شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- صفحه ها در فیس بوک می توانند به دو صورت تبلیغ شوند. یکی تبلیغ مستقیم صفحه است و دیگری تبلیغ مطالب به اشتراک گذاشته شده در صفحه است. در این مطلب به بررسی آمار رو به رشد تبلیغ مطالب به اشتراک گذاشته در فیس بوک توسط برندها پرداخته می شود.
شاید در صورتی که مدیر یک صفحه در فیس بوک باشید به دکمه ای در پائین مطالب با متن Boost Post توجه کرده باشید. با کلیک بر روی این لینک باکسی باز می شود که مطابق با تصویر زیر است.

در قسمت زرد رنگ بالای این باکس نوشته شده که در صورت پرداخت مبلغی می توانید مطلب مورد نظر را بیشتر در معرض دید قرار دهید و مخاطبی که این مطلب را ببیند شما انتخاب می کنید. مثلا در صورت تمایل می توانید این مطلب را به طرفداران صفحه خود (آن هایی که صفحه را لایک زده اند) و دوستان آن ها نمایش دهید.
بعد از آشنایی بیشتر با این نوع تبلیغ در فیس بوک به بررسی نتایج یک بررسی که در این مورد صورت گرفته است پرداخته می شود.
بر اساس نتایج یک بررسی درصد زیادی از برندها از این روش تبلیغاتی برای افزایش تعداد مخاطبان مطالب به اشتراک گذاشته خود در فیس بوک استفاده می کنند.

فیس بوک به عنوان بزرگ ترین شبکه اجتماعی دنیا فرصت مناسبی نه تنها برای ارتباط افراد در نقاط مختلف دنیا فراهم می کند بلکه فرصت مناسبی برای تبلیغات برندها می باشد. اما نکته ای که به نظرم بسیار جالب است خلاقیت در زمینه درآمد زایی از این رسانه است. شاید سایت های زیادی باشند که تعداد کاربران زیادی داشته باشند اما در هنگام درآمد زایی استراتژی های مناسبی ندارند. فیس بوک بدون اینکه حتی کسی متوجه شود آیا نمایش این مطلب تبلیغ است یا خیر ، تبلیغ را انجام می دهد و در لابلای بقیه مطالب در News Feed مطلب مورد نظر را نمایش می دهد.
منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰
برگرفته از : مارکتینگ چارتز
http://shara.ir
|