درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 9 آذر 1400 - 13:42   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

روابط پیچیده قدرت در ایالات متحده آینده رسانه‌ای اجتماعی را تعیین می‌ کند

  روابط پیچیده قدرت در ایالات متحده آینده رسانه‌ای اجتماعی را تعیین می‌ کند


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست مدیریت روابط‌عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط‌عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت


ادامه ادامه مطلب سه

تعریف جدید “سواد” از نظر یونسکو

  تعریف جدید “سواد” از نظر یونسکو


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رسانه‌های گروهی/رسانه‌های جمعی
  اخبار را دریابید
  رییس اداره روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان قزوین: تعامل مستمر با رسانه ها، شفافیت و آگاهی بخشی، در اولویت برنامه های روابط‌عمومی استان قرار دارد
  انتصاب سرپرست مدیریت روابط‌عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت
  انتشار کتاب "مدیریت وب سازمانی"
  10 نقش و کارکرد روابط عمومی
  ابزارهای مفید در مذاکره های کوتاه مدت
  نشر، وظیفه ذاتی روابط‌عمومی‌هاست
  علوم اجتماعی و رسانه های جمعی
  تاکید معاون مطبوعاتی بر تدوین برنامه منسجم رسانه‌ای برای اصلاحِ مصرفِ انرژی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5938صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 19 مهر 1392 - 11:04
راهکارهایی برای ارتقای محیط کاری
مترجمان: محمد جواد آبگون- کوشا ستوده
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از موضوعات و دغدغه‌های مدیران در محیط پیچیده و پر چالش کسب‌و‌کار کنونی این است که چگونه کارکنانی با انگیزه و عاشق کار و سازمان داشته باشیم. نقش کارکنان مشتاق در پیشبرد اهداف سازمانی انکارناپذیر است. در پژوهش‌های معتبر، رابطه مستقیم افزایش موفقیت سازمانی با افزایش رضایت سازمانی به اثبات رسیده است.
 

موسسه تحقیقاتی و پژوهشی مدیریتی گالوپ در پی یک نظرسنجی به دوازده اصل کلیدی برای ایجاد محیط مناسب کار دست یافت که در چنین محیط‌کاری، کارکنان با همه وجود کار می‌کنند و احساس رضایت می‌کنند. در زیر این دوازده کشف گالوپ را مرور می‌کنیم:

 

1- مطمئن شوید کارکنان می‌دانند سازمان و مدیران از آنها چه انتظاراتی دارند.

مدیران موفق و بزرگ این کار را از سه طریق انجام می‌دهند:

 

الف) تعریف اهداف 

ب) اطمینان از درک اهداف توسط کارکنان 

ج) فعالیت در راستای دستیابی به اهداف 

آنها با این کار تلاش‌های افراد را تجمیع کرده و با استراتژی‌های سازمان هماهنگ می‌کنند. از این راه بزرگ‌ترین نتایج ملموس خلق می‌شود. 

 

2- مطمئن شوید کارکنان به منابع و امکانات لازم برای انجام درست کار دسترسی دارند.

در ابتدا چنین به نظر می‌رسد که مدیران موفق منابع و امکانات لازم را برای انجام کار در اختیار کارکنان قرار می‌دهند، ولی در اصل آنها با این کار به کارکنان خود نشان می‌دهند که ما به شما اطمینان داریم و این اطمینان باعث عملکرد بهتر آنها می‌شود.

 

3- اجازه دهید کارکنان کاری را که در آن بهترین هستند، انجام دهند.

ارتباط مناسب بین شغل و شاغل از دغدغه‌های اصلی است. مدیران موفق همواره سعی می‌کنند برای کارکنان فرصت‌هایی ایجاد کنند تا آنها بتوانند در کاری که در آن بهترین هستند فعالیت کنند، این کار 33 درصد تعهد افراد به سازمان را زیاد می‌کند.

 

4- از کارکنان خوب به نحو مناسب تقدیر و قدردانی کنید.

مدیران موفق عملکردهای مثبت و رفتارهای بهره‌ور را به وسیله تقدیرهای مناسب تشویق می‌کنند. این کار باعث رشد فرهنگ دستیابی به اهداف و انجام فعالیت‌ها و رفتارهای مثبت می‌شود. شرکت‌هایی که مدیرانشان این رفتار را دارند 100 درصد بهره‌وری بالاتری نسبت به سایر کارکنان دارند. 

 

5- به شخصیت انسانی کارکنان احترام بگذارید.

مدیران موفق مجدانه از کارکنانشان مراقبت می‌کنند. آنها به کارکنان فقط به‌عنوان قسمتی از فرآیند کسب و کار نگاه نمی‌کنند، بلکه مدیران نتیجه‌گرا یک علاقه شخصی در کارکنان ایجاد می‌کنند. 

 

6- برای توسعه و پیشرفت از کارمندان حمایت کنید.

مدیران موفق برای کارکنانشان نقش یک راهبر را ایفا می‌کنند. آنها به کارکنان خیلی نزدیکند، آنها را در مسیر درست هدایت می‌کنند و فعالیت‌های بهبود و نحوه بهبود را به آنها می‌آموزند و در جهت تعالی فردی به آنها کمک می‌کنند.

 

7- برای دیدگاه‌های افراد اهمیت قائل شوید.

مدیران موفق به کارکنانشان گوش می‌دهند. به آنها نشان می‌دهند که نتیجه فعالیت‌هایی که در آن چاشنی ایده کارکنان نیز وجود دارد، برایشان ارزشمنداست. این کار تاثیر بسزایی در افزایش بهره‌وری دارد. 

 

8- کاری کنید که هر کس احساس کند شغل و نقش مهمی دارد.

مدیران با عملکرد بالا در ایجاد این احساس که کارکنان کاری مهم و ارزشمند دارند، هنر دارند. هنگامی که آنها این کار را انجام می‌دهند کارکنان به طور طبیعی کارآمدتر می‌شوند. این اقدام 5 تا 15 درصد افزایش سود و 15 تا 30 درصد کاهش خروج نیروها را در پی دارد.

 

9-  تعامل کارمندان با افراد متخصص را بیشتر کنید.

ممکن است یک کارمند به تنهایی تمام تلاش خود را به خرج دهد؛ ولی وقتی در تیمی قرار گیرد، نحوه کار تیم نیز روی عملکردش تاثیر می‌گذارد. 

مدیران موفق متوجه این نکته هستند و مطمئن می‌شوند که هر نفر بتواند با تعامل سازنده از تمام توانایی‌هایش کمک بگیرد.

 

10- دوستی‌ها را تشویق کنید.

ممکن است این یک موضوع احساسی تلقی شود، ولی وقتی کارکنان در جایی  هستند که بهترین دوستانشان در آنجا کار می‌کنند، بهره‌وری بیشتری دارند. مدیران موفق شرایطی را فراهم می‌کنند که فضای دوستانه تقویت شود. این امر افزایش سود، ایمنی، کنترل موجودی، وفاداری و روابط خوب مشتریان با سازمان را در بر دارد.

 

11- در ارزیابی عملکرد روشی قاعده‌مند داشته باشید.

افراد دوست دارند بدانند از طرف سازمان در چه رتبه‌ای قرار دارند، مدیران موفق ارزیابی عملکرد سیستماتیک، قاعده‌مند دارند. آنها هرگز اجازه نمی‌دهند که ارزیابی عملکرد فراموش شود یا در حاشیه امور قرار گیرد. این کار باعث 20 تا 40 درصدی کاهش حوادث و 10 تا 15 درصدی ارتقای بهره‌وری می‌شود.

 

12- فرصت‌های رشد و یادگیری را فراهم سازید.

مدیران موفق می‌دانند که پرسنل اشتیاق به رشد و یادگیری در محیط کار دارند. آنها فضای برد-برد را ایجاد می‌کنند و در این حالت پرسنل منافع زیادی برای سازمان خواهند 

داشت. این اقدام 10 درصد افزایش بهره‌وری و 9 درصد ارتقای وفاداری مشتریان را به همراه خواهد داشت. 

منبع: gallup.com

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  علوم اجتماعی و رسانه های جمعی


  10 نقش و کارکرد روابط عمومی


  رسانه‌های گروهی/رسانه‌های جمعی


  تاثیر انواع خلاقیت و نوآوری بر وظایف روابط‌عمومی


  چالاکی مهارت کلیدی نرم افزاری برای موفقیت در دنیای امروز


  اخبار را دریابید


  عوامل موثر در ایجاد خلاقیت در واحدهای روابط‌عمومی


  رویکردهای متقاعدسازی


  ابزارهای مفید در مذاکره های کوتاه مدت


  اهمیت سواد رسانه‌ای در انتشارات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود