درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 16 آذر 1402 - 18:36   

آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتشارات دانشگاه آکسفورد «rizz» را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرد

  انتشارات دانشگاه آکسفورد «rizz» را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرد


ادامه ادامه مطلب دو

آی‌بی‌اِم اولین تراشه کوانتومی 1000 کیوبیتی را منتشر کرد

  آی‌بی‌اِم اولین تراشه کوانتومی 1000 کیوبیتی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب سه

سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب

  سقوط عمدی هواپیما برای تهیه ویدئوی یوتیوب


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آلودگی هوا: اثرات بر خاک و آب
  راز رهبری مؤثر: الهام بخشیدن، توانمندسازی و ایجاد ارزش
  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  واکنش شدید به اعتراضات ضد اسرائیلی، آزادی بیان را تهدید می‌کند
  موضوع آلایندگی‌ها و اصلاح قضاوت‌ها
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  تشکیل کارگروه‌های عملیاتی برای اجرای سند تحول روابط‌عمومی‌های خراسان رضوی
  دوره آموزش «خبرنویسی» به همت روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه برگزار شد
  ترکیب جدید هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی آذربایجان شرقی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6049صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 22 مهر 1392 - 08:21
روابط عمومی شوق اداری یا شغل اداری؟!
غلامرضاشمس ناتری / دانشجوی کارشناسی روابط عمومی دانشگاه علمی –کاربردی مازندران – واحد3 - از اینرو چنانچه این شوق و علاقمندی در روابط عمومی وجود نداشته باشد و یا کمرنگ باشد تراوش خلاقیت و ابتکارو نوآوری ازآن رخت بر می بندد و روابط عمومی بی خاصیت جلوه می نماید.
  

روابط عمومی شوق اداری یا شغل اداری؟!

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اندیشمندان رشته روابط عمومی تاکنون صدها تعریف مختلف کلاسیک و علمی از روابط عمومی ارائه دادند که هر یک از این تعاریف نشان دهنده ماهیت و نقش و کارکرد روابط عمومی از گذشته و حال است! اما یک تعریف خیلی ساده از روابط عمومی عنوان گردید که این تعریفِ ظریف ماهیت و هویت روابط عمومی را برای افرادی که در آن اشتغال دارند بیشتر نمایان می سازد و آن هم " روابط عمومی شوق اداری است نه شغل اداری؟!
بی شک کسانی که در سازمان ها و نهادها چه خواسته و چه ناخواسته پای در روابط عمومی نهادند نیک می دانند که جان مایه کار در روابط عمومی فارغ از تحصیلات دانشگاهی مرتبط یا غیر مرتبط نیازمند شوق و علاقه یی است که باید در این قسمت از سازمان به اهداف از پیش تعیین شده سازمان به کمک آید تا سازمان در درون و برون از پیله خود در نزد افکار عمومی و مخاطبان به جایگاه والایی دست یازد .
از اینرو چنانچه این شوق و علاقمندی در روابط عمومی وجود نداشته باشد و یا کمرنگ باشد تراوش خلاقیت و ابتکارو نوآوری ازآن رخت بر می بندد و روابط عمومی بی خاصیت جلوه می نماید .
در دورانی که به عصر ازتباطات و اطلاعات نام گرفت می بایست این شوق مضاعف برای پیشبرد اهداف کمی و کیفی سازمان از طریق نیروی انسانی شاغل در روابط عمومی به کار گرفته شود تا پویایی روابط عمومی در خلق آثار بدیع و شگوفایی خلاقیت های فردی و جمعی به منصه ظهور نشیند .
چه بسا روابط عمومی هایی درونِ سازمان های بزرگ و کوچک وجود دارند که این عنصر را درخود نداشته و یا کمتر با آن مواجه اند .
روابط عمومی ها نیازمند داشتن نیروهایی است که روابط عمومی را به عنوان یک شغل صرف ننگرند و از آن را از دریچه و پنجره یی نو با ابزار شوق به آن روح دیگری بخشند .
این تعریف ساده و یا شاید کهنه منجر به آن می شود افرادی بدون درنظر نگرفتن این ویژگی ممتاز وارد روابط عمومی شوند و نهایتا روابط عمومی به عنوان مکانی برای انجام کارهای تزیینی و .... مبدل می شود .
چه خوب است مدیران سازمانی و روابط عمومی هایشان برای به خدمت گرفتن افرادی که علاقمند به ادامه کار در این بخش هستند این ویژگی مهم را در نظر گرفته و دربین نیروهای سازمانی به دنبال افراد انگشت شماری باشند که ضمن دارا بودن ارتباط اجتماعی این خصیصه را برای جانفشانی در روابط عمومی داشته باشند تا در این مکان شاهد پیشرفت و خلاقیت باشیم .
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  موضوع آلایندگی‌ها و اصلاح قضاوت‌ها


  بیش از ۲ هزار لابی‌گر سوخت‌های فسیلی در مذاکرات «کوپ ۲۸» حضور دارند


  اثرات زیست‌محیطی و بهداشتی آلودگی هوا


  ترکیب جدید هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی آذربایجان شرقی


  چگونه می‌توان از اسرائیل انتقاد کرد بدون اینکه انگ یهودی‌ستیزی به شما بزنند؟


  رسانه‌های خبری پیشرو در حال انجام سبزشویی صنعت سوخت‌ فسیلی هستند


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


  تشکیل کارگروه‌های عملیاتی برای اجرای سند تحول روابط‌عمومی‌های خراسان رضوی


  دوره آموزش «خبرنویسی» به همت روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه برگزار شد


  بانک‌های منطقه یورو با تبلیغات گمراه‌کننده، وام‌دهی به آلاینده‌ها را پنهان می‌کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی