درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 16:17   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6395صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیچهارشنبه، 1 آبان 1392 - 13:58
انتقاد"جمهوری اسلامی" از ترکیب جدید هیئت منصفه مطبوعات
  

روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود ببه ترکیب جدید هیئت منصفه مطبوعات اعتراض کرد.

این روزنامه نوشت:

«اعلام اسامی اعضاء هیأت منصفه دادگاه مطبوعات که این هفته توسط ارگان‌های مربوطه انتخاب شده‌اند، موجب شگفتی محافل مستقل مطبوعاتی کشور شد. این، یکطرفه‌ترین هیأت منصفه است که تاکنون برای مطبوعات در نظر گرفته شده است.

دقت در ترکیب هیأت منصفه جدید نشان می‌دهد این مجموعه بهره‌ای از تنوع ندارد و از هم اکنون می‌توان آراء آن را درباره تمام اتهامات ارجاعی پیش‌بینی کرد. به همین جهت، عنوان "منصفه" برای این هیأت وصله‌ای ناچسب است و چنین ترکیبی با روح قانون مربوط به هیأت منصفه هیچ تناسبی ندارد.

هدف قانون گذار از در نظر گرفتن هیأت منصفه برای دادگاه مطبوعات این بود که افرادی از اقشار مختلف جامعه با سلائق سیاسی متنوع گردهم بیایند تا بتوانند با مطرح کردن نقطه نظرهای گوناگون، به جمع بندی متعادلی برسند و از این طریق، به یاری دستگاه قضائی برای دست یابی به حکمی منصفانه بشتابند. اقتضاء چنین هدفی اینست که هیأت منصفه مطبوعات، در شرایط کنونی جامعه ما، ترکیبی از افراد متمایل به جناح راست، جناح چپ و جناح مستقل باشد. علاوه بر این،‌ قطعاً افرادی که به دو جناح چپ و راست تمایل دارند حتماً باید متعادل باشند و اهل افراط و تفریط نباشند. فقط هیأتی که دارای چنین ترکیبی باشد، می‌تواند در جایگاه هیأت منصفه مطبوعات قرار گیرد.

متأسفانه اعضاء هیأت منصفه جدید مطبوعات، اولاً از جناح راست انتخاب شده‌اند و ثانیاً تعدادی از افراد آن از عناصر افراطی هستند. این، یعنی عدم رعایت روح قانون مربوط به هیأت منصفه و فاصله گرفتن این هیأت از فلسفه وجودی خود.

علاوه بر این، اشکالات دیگری نیز در ترکیب هیأت منصفه جدید وجود دارد که نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت.

اشکال اول اینکه بعضی افراد از نظر جسمی دچار ناتوانی هستند. اینکه افرادی در سنین کهولت و از روی تخت بیمارستان برای عضویت در هیأت منصفه مطبوعات در نظر گرفته شدند، با هیچ معیاری سازگاری ندارد.

اشکال دوم اینکه تعدادی از این افراد برای چندمین دوره متوالی عضو هیأت منصفه مطبوعات هستند و انتخاب همواره آنها مانع راه یافتن افراد جدید به این هیأت شده است. بعضی از این افراد تقریباً نصف عمر خود را در هیأت منصفه مطبوعات گذرانده‌اند و باز هم در دور جدید در این هیأت عضویت دارند. چنین روشی به اذهان القاء می‌کند که گوئی کشور دچار قحط الرجال است!

اشکال سوم اینکه وجود نمایندگان بعضی اقشار در ترکیب هیأت منصفه، تکراری است و همین امر موجب حذف نمایندگان اقشار دیگر شده است. این وضعیت مغایر قانون است و هیأت منصفه را از اعتبار می‌اندازد.

اشکال چهارم اینست که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده دولت جدید در هیأت منصفه جدید نقشی ایفا نکرده است. دولت جدید، که نماینده اکثریت مردم ایران است، نماینده تفکر متعادل نیز هست و به اقتضای همین واقعیت، ترکیب هیأت منصفه نیز باید از نیروهای متعادل برخوردار باشد ولی نیست. در واقع، در هیأت منصفه جدید، با ترکیبی که دارد، تفکر مورد نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شده است.

بدین ترتیب، هیأت منصفه جدید نمی‌تواند نماینده اقشار مختلف جامعه باشد و به همین دلیل از نگاه جامعه مستقل مطبوعاتی نمی‌تواند مورد اعتماد باشد. پیشنهاد اینست که جلسه انتخاب اعضاء هیأت منصفه مطبوعات بار دیگر تشکیل شود و با رعایت کلیه جوانبی که به آنها اشاره شد، افرادی انتخاب شوند که ترکیب هیأت منصفه با روح قانون منطبق باشد.»

همچنین خبرگزاری تدبیر سابقه کاری و سیاسی برخی از اعضای تازه انتخاب شده هیات منصفه مطبوعات را این گونه نوشته است:

عسگر اولادی؛ راست گرا و غیرمطبوعاتی
حبیب الله عسگر اولادی شاید معروف ترین عضو این هیات باشد. یک راست گرای به تمام معنا. از تجار معروف تهران و رییس اتاق بازرگانی ایران و چین و البته از اعضای بلندپایه حزب راست گرای موتلفه. او سابقا نماینده ولی فقیه در کمیته امداد بوده و اکنون نیز رییس شورای مرکزی این کمیته است. از دیگر مسئولیت های مهم او عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او هیچگاه کار مطبوعاتی نکرده است.

علی اکبر کسائیان؛ اصولگرا و عضو کیهان
علی اکبر کسائیان خودش می گوید: «گرچه متولد دوم خردادم و دوم خردادی واقعی منم اما سوم خرداد را دوست می دارم» لیسانس جامعه شناسی دارد و مسئولیت های مختلفی را در حکومت داشته است. از مسئولیت در رادیو و صداوسیما تا اداره بهزیشتی و انجمن سینمای جوان دامغان تا این آخری که مهم ترینشان هم شاید باشد؛ عضو شورای سردبیری کیهان ؛ روزنامه ای که همواره سخت ترین انتقادات و حملات را به جناج اصلاح طلب کشور وارد کرده است. او در دوره محمود احمدی نژاد همواره عضو هیات داوران و سرداور جشنواره مطبوعات کشور بوده است.

احمد مومنی راد؛ اصولگرا و غیرمطبوعاتی
دکترای حقوق بین الملل دارد و استادیار گروه حقوق دانشکده حقوق دانشگاه تهران است. بارها صداوسیما با او مصاحبه کرده است و مورد اقبال نشریات اصولگرای کشورهم هست. اما خود سابقه کاری در مطبوعات ندارد و جزو چهره های علمی اصولگرایان است.

علیرضا سربخش؛ اصولگرا و غیر مطبوعاتی
سال ها حضور در جبهه او را به مقام جانباز مفتخر کرده است. چشمانش را در جنگ از دست داد و بعد از جنگ مدیرعامل موسسه سینمایی جانبازان شد. فوق لیسانس حقوق امور بین الملل دارد و سابقه مطبوعاتی چندانی ندارد. او نیز مورد وثوق جریان های اصولگرای کشور بوده است.

نصیر نیک نژاد؛ اصولگرا و غیرمطبوعاتی
از روحانیون حاضر در هیات منصفه. مدیرکل تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد بین المللی غدیر استان تهران. او یکی از سرشناس ترین اصولگرایان کشور است که یکی از معتمدین ائتلاف ولایتی ، قالیباف و حداد عادل در انتخابات گذشته ریاست جمهوری نیز بود. او عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی است و سابقه مطبوعاتی ندارد.

نادر قدیانی؛ اصلاح طلب و فعال حوزه نشر
یکی از قدیمی ترین فعالان حوزه نشر. اگرچه کار مطبوعاتی حرفه ای نکرده اما نزدیک به نیم قرن است که در حوزه چاپ و انتشار بوده. قدیانی به عنوان مدیر انتشارات باسابقه قدیانی ده ها سال است که ادبیات کودک و نوجوان منتشر می کند. او رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران است و در نامه معروفش به کاندیداهای ریاست جمهوری نوشته بود: بحث ممیزی کتاب هم یکی دیگر از مشکلاتی به شمار می آید که اهالی کتاب سال هاست با آن دست و پنجه نرم می کنند؛ مشکلی که همواره از دغدغه ها و چالش های مهم در صنعت نشر بوده است. متأسفانه با وجود گله های نویسنده ها ،مترجمان و ناشران کتاب ما همچنان با نبود شفاف سازی های قانونی در این مسأله روبرو هستیم.»

محمود خسروی وفا؛ اصولگرا و غیرمطبوعاتی
اوایل انقلاب و در مقطعی از دوران ریاست جمهوری مقام رهبری ، مسئول حفاظت ایشان بود و سپس وارد عرصه مدیریت ورزشی شد. او رییس کمیته ملی پاراالمپیک بوده و پیش از آن نیز سابقه ریاست فدراسیون جانبازان و معلولین ، عضویت در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس ، عضو شورای هماهنگی ورزش صداوسیما و عضو شورای بسیج ورزش کشور داشته است. او در دولت حسن روحانی به عنوان معاون ورزش همگانی وزارت خانه جوانان و ورزش منصوب شد. او چهره چندان سیاسی ای نیست اما با جریان های اصولگرای کشور غرابت بیشتری دارد.

علی اکبر اشعری؛ اعتدال گرا و مطبوعاتی
علی اکبر اشعری کارش را در اوایل دهه 60 از آموزش و پرورش شروع کرد. بعدها مشاور و قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد شد تا اینکه دوم خرداد 76 شد و او از این وزارتخانه به صداوسیما کوچ کرد. از مشاوره صداوسیما پایش به عرصه رسانه ها بازشد و مدیرعامل موسسه سروش اولین تجربه رسانه ای اش بود. بعد هم مشاور فرهنگی شهردار تهران و در نهایت سردبیر روزنامه همشهری در سال 84 شد. او در همین سال توسط محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر آموزش و پروش به مجلس معرفی شد که موفق به گرفتن رای اعتماد نشد. او شش سال رییس کتابخانه ملی ایران نیز بود. از چهره های اعتدال گرای کشور است که همواره در نهادهای منتسب به اصولگرا نقش بیشتری ایفا کرده است و ارتباط چندانی با اصلاح طلبان ندارد.

حجت الاسلام رحیمیان؛ اصولگرا و موسس خبرگزاری
از دیگر روحانیون هیات منصفه. او اکنون تولیت جدید مسجد جمکران را با حکم مقام رهبری برعهده دارد. سابقه فعالیت انقلابی در قبل از انقلاب دارد. سال ها در دفتر امام حضور داشته و بعد از رحلت امام قائم مقام بنیاد شهید شد و بعد نیز رییس این نهاد. وی سال هاست که در حوزه و دانشگاه تدریس می کند و عضو هیات منصفه دادگاه ویژه روحانیت نیز بوده است. او هیچ گاه کار مطبوعاتی نکرد اما موسس خبرگزاری قدس است و از این رو شاید بتوان او را جزو خانواده مطبوعاتی کشور قلمداد کرد.

جمال شورجه ؛ اصولگرا و غیرمطبوعاتی
جمال شورجه اگرچه در حوزه هنر فعالیت می کند اما مطبوعاتی محسوب نمی شود. جمال شورجه کارگردان فیلم های جنگی یکی از چهره های هنری در 8 سال دولت احمدی نژاد بود. او عضو هیاتی بود که در تقابل با خانه سینما تشکیل شد و از تعطیلی این نهاد صنفی حمایت می کرد. او نزدیک به جواد شمقدری ، مشاور فرهنگی و معاونت سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد بود و همواره گفته هایش پر از جنجال بوده است. او اخیر گفته بود که «گذشته» ساخته اصغر فرهادی یک فیلم ایرانی نیست و شورای عالی تهیه کنندگان سینما نیز طی بیانیه ای جمال شورجه را مسئول بخش مهمی از نابسامانی ها در سینما دانست.

حسین میرمحمد صادقی؛ مستقل و غیرمطبوعاتی
استاد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و سخنگوی اسبق دستگاه قضا. دکترایش را از دانشگاه لیورپول انگلستان گرفته است و در دوران اقامتش در این کشور با بخش حقوق و مطبوعاتی سفارت ایران در لندن همکاری داشته است و 5 سال نیز سرپرست دفتر خدمات حقوقی بین المللی ایران در لندن بوده است. بعد از بازگشت به ایران و در سال 1373 از سوی ریاست قوه قضاییه وقت به عنوان رییس دانشکده علوم قضایی و خدمات اداری منصوب شد. او علاوه بر دانشگاه شهید بهشتی در دانشگاه های تهران ، تربیت مدرس ، امام صادق ، شیراز ، مفید قم و دانشکده علوم قضایی تهران نیز تدریس می کند. او چهره سیاسی نیست.

محمد مهدی حیدریان ؛ مستقل و غیرمطبوعاتی
در حوزه فیلمسازی و فیلمبرداری سینما کار می کند اما سابقه مطبوعاتی ندارد. او یازده سال مدیر کل نظارت و ارزشیابی امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است و شش سال نیز مدیرعامل سیما فیلم. سپس مدیر شبکه جهانی جام جام شد و از سال 84 تا الان معاون ریاست فرهنگستان هنر. او تاکنون مشاور رییس سازمان صداوسیما ، وزیر فرهنگ و ارشاد و رییس رادیو بوده و عضویت در بسیاری از نهادهای فرهنگی نزدیک به دولت را تجربه کرده است. او چند فیلم جنگی و مستند نیز ساخته است و چهره سیاسی نیست.

سید احمد زرهانی؛ اعتدال گرا و غیرمطبوعاتی
از اعضای موسس حزب اعتدال و توسعه است. حزبی که چهره شاخص اش محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت است و حزبی که نماد اعتدال گرایی در کشور است. زرهانی نماینده مردم دزفول در اولین دوره مجلس بود و بعد به آموزش و پرورش رفت و بعد هم معاون وزیر فرهنگ و ارشاد شد و همه این ها در دولت های هاشمی و خاتمی بود. او رییس سازمان حج و زیارت کشور نیز بوده و هم اکنون معاون دانشگاه مذاهب اسلامی است.

سید محمدرضا آقامیری؛ اصولگرای معتدل و مطبوعاتی
یکی دیگر از روحانیون عضو. حجت الاسلام سید محمد رضا آقامیری اکنون یکی از اعضای کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیز است. او عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و قائم مقام موسسه تبیان است.

مهری سویزی ؛ اصولگرا و مطبوعاتی
یکی از دو عضو زن هیات منصفه مطبوعات.او رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان است که این پست را از دوران احمدی نژاد تاکنون بر منصبش باقی مانده است. قبلا مسوول مجله زن روز، از مجلات اقماری کیهان بوده است.

ایرج سبقتی؛ اصولگرا و مطبوعاتی
مسوول سابق واحد مرکزی خبر،  شش سال به عنوان مدیر روابط عمومی دفتر رهبری فعالیت کرد تا اینکه دو سال پیش جایش را به سپهر خلجی داد. او مدیرعامل خبرگزاری قدس است که به عنوان نماینده خبرگزاری های غیردولتی در کمیته نظارت بر فعالیت خبرگزاری های غیردولتی انتخاب شد.

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد