانندگان آنلاین بسیار رایج شده است: ۵۷ درصد آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۲ اظهار کردند که آنها هر زمان که بخواهند، اخبار را دریافت می‌کنند در حالیکه ۳۷ درصد در زمان‌های مشخص و منظم به کسب اخبار می‌پردازند. مصرف کنندگان جوانتر اخبار و آنهایی که اخبار را به شکل آنلاین یا از طریق شبکه‌های اجتماعی در یافت می‌کنند، بیشتر احتمال دارد که بگویند اخبار را لحظه به لحظه چک می‌کنند.
 

دسترسی و مطالعه مخاطبان به اخبار امروز یکی از مهمترین رویکردهای سازمان‌های خبری شده است. رویکردی که وضعیت آنها را جهت فراهم آوردن زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هدایت می‌کند. وضعیتی که در زمان کوتاهی نیز در ایران شاهد آنها خواهیم بود!

 

http://shara.ir

Iranian Public Relations News Network(shara)

http://en.shara.ir/login.php

همایش زن و روابط عمومی(PRWOMEN)

http://www.irancpr.ir/fa/?current=home

رسانه های اجتماعی

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد