اختصاصی/ شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مهارت های مورد نیاز برای استخدام یک مدیر روابط عمومی در سازمان های خارج از کشور، بسته به نوع آن شرکت متفاوت است. اما برخی از مهارت ها در اغلب آگهی های استخدام وجود دارند که در این یادداشت به این مهارت ها اشاره می شود.
به گزارش شارا، این مهارت ها عبارتند از:
1. تسلط کامل به زبان انگلیسی
2. درک مفاهیم رسانه های تصویری، صوتی و چاپی
3. حداقل سه سال سابقه کار در آژانس های روابط عمومی
4. توانمندی در نگارش (با دو سبک: سنتی برای مطبوعات و مدرن برای کانال های رسانه های اجتماعی)
5. مهارت و توانایی نفوذ در رسانه های معتبر
6. تجربه مدیریت مالی
7. مهارت های خدمات مشتری
8. توانایی طراحی، سازماندهی و نظارت بر کار زیر دستان
9. داشتن گواهینامه رانندگی جهت مراجعت با اتومبیل شخصی
10. تجربه کار با شبکه های اجتماعی (فیسبوک، تویتتر و یوتیوب)
همچنین یک مدیر روابط عمومی بایستی خودکار، منضبط، پرشور، فعالیت تیمی، متعهد و شوخ طبع باشد.
این موارد در اکثر آگهی های استخدامی مدیران روابط عمومی وجود دارد. آیا ما نیز در ایران چنین ملاک هایی را برای استخدام داریم؟ شما پاسخ دهید.
|