درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 02:40   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6044صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 22 مهر 1392 - 07:24
تبلیغات ستونی
تمرکز بینندگان تبلیغات اینترنتی بیشتر در چه بخشی از صفحات کامپیوتری است. ناگفته نماند که این پژوهش به ابزارها نیز توجه کرده است.
  

تبلیغات اینترنتی با استفاده از ردیابی حرکات چشم

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دنیای تبلیغات به شدت دگرگون شده است. ذائقه مردم از تبلیغات کاغذی به سمت تبلیغات اینترنتی گرایش پیدا کرده است، گزارش‌ها نیز نشان می‌دهد که میزان هزینه تبلیغات کاغذی در سال 2012 پایین‌تر از تبلیغات اینترنتی بوده است. همین گزارش‌ها، پژوهشگران را برانگیخته تا میزان تاثیرگذاری تبلیغات اینترنتی را افزایش دهند. پژوهش حاضر بر پایه ردیابی حرکات چشم در جست‌و‌جوی این پرسش است که تمرکز بینندگان تبلیغات اینترنتی بیشتر در چه بخشی از صفحات کامپیوتری است. ناگفته نماند که این پژوهش به ابزارها نیز توجه کرده، آنجا که نتایج به دست آمده از تبلت را با نتایج به دست آمده از کامپیوتر رومیزی مقایسه می‌کند.
 

شناخت لیدر بورد

لن اوردل تاثیر انواع تبلیغات اینترنتی را بر کامپیوتر رومیزی و تبلت سنجید. او از اشکال تبلیغاتی لیدربورد، تبلیغات ستونی و تبلیغات جامع کادری استفاده کرد؛ زیرا این سه شکل تبلیغ برای سایت‌ها کاملا متداول هستند. لیدر بورد، بنر بزرگی است که در وسط و بالای صفحه نمایش قرار می‌گیرد. اوردل دریافت که این شیوه تبلیغات بهترین شیوه برای جلب توجه به صفحه وب است.

 

برندسازی موفق در محیطی غیرمرتبط

لیدربورد قابلیت زیادی در جلب توجه افراد دارد، اما این موضوع زمانی روی می‌دهد که لیدربورد در محیط مرتبط قرار گیرد و محتوای آن با محتوای وب‌سایت اطراف آن همخوان باشد، در غیر این صورت از میزان اثربخشی این‌گونه تبلیغات به شدت کاسته می‌شود. این اصل ممکن است واضح به نظر آید، اما در عمل در بسیاری از موارد؛ به‌خصوص زمانی که پرداخت بر مبنای تعداد بازدید است، از آن غفلت می‌شود.در بسیاری از سایت‌های خرید، سایت‌های حرفه‌ای یا اطلاعاتی، بنرهای غیرمرتبط متعدد و فراوانی به چشم می‌خورند. با وجود این، نمایش بنر در محیط غیرمرتبط همیشه اشتباه نیست.

لن اوردل بر این باور است که افرادی که وبگردی می‌کنند، معمولا به برندهای تبلیغاتی وب‌سایت‌ها توجه می‌کنند.

بنابراین، نشان دادن نام، لوگو یا نماد یک برند به آگاهی مخاطبان از یک برند کمک می‌کند.


لیدربوردها تاثیرگذارترین هستند

این زمانی اتفاق می‌افتد که مخاطبان نسبت به صفحه وبی که بازدید کرده‌اند، احساس خوبی داشته باشند.

نمونه‌ای که لن مطرح می‌کند، تاثیر تبلیغات سایت یوتیوب است. به طور کلی این تبلیغات مزاحم تلقی می‌شوند؛ زیرا آنها قبل از فایل ویدئویی که کاربر قصد دیدن آن را دارد، نمایش داده می‌شود و او باید چند لحظه صبر کند تا فایل موردنظر خود را تماشا کند. معمولا افراد لزوم این شیوه تبلیغاتی را درک می‌کنند؛ نکته‌ جالب‌تر این است که اغلب بازدیدکنندگان یوتیوب، دیدگاه مثبتی نسبت به این‌گونه تبلیغات دارند. این امر احتمالا به این دلیل است که افراد از تماشای ویدئوهای یوتیوب لذت می‌برند. درس مهمی که از یوتیوب می‌گیریم این است که یک شرکت می‌تواند در محیطی غیرمرتبط نیز با مردم ارتباط برقرارکند، به شرط اینکه هدف از برقراری این ارتباط، بالا بردن شناخت و تمایل مردم از یک برند تجاری باشد. جالب است بدانید که وقتی کاربر یک لیدربورد را در صفحه تبلت خود می‌بیند، زمان بیشتری به آن نگاه می‌کند. میزان توجه کاربر به یک لیدربورد به میزان فضایی که در صفحه تبلت اشغال می‌کند، بستگی دارد. در مقایسه با دو شکل دیگر تبلیغ، یعنی تبلیغات ستونی و تبلیغات جامع کادری، لیدربورد زمان کمتری برای تثبیت اولیه نیاز دارد، تثبیت‌های (توجه) بیشتری را جلب می‌کند و دفعات بیشتری از آنها بازدید می‌شود. در نتیجه، لیدربورد موثرترین شکل تبلیغ در همه دستگاه‌ها است.


استفاده از تبلیغات ستونی و تبلیغات جامع کادری

در مقایسه با لیدربورد، تبلیغات ستونی و تبلیغات جامع کادری تاثیرگذاری کمتری در جلب توجه دارند. با وجود این، زمانی که استفاده از لیدربورد مقدور نباشد یا بسیار پرهزینه باشد، استفاده از این دو شکل می‌تواند مفید باشد. قابلیت جلب توجه تبلیغات ستونی در تبلت بهتر از کامپیوتر رومیزی است. هر چند زمانی که توجه کاربر به یک تبلیغ ستونی جلب شد، کامپیوتر رومیزی عملکرد بهتری در حفظ این توجه دارد. شیوه حرکت دادن انگشت روی صفحه تبلت مانع بزرگی برای استفاده از شکل تبلیغات ستونی است، زیرا حرکت انگشت مانع دیدن تبلیغ ستونی می‌شود. تبلیغ جامع کادری، کمترین تاثیرگذاری را دارد، زیرا توجه کمتری به آن می‌شود، بازاریابانی که مجبورند یکی از این سه شکل را انتخاب کنند، باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا تبلیغی جذاب با طراحی مناسب ارائه دهند. اولیویر تیلئول نیز تجارب گسترده‌ای در زمینه مطالعات ردیابی حرکات چشم دارد. 

وی بر این باور است که لیدربورد بهترین راه برای جلب‌توجه است، زیرا آنها به معنای واقعی چشمگیر هستند. به گفته وی، افراد زمان کمی را صرف توجه به محیط اطراف خود می‌کنند. تیلئول معتقد است زمانی مردم وقت خود را به یک پیام تبلیغاتی اختصاص می‌دهند که بلافاصله بعد از دیدن، آن را مرتبط با علایق و نیازهای خود تشخیص دهند، در غیر این صورت معمولا توجه افراد به یک پیام تبلیغی جلب نمی‌شود. از سوی دیگر، تبلیغات ستونی اگر در سمت راست صفحه قرار گیرد، برای مدت طولانی‌تری می‌تواند توجه افراد را به خود جلب کند (البته کاربرد این موضوع برای حروف انگلیسی سنجیده شده است).

پیشنهاد وی این است که بازاریابان شکل تبلیغات را براساس هدف تبلیغات انتخاب کنند. آیا هدف از تبلیغ، شناخته شدن، ارائه اطلاعات یا فروش از طریق کلیک کردن 

است؟

شناخته شدن (و البته بازشناسی در دفعات بعد) در کسری از ثانیه رخ می‌دهد: ردیابی حرکات چشم نشان می‌دهد که افراد ممکن است نسبت به یک نام تجاری یا تصویر آن آگاه باشند بدون آنکه به آن نگاه کنند.

الیویر تیلئول در مطالعات خود به این نتیجه رسید که اگر بازاریابان از طرح و رنگی استفاده کنند که با زمینه صفحه وب بسیار متفاوت باشد، کاربران معمولا به آن توجهی نخواهند کرد. نکته بسیار مهم دیگر این است که تبلیغات اینترنتی زمانی تاثیرگذارتر خواهند بود که در بالای صفحه نمایش داده شوند، زیرا بازدیدکنندگان معمولا از پایین صفحات وب بازدید نمی‌کنند. 

منبع: دوماهنامه توسعه مهندسی بازار

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد