درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 03:41   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6116صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیچهارشنبه، 24 مهر 1392 - 15:12
دلایل کاهش بهای ارز و طلا پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر غلامرضا خلیل ارجمندی، کارشناس اقتصادی در حوزه بازار پول و سرمایه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر در مورد روند اخیر بازار ارز و سکه اظهاراتی را بیان داشت. متن این مصاحبه در ادامه آورده شده است.دلایل کاهش بهای ارز و طلا پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید


-    روند کاهشی اخیر نرخ ارز را چطور ارزیابی می کنید؟
در چند سال اخیر حجم بالای نقدینگی و رشد سریع آن را شاهد بودیم. همچنین فاصله بین نرخ بهره و نرخ تورم در بازار پول که بازاری بدون ریسک تلقی می شود موجب خروج منابع از بازار پول گردید. فروش اوراق مشارکت نیز با استقبال روبرو نشد. در نتیجه نقدینگی سرگردان به سمت بازارهای سرمایه و بازار سکه و ارز هدایت شد.
با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این انتظار ایجاد شد که با بازتر شدن فضای اقتصاد، نقدینگی به سوی بازارهای انعطاف پذیرتر حرکت کند. با آغاز این روند در ابتدا بازار ارز چندان شکننده نشان نداد یعنی نرخ ارز یکی دو مرتبه پایین آمد ولی دوباره بالا رفت. اکنون و پس از گذشت یک ماه و اندی از شروع به کار دولت تدبیر و امید تا حدودی سمت و سو و دورنمای اقتصاد کشور مشخص شده است. مثلاً در حوزه مسکن برنامه ها اعلام شده و در حوزه پول نیز رئیس کل بانک مرکزی برنامه ها و ایده هایش را مشخصاً اعلام کرده است. همین مسائل موجب شده است تا پول دوباره بخواهد به بخش واقعی اقتصاد یعنی تولید و بازار سرمایه برگردد و حباب بازار سکه و ارز بترکد.
بخش دیگر تاثیرگذار بر قیمت ارز نرخ برابری ارز با ریال است. باید توجه داشت که اروپا دچار بحران اقتصادی است و نرخ برابری دلار با سایر ارزها هم در دو سال گذشته خیلی دچار نوسان نشده است. فقط نرخ برابری دلار به ریال بود که با افزایش همراه بود. الان در بخش داخلی ریال به واسطه امید ایجاد شده برای تقویت اقتصاد به عنوان پشتوانه پول ملی به تدریج دارد پر قدرت می شود. در بخش خارجی نیز بحث کمبود عرضه ارز و مشکلات وصول درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت مسئله ساز بود که عطش تقاضای ارز را پاسخگو نبود. الان با مدیریت فضای تحریم این فضا در حال شکننده تر شدن است.


-    این کاهش تا کجا پیش خواهد رفت؟
بودجه سال 92 با دلار 2400 تومانی بسته شده است، این یعنی حداقل نرخ مورد انتظار سیستم اقتصادی که نظام می خواهد با این نرخ درآمدهای نفتی اش را محاسبه کرده و بودجه را مدیریت کند. پس می توان گفت که پایین تر از این نرخ حداقل در یک دوره یکساله امکان پذیر نیست چرا که کسری بودجه را به دنبال دارد، مگر اینکه هزینه ها را کاهش دهیم یا از محل های دیگر کسب درآمد کنیم که در کوتاه مدت عملی نیست. در صورتی که عرضه ارز بیشتر شود باز هم نرخ آن کاهش می یابد، ولی آستانه کفی آن عدد بودجه ای است.
قضیه بازار سکه اما متفاوت تر است. سکه به عنوان ابزاری در جهت جمع آوری نقدینگی کاربرد دارد. البته ابزارهای حرفه ای این کار ابزارهای بازار سرمایه هستند که متأسفانه در سال گذشته به خوبی به دارندگان نقدینگی معرفی نشدند. در نتیجه بانک مرکزی مجبور شد در همان بازار پول ابزارهایی چون اوراق مشارکت با نرخ سودی غیرجذاب و پیش فروش سکه را معرفی نماید. از طرفی قیمت سکه تابع قیمت جهانی طلا نیز هست، ولی در سال گذشته روند قیمتی سکه بعضاً بر خلاف روند جهانی بوده است که ناشی از میل بالای نقدینه خواهی مردم و تمایل آنها به تبدیل پولشان به دارایی و حفظ قدرت خرید آن بوده است. اما مشاهده رویکردهای اقتصادی تیم جدید دولت جذابیت بازارهایی چون سکه را کاهش داد و استرس ناشی از افت شدید قیمت سکه، دارندگان آن را به بازار روانه کرده و نتیجتاً صف فروش ایجاد شد. پیش بینی می کنم در صورت رهاسازی این بازار قیمت سکه برخلاف قیمت دلار که دارای آستانه کف قیمتی است خیلی پایین تر نیز خواهد آمد و به سطح قیمت کارشناسی شده جهانی خواهد رسید.


-    آیا نقدینگی بیرون کشیده شده از بازار ارز و سکه در حال انتقال به بخش تولید است؟

برای این مهم باید با ابزارهای نوین بازار سرمایه را رونق دهیم، البته نه با ابزارهایی که سفته بازی در بازار سرمایه را رونق می دهند بلکه با ابزارهایی مثل صندوق های ETF (صندوق های قابل معامله در بورس)، صندوق های مسکن و اوراق صکوک اجاره که نقدینگی جذب شده از طریق آنها مستقیماً به بخش واقعی تولید و خدمات هدایت می شود. رشد بازار سرمایه با افزایش در شاخص سهام رخ نمی دهد. خوشبختانه رویکرد دولت جدید به تامین مالی از طریق ابزارهای بازار سرمایه متوجه شده است تا ابزارهای بازار پول نظیر اوراق مشارکت. اعتمادسازی برای بازار سرمایه با تضمین ایجاد درآمدهایی که حداقل متناسب با تورم هستند می تواند در این خصوص راهگشا باشد. از دیگر راهکارهای تقویت بازار سرمایه می توان به ایجاد شرکت های سهامی عام چندمنظوره توسط دولت و فروش اوراق قابل تبدیل به سهام که امروزه بسیار در دنیا پرطرفدار بوده و مشکل تزریق نقدینگی مضاعف در سررسید را که اوراق مشارکت عادی بدان دچار است را ندارند اشاره کرد. به طور کلی جهت گیری تأمین مالی دولت باید از اوراق مبتنی بر بدهی به سمت اوراق مبتنی بر دارایی تغییر نماید.
مدیریت در شرایط فعلی که نرخ ارز کاهشی است باید به گونه ای باشد که مردم دوباره به سمت ارز و سکه نروند، چون سکون سرمایه را موجب می شود که برای اقتصاد خطرناک است. جلوی سفته بازی در این بازارها نیز باید گرفته شود و طوری مدیریت شود که سودجویان نتوانند اقدام به جمع آوری ارزهای در حال عرضه کنند و مانند گذشته پس از مدتی با حصول فرصتی دوباره وارد بازار کنند. در کل شرایط فعلی مدیریتی قوی تر از دوران افزایشی نرخ ارز را می طلبد.


-    افزایش قیمت ارز تاثیر خود را به سرعت در فعالیت های روزمره اقتصادی با افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز روزانه نشان می دهد اما کاهش نرخ ارز این طور نیست، دلیل آن چیست؟
این رویه فرمول اقتصادی و پایه منطقی ندارد و بیشتر ناشی از جو روانی می باشد. بر کالاهایی که مستقیما با ارز سروکار دارند بایستی اتفاق بیفتد اما در کالاهایی که مستقیما با ارز سروکار ندارند باید تاثیر ارز در بهای تمام شده آنها بررسی شود. افزایش نرخ تامین مالی به نرخ هایی از قبیل 28 تا 30 درصد نیز دلیل دیگر تاثیرگذار بر بهای تمام شده کالاها بود. الان مدیریت باید به گونه ای باشد که آثار کاهش قیمت ارز در بهای تمام شده کالاها نشان داده شود. همچنین فضای پلیسی در بازار ارز نباید ایجاد شود و ساماندهی بازار باید از طریق کارگروه مشترکی متشکل از فعالان اقتصاد و بانک مرکزی انجام گیرد که پیش بینی می شود در دولت جدید این امر تحقق یابد.


-    اما رئیس کل بانک مرکزی در سخنان اخیر خود نرخ 3 هزار تومانی برای دلار را نرخی منطقی و واقعی دانست، به نظر شما نرخ واقعی دلار چقدر است؟

همانطور که اشاره کردم کف قیمت برای ارز همانیست که در بودجه منظور شده است ولی برای نرخ های بالاتر باید بگویم که به منظور افزایش قدرت ریال بانک مرکزی باید پایه پولی را افزایش دهد و در این رابطه بحث بدهی دولت و بانک ها به بانک مرکزی مطرح است که با تسویه آن پایه پولی افزایش خواهد یافت و به تبع آن نرخ ارز کاهش می یابد. احتمالاً چون دکتر سیف گمان نمی کند این بدهی در کوتاه مدت حل و فصل شود این اظهار نظر را انجام داده و به قیمت فعلی قناعت کرده است!

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد