درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 مهر 1400 - 02:59   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تکنیک ساندویچ چیست؟

  تکنیک ساندویچ چیست؟


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/  نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


ادامه ادامه مطلب سه

آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌

  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!
  6 درس مثبت روابط عمومی
  تکنیک ساندویچ چیست؟
  ایران، گرگ قبرستان می خواهد!
  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌
  مرجعیت صداوسیما به عنوان مهم‌ترین منبع کسب اخبار طی سالهای اخیر کاهش یافته است
  بنیادگذار تریبون مردم که اعلام کرد انقلاب فرانسه نتوانست به وعده اش؛ تأمین عدالت اقتصادی عمل کند اعدام شد
  رشد 48 درصدی درآمد توسعه دهنده ها
  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!
  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5796صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیدوشنبه، 15 مهر 1392 - 05:38
تهدید بیکاری بیخ گوشِ دولت؟!
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
  
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک استاد دانشگاه با اشاره به افزایش بیکاری در کشور طی سال های آینده گفت: «دولت با فضای مساعدی که در عرصه بین الملل ایجاد خواهد کرد می تواند بحث گردشگری را به عنوان یکی از منابع خوب اشتغال زایی در کشور تقویت کند که به نظر من با سرمایه گذاری های مناسب در بحث گردشگری می توان دو تا سه میلیون شغل در این زمینه ایجاد کرد.»

مسعود نیلی مشاور رئیس جمهور در امور اقتصادی طی گزارشی از وضعیت بحرانی بیکاری جوانان در فاصله سال های 92 تا 96 سخن گفت و افزود: با وجود رشد اقتصادی منفی 5.4 درصد، بیکاری به یک تهدید و معما برای کشور تبدیل شده است.

به گفته مشاور رئیس جمهور در امور اقتصادی، بیکاری در فاصله 4 سال آینده بزرگترین تهدیدی است که در کشور وجود خواهد داشت و دولت باید از طریق اجرای برنامه هایی روند بیکاری را کنترل کند.

دکتر علی قنبری استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با فرارو گفت: «اقتصاد ما اکنون دچار رکود تورمی است. یعنی هم تورم بالای 40 درصد داریم که یک ابرتورم است و هم نرخ بیکاری حدود 15 درصد است که در برخی مناطق تا 20 درصد و بعضی گروههای سنی تا 30 درصد می رسد و این شرایط حداقل تا 4 سال آینده تشدید می شود.»

وی ادامه داد: «مسئله تورم فشار فزاینده ای به گروههای کم درآمد و حقوق بگیران ثابت وارد می کند و نشانگر ناسالمی اقتصاد ایران است. نرخ بالای بیکاری نیز موجب فقیرتر شدن افراد می شود و کاهش درآمد و سپس کاهش تولید را به دنبال دارد و در نهایت موجب کاهش نرخ رشد اقتصادی کشور می شود که امروز منفی 5.4 درصد است.»

این استاد دانشگاه اظهار کرد: «راه کاهش تورم عمدتا از طریق کنترل نقدینگی است که در هشت سال اخیر حدود 8 برابر شده و اکنون نرخ نقدینگی در کشور 500 هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود.»

وی ادامه داد: «همچنین باید سیاست های درست پولی و مالی اتخاذ کرد و به تقویت بخش خصوصی پرداخت. دولت باید عدم وابستگی به نفت را در دستور کار خود قرار دهد و در پی کوچک و چابک کردن خود باشد که می توان از طریق اجرای درست سیاست های اصل 44 به این مهم دست یافت.»

وی افزود: «دولت باید تلاش کند جنبه های تولیدی را تقویت کند و تولید ملی را رونق ببخشد و به جای واردات کالاهای مصرفی به تولید داخلی و نیروی بومی بها دهد تا بتواند مانع افزایش بیکاری در کشور شود.»

این استاد دانشگاه با اشاره به تبعات و پیامدهای افزایش بیکاری در جامعه گفت: «افزایش بیکاری در جامعه موجب افزایش ناهنجاری ها و ناآرامی های اجتماعی می شود و افزایش نابسامانی و تخلفات مختلف را به دنبال خواهد آورد.»

قنبری در پاسخ به این سوال که دولت برای افزایش نرخ اشتغال چه اقداماتی باید انجام دهد؟، گفت: «برای افزایش اشتغال دولت باید مطالعات دقیقی برای ظرفیت های تولیدی در کشور انجام دهد.»

وی ادامه داد: «ما با چند مشکل روبرو هستیم. یکی اینکه اقتصاد ما دولتی است و باید اقتصاد خود را از دولت – ملت به ملت – دولت تغییر دهیم و به مردم و بخش خصوصی بها بدهیم و پای دولت را از اقتصاد بیرون بکشیم.»

وی افزود: «از سوی دیگر مسئله تحریم ها مشکلات عدیده ای برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است که افزایش بیکاری و کاهش نرخ رشد اقتصادی از آن جمله است.»

قنبری گفت: «به نظر من با توجه به شرایط استثنایی کشور ما به لحاظ وجود منابع زیرزمینی و نیز وضعیت ژئوپلیتیکی کشور در منطقه می توان بر مشکلات کنونی فائق آمد.»

وی ادامه داد: «قطعا دولت آقای روحانی در آینده نزدیک باید به مردم اتکای بیشتری داشته باشد و سرمایه اجتماعی و بخش خصوصی را تقویت کند و تلاش کند به اولویت بندی پروژه های زیربنایی و توسعه ای بپردازد.»

وی افزود: «دولت باید جذب سرمایه گذاری خارجی را در سرلوحه کار خود قرار دهد و تلاش کند مسئله تحریم ها را حل کند.»

این استاد دانشگاه اظهار کرد: «دولت با فضای مساعدی که در عرصه بین الملل ایجاد خواهد کرد می تواند بحث گردشگری را به عنوان یکی از منابع خوب اشتغال زایی در کشور تقویت کند که به نظر من با سرمایه گذاری های مناسب در بحث گردشگری می توان دو تا سه میلیون شغل در این زمینه ایجاد کرد.»
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


  ده‌ آزمون‌ درست‌نویسی‌ شرح‌ عکس‌ ‌


  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌


  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


  6 درس مثبت روابط عمومی


  15 توصیه کاربردی به منظور ایجاد محتوای جذاب


  روابط عمومی دو


  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟


  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!


  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی