
1) برنامه ریزی یکی از ضروریات است. پیش از شروع: اهداف روابط عمومی خود را به وضوح مشخص کنید.
2) در همان مرحله اولیه روش های استراتژیک خود را برای ارزیابی فعالیت های روابط عمومی مشخص نمایید.
3) تمامی نتایج و بازخوردها را از خارج و همچنین داخل سازمان جمع آوری کنید.
4) تنها تعداد کمی از برنامه های روابط عمومی به ارزیابی تأثیر مخاطبینی که درباره آنها تحقیق شده است می پردازند.
5) بیشتر ارزیابی های پروژه های روابط عمومی بر پایه اندازه گیری خروجی است.
6) برای ارزیابی اغلب از محاسبه ارزش همان میزان تبلیغات استفاده می شود اما این روش کارا نیست.
7) سعی کنید پیام های اصلی را مشخص نماید، تأثیر آنها را براورد کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید.
8) روش های ارزیابی آنلاین این روزها بسیار ارزان هستند.
9) یک گزارش فصلی روابط عمومی منتشر کنید.
10) اندازه گیری و ارزیابی در حوزه روابط عمومی باید بدین صورت باشد: کمتر بگویید و بیشتر انجام دهید ...
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|