|
- اندازه متن: + -
| کد خبر: 6009 | صفحه نخست » | یکشنبه، 21 مهر 1392 - 09:51 |
|
|
رشد ۱۴۵ درصدی درآمد تبلیغات همراه در نیمه اول امسال |
|
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- |
|
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همکاران سیستم- برآوردهای جدید نشان میدهد انتشار آگهیهای تبلیغاتی بر روی ابزارهای همراه در نیمه اول سال ۲۰۱۳ به بیش از دو برابر افزایش یافته و به ۳ میلیارد دلار رسیده است.
به گزارش شارا به نقل از pcworld، مطالعات دفتر آگهیهای تعاملی (Interactive Advertising Bureau) نشان میدهد درآمدهای حاصل از انتشار تبلیغات بر روی ابزارهای همراه در نیمه اول امسال ۱۴۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته است. درآمد تبلیغات همراه در نیمه اول سال ۲۰۱۲ چیزی در حدود ۲. ۱ میلیارد دلار برآورد شده بود. افزایش این درآمدها حاکی از این است که بازاریابها به اهمیت ابزارهای همراهی مثل گوشی و تبلت پی بردهاند.
این شرکت در مطالعه خود همچنین دریافته است که درآمدهای حاصل از انتشار تبلیغات بر روی اینترنت و تبلیغاتی که در صفحات جستجو نمایش داده میشوند، در نیمه اول امسال با ۱۸ درصد رشد به ۱. ۲۰ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در نیمه اول پارسال ۱۷ میلیارد دلار برآورد شده بود. سهم تبلیغات نمایش دادهشده در صفحات جستجوی اینترنتی نیز به تنهایی ۷. ۸ میلیارد دلار برآورد شده است. علیرغم اینکه تبلیغات همراه امسال رشدی خیرهکننده داشته است، اما در مجموع فقط ۱۵ درصد از کل درآمدهای حاصل از تبلیغات اینترنتی را از آن خود کرده است.
بر اساس این گزارش، دفتر تبلیغات تعاملی که به اختصار آی اِی بی(IAB) خوانده میشود، تبلیغات پیامکی، تبلیغات مرتبط با جستجوهای اینترنتی که بر روی صفحات وب ابزارهای همراه ظاهر میشوند، تبلیغات صوتی بر روی گوشیها و تبلتها و تبلیغاتی که بر روی نرمافزارها و اپها ظاهر میشوند را جزء تبلیغات همراه به حساب آورده است.
برآوردها نشان میدهد شرکت گوگل در نیمه اول سال ۲۰۱۳ به تنهایی توانسته حدود نیمی از کل درآمدهای حاصل از تبلیغات همراه را از آن خود کند. |
|
|
اخبار مرتبط:
اضافه نمودن به:
|
|