درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 22:18   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6254صفحه نخست » یکشنبه، 28 مهر 1392 - 09:27
مدیریت انتظارات با مشتریان
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
  
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «همیشه حق با مشتری است»؛ این جمله‌ای است که بسیار شنیده‌اید و این حقیقت مسلم است که مشتری در کانون فعالیت‌ها و فلسفه وجودی کسب و کارهای کوچک و بزرگ قرار دارد. بسیاری از صاحبان کسب و کار مدعی‌اند به این جمله وفادارند. اما همانند بسیاری دیگر از قواعد فروش، این جمله می‌تواند گمراه‌کننده باشد. در برخی مواقع مشتریان هم اشتباه می‌کنند و در این شرایط یک فروشنده یا صاحب کسب و کار باید واکنش مناسبی داشته باشد. این شرایط چه مواقعی پیش می‌آید و راه‌های مناسب برای مقابله با آن چیست؟

درخواست خدمات و مشاوره رایگان
احسان پورحسینی، مشاور املاک در گفت‌وگو با «کسب و کار» می‌گوید: همیشه حق با مشتری است و باید به مشتری احترام گذاشت اما بعضی از مشتریان قبل از اینکه قرارداد ببندند و ما کارشان را انجام بدهیم سعی می‌کنند با برقراری روابط دوستانه با ما، کارشان را به صورت رایگان پیش ببرند. این مشتریان توقع دارند کاری را که ما در ازای آن درآمد کسب می‌کنیم به صورت رایگان دریافت کنند. برخی کسب و کارها می‌توانند مشاوره‌های‌شان را اضافه بر محصول‌شان و رایگان به مشتری ارائه بدهند چون محصول‌شان چیز دیگری است اما کار ما خدمات و مشاوره است و اگر ما بخواهیم به همه رایگان خدمات ارائه کنیم کسب و کارمان تعطیل می‌شود. با این مشتری‌ها باید محکم برخورد کرد تا متوجه رفتار اشتباهشان بشوند و فکر نکنند چون با روی‌خوش با آنها برخورد می‌کنیم می‌توانند سوءاستفاده کنند، البته احترام آنها را هم باید نگه داشت.
حامد کریمی که حسابدار است در این‌باره بیان می‌کند: برخی افراد روابط عمومی خوبی دارند و با روی خوش جلو می‌آیند و طرح دوستی می‌ریزند و می‌خواهند کارشان را به صورت رایگان انجام دهیم اما برخی افراد خیلی آماتور عمل می‌کنند و شما از همان اول می‌فهمیدکه می‌خواهد از شما سوءاستفاده کند. وقتی با این افراد برخورد می‌کنیم باید تعارف را کنار بگذاریم و به طرف مقابل بگوییم که برای انجام کارش باید هزینه تعیین شده را پرداخت کند. اگر در قبال این مشتریان قاطع برخورد نکنید، باعث می‌شود دفعات بعد توقعشان بیشتر شود پس بهتر است همان بار اول محکم و قاطع برخورد کنید.

انتظار انجام رفتار غیراخلاقی
علی انتظاری، مدیر خرید و تدارکات یک شرکت اظهار می‌کند: شرایط کاری ما به‌گونه‌ای است که برخی شرکت‌ها می‌آیند و پیشنهاد رشوه می‌دهند تا محصول آنها را خریداری کنیم. برخی افراد می‌گویند که این شیرینی است و سعی می‌کنند آن را موجهه نشان بدهند اما تغییری در اصل قضیه ایجاد نمی‌شود و این کار درستی نیست. ممکن است در لحظه اول پیشنهاد وسوسه‌کننده‌ای به نظر بیاید اما اگر خوب فکر کنید می‌بینید که عاقبت خوبی ندارد و بالاخره روزی باید تاوان آن را پس بدهید. شما نمی‌توانید روی شرکتی که به شما این پیشنهاد را می‌دهد حساب باز کنید. کسی که یک کار غیراخلاقی انجام می‌دهد می‌تواند کارهای دیگری نیز انجام بدهد پس نباید به آنها اعتماد کرد. در این مواقع من طوری برخورد می‌کنم که طرف مقابلم بفهمد کار اشتباهی کرده و من آدم این کار نیستم چون در این صورت دفعات بعد به خودش اجازه نمی‌دهد درباره من این طوری فکر کنند.

انکار تعهدات
علی‌اصغر قربان‌زاده، فروشنده لوازم الکتریکی بیان می‌کند: احترام و تکریم مشتری لازم است و ما همیشه این کار را سرلوحه خود قرار داده‌ایم اما برخی مواقع مشتری به وعده‌های خودش عمل نمی‌کند. منظور من فقط قول و قرار زبانی نیست بلکه پیش می‌آید مشتری به تعهدات کتبی که بین دو طرف امضا شده عمل نمی‌کند و آن را زیرپا می‌گذارد. خوب با این مشتری نمی‌شود مثل همه مشتریان برخورد کرد و گفت همیشه حق با مشتری است. درست است که شاید مشتری موردنظر دچار مشکل شده و مساله‌ای برایش پیش آمده که نتوانسته تعهد خود را عملی کنند اما حتی اگر افراد برای عمل نکردن به تعهدات خود بهانه‌ای هم داشته باشند، غیرقابل قبول است چون ما براساس این قول و قرارها به دیگران قول می‌دهیم و اگر به کسی اعتماد می‌کنیم انتظار داریم آنها نیز با ما رفتار درستی داشته باشند. من برای بار اول سعی می‌کنم با مشتری راه بیایم تا بتواند تعهداتش را انجام بدهد اما اگر تکرار شود با آن مشتری برخورد می‌کنم.
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد