درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 شهریور 1402 - 09:44   

فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شد

  مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی

  روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  از تأثیر منفی رسانه‌ها بر خود جلوگیری کنید
  روابط‌عمومی، پاشنه آشیل اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی است
  شرکت‌های بزرگ فناوری می گویند مقررات هوش مصنوعی لازم است
  اهمیت پذیرش و یادگیری از اتفاقات ناگوار زندگی/ آنچه که انکار می‌کنید، شما را شکست می‌دهد
  PR Newswire اولین محصول اشتراک‌گذاری اجتماعی را منتشر کرد
  روابط‌عمومی‌ ورزشی و پتانسیل حضور رونالدو در ایران
  سنگاپور آتش‌نشانان را با عینک هوش مصنوعی مسلح می‌کند
  روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی
  گردهمایی دو روزه مدیران روابط‌عمومی منطقه یک سازمان دامپزشکی کشور
  شایستگی روابط‌عمومی در سازمان‌ها و سندروم شیشه خیارشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5904صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیپنجشنبه، 18 مهر 1392 - 07:27
آیا بازاریابی محتوا، آینده متخصصان روابط عمومی است؟
عادل میرشاهی (سردبیر شارا) - «ابتکار هنسون داج»، خاطر نشان کرد: «سازمان ها اکنون به جای گزارش های خبری نیازمند یک تویت هستند... و این مردم را مجبور می کند که از ابزارهایی نظیر فیسبوک، تویتر و بلاگ استفاده کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، عادل میرشاهی- رشد سریع بازاریابی محتوا- موجب تسریع فرآیند تولید محتوای عالی در فضای آنلاین شده است که هدف اصلی آن توسعه اعتماد مخاطبان هدف به برند و کسب شهرت برند و دستاورد نهایی اش اخذ جایگاه رهبری بوده است- تقاضای رو به رشدی را برای متخصصان روابط عمومی سبب شده است.
به منظور اجرای موثر کمپین بازاریابی محتوا نیاز به تولید محتوای با کیفیت دارید. در عین حال محتوای عالی بایستی در همه فضاهای ممکن به نمایش درآید. به همین دلیل است که نیاز به افرادی خبره برای ایجاد فضاهایی در نشریات معتبر و وبلاگ ها دارید تا محتوا را در رسانه های اجتماعی پخش کنند.
بازاریابی محتوا شکل دگرگون شده ای از نقش سنتی متخصصان روابط عمومی است. مدل سنتی نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی، پیشنهاد انتشار در رسانه های بزرگ و دریافت گزارش هایی برای تولید برخی پوشش های رسانه ای که به سرعت در حال منسوخ شدن هستند. با پیشرفت رشد رسانه های اجتماعی و محتوای آنلاین از قبیل وبلاگ ها، روابط عمومی سئو ابزارهای زیادی را در دسترس دارد. تکنیک هایی همانند بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)، تعامل آنلاین، کمپین های ساخت لینک و وبلاگ ها در نحوه دسترسی متخصصان روابط عمومی به مخاطبان هدفشان، انقلابی ایجاد کرده اند. در واقع این روزها، «لایک ها»، به اشتراک گذاشتن ها، «تویت ها» و یادداشت های وبلاگ می تواند اثربخشی بیشتری در درگیر کردن مستقیم مخاطبان هدف نسبت به فعالیت های سنتی روابط عمومی داشته باشد.
مت براون، مدیر روابط عمومی «ابتکار هنسون داج»، خاطر نشان کرد: «سازمان ها اکنون به جای گزارش های خبری نیازمند یک تویت هستند... و این مردم را مجبور می کند که از ابزارهایی نظیر فیسبوک، تویتر و بلاگ استفاده کنند.  این ها حامل هایی هستند که با آنها می توان، محصولات و مشتریان را در فضای مجازی تمکین کرد.»
عصر بازاریابی محتوا به سرآمده و این درحالی است که بیشتر کسب و کارها خود را با استراتژی های بازاریابی محتوا سازگار کرده اند. لذا تقاضا برای مختصصان روابط عمومی که دانش سئو دارند و با ابزارهای آنلاین و دیجیتال همانند ابزار تحلیلگر گوگل، سامانه های ارسال ایمیل و شبکه های رسانه اجتماعی آشنا هستند، روز به روز بیشتر می شود.
•    رشد روابط عمومی و بازاریابی محتوا به روایت آمار
بر مبنای «مرکز آمار نیروی کار» (BLS)، بین سال های 2000 الی 2010 تعداد متخصصان روابط عمومی و مشاغل مدیریت رشد نزدیک 63 درصدی را شاهد هستیم و پیش بینی می شود که رشد دیگر 21 درصدی را در فاصله سال های 2010 تا 2020 شاهد باشیم.

 

آیا بازاریابی محتوا، آینده متخصصان روابط عمومی است؟


رشد بازاریابی محتوا اثر صحیحی بر نیاز به متخصصان روابط عمومی داشته است و سنگفرش جدیدی بر مسیر استخدام برای افرادی است که همچنان چشم به استخدام در آژانس های روابط عمومی سنتی دوخته اند. ما در «سایت سافت ویر ادوایس» می خواستیم آنچه می شنویم را تایید کنیم و تصمیم داشتیم جستجوی سریعی درباره صفحه شبکه های بین المللی تبلیغات و فروش در نیویورک داشته باشیم تا ببینیم کدام بازار شغلی مشابه جویندگان شغل روابط عمومی و بازاریابی محتوا است. اینجا نتایج یافته های ما است:
 

آیا بازاریابی محتوا، آینده متخصصان روابط عمومی است؟


به هر حال، به ترتیب برای متخصصان روابط عمومی که می خواهند منافعی از این روند رشد کسب کنند، نیاز به اطمینان به مهارت هایشان از صفر تا صد وجود دارد.


•    5 نکته مفید برای متخصصان روابط عمومی که به بازاریابی محتوا علاقه مند هستند.


اگر شما یک متخصص روابط عمومی هستید یا فقط به بازاریابی محتوا علاقه مندید، اینجا پنج نکته مفید در مورد اینکه چگونه می توانید از مزایای این روند رشد برخوردار شوید، مطرح شده است.


1.    به طور مستقیم با مخاطبان خود سخن بگویید. متخصصان روابط عمومی در فراسوی انتشارات چاپی و خبرنگاران رسانه های بزرگ حرکت می کنند و می آموزند که چگونه مستقیم از طریق سامانه هایی همانند وبلاگ و شبکه های رسانه اجتماعی محبوب با مخاطبان سخن بگویند.
2.    صریح سخن بگویید. اگر علاقه مند به بازاریابی محتوا هستید، الزامی است که مهارت های با ارزش از قبیل: سئو، طراحی گرافیکی و دیجیتال و بازاریابی شبکه های اجتماعی را بیاموزید.
3.    داستان خودتان را تعریف کنید. اگر در ارتباطات هستید، این شانس خوبی است زیرا قاعدتا شما داستانسرای خوبی هستید. از این مهارت برای بهبود استراتژی های محتوای خودتان در زمینه نگارش پروفایل های اجتماعی آنلاین و وبلاگ ها استفاده کنید.
4.    آمادگی کافی را برای پاسخگویی در زمان های مورد نیاز را داشته باشید. با توجه به سامانه هایی نظیر تویتر و فیسبوک، روزهایی که می گفتید:«من برایتان ظرف چند روز ارسال می کنم»، به پایان می رسند. این بدین معناست که قبل از اینکه پیشنهادی برای رسانه ها ارسال کنید یا بخواهید گزارشی را منتشر نمایید، از آماده بودن محتوا و پاسخ های احتمالی مطمئن شوید.
5.    از روابط عمومی سنتی به عنوان عصا استفاده نکنید. رویدادی را طرح ریزی کرده و اخبار آن را با بیانیه های مطبوعاتی به محض پایان رسیدن رویداد پوشش دهید. آن به معنای این است که شما نیاز خواهید داشت که مخاطبان خود را در جریان اخبار قرار دهید. راه هایی از قبیل وبلاگ ها، فیسبوک، تویتر یا هر سامانه اجتماعی آنلاین محبوب دیگر.
عمر بازاریابی محتوا به سر رسیده است، بنابراین مطمئن شوید مهارت های لازم را برای ورود به آینده کسب کرده اید.


منبع: http://everything-pr.com/is-content-marketing-the-future-for-public-relations/243764/  

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی‌: تا 10 مهر فرصت ارسال آثار باقی است


  رونالدو و دیپلماسی ورزشی


  شایستگی روابط‌عمومی در سازمان‌ها و سندروم شیشه خیارشور


  تکرار یک تحدید؛ «پروانه روزنامه‌نگاری»


  حامد بلخاری مدیر روابط‌عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران شد


  گردهمایی دو روزه مدیران روابط‌عمومی منطقه یک سازمان دامپزشکی کشور


  برگزاری آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره ها و مسابقات روابط‌عمومی و آموزش همگانی در سال 1402


  ‍ انتشار شماره ۱۶۰ «مدیریت ارتباطات»


  گزارش نشست دو روزه روابط‌عمومی‌های شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات