درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 11 مرداد 1400 - 11:40   

برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده

  برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

آنچه باید بدانیم!/ سنجش‌ ارتباطات‌ چیست؟

  آنچه باید بدانیم!/ سنجش‌ ارتباطات‌ چیست؟


ادامه ادامه مطلب سه

نحوه ست کردن کفش‌های رنگی

  نحوه ست کردن کفش‌های رنگی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیامد دورکاری برای بعد از کرونا
  کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران: بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی هرچه سریع‌تر متوقف شود
  مدیرعامل شرکت گاز استان تهران: به دلیل نگارش نادرست اخبار حوادث، شرکت گاز استان تهران به عنوان مسئول حادثه معرفی می‌شود
  چگونه یک خبرنگار حرفه ای شویم؟
  ارتباطات و آینده جهان
  8 چیزی که باید در خصوص استراتژِی محتوای بصری بدانید
  3 ضرورت برای ساخت یک استراتژِی تاثیرگذار جدید
  5 اقدام برای ساخت یک فرهنگ سازمانی خوب
  3 گام ضروری برای نوشتن یک سخنرانی برای مدیر عامل
  اصول رفتاری و اجرائی در حوزه اخلاق حرفه ای روابط عمومی را بدانید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5793صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیدوشنبه، 15 مهر 1392 - 05:29
صفحه ظریف در فیسبوک رکورددار لایک بر ثانیه
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر روز 6600 نفر به علاقمندان صفحه وزیرامورخارجه کشور افزوده می شود. صفحه محمد جواد ظریف در فیسبوک این روزها به یکی از محبوبترین و فعال ترین صفحات فارسی زبان این شبکه اجتماعی بدل شده است. به گونه ای که حالا که حدود 60 روز از آغاز رسمی فعالیتش می گذرد می توان آن را رکورددار پر لایک ترین صفحه فیسبوک فارسی زبانان نامید.

به گزارش شارا به نقل از جنوب نیوز، در فیسبوک صفحات فارسی زبان بسیار زیادی وجود دارد که نشان از محبوبیت بالای گردانندگان یا جذابیت مطالب تولیدی آنها دارد. صفحاتی که گاه تا یک میلیون و پانصد هزار نفر آنها را پسندیده یا به اصطلاح لایک کرده اند. صفحات هنرمندان اعم از خوانندگان، بازیگران و فوتبالیست های معروف، صفحه شبکه های تلویزیونی ماهواره ای، صفحاتی که مطالب طنز یا عکس منتشر می کنند از جمله این صفحات محبوب هستند.

با این حال اما همه این صفحات محبوب بیشتر از دو یا سه سال از آغاز راه اندازی و فعالیت جدیشان می گذرد، فعالیتی که مدتهای زیادی است با انتشار نوشته و عکس و خبر ادامه دارد. با این حال در میان صفحات مربوط به فارسی زبانان فیسبوک حدود دو ماه است که یک پدیده عجیب ظهور کرده است. این پدیده صفحه جواد ظریف وزیرامورخارجه دولت حسن روحانی است.

صفحه جواد ظریف در فیسبوک با سرعت مثال زدنی در حال رقابت با همه صفحات محبوب و فعال فیسبوک است. اگر بقیه صفحات در طول دو سه سال به هواداران چند صد هزار نفری یا میلیونی رسیده اند صفحه وزیرامورخارجه جدید ایران اما تنها 56 روز از آغاز فعالیتش می گذرد و تا لحظه نوشتن این گزارش 402 هزار و 100 نفر آن را لایک زده اند و ثانیه به ثانیه بر تعداد لایک کننده های آن هم اضافه می شود.

بر اساس تاریخهایی که در این صفحه دیده می شود جواد ظریف در تاریخ  14 فوریه  2009 یعنی 25 بهمن ماه سال 1388 صفحه خود را ساخته است. با این حال از ان تاریخ تا روز 10 آگوست 2013 یعنی 21 مرداد ماه امسال و در گرماگرم روزهایی که کابینه حسن روحانی در مجلس در حال دفاع از خود برای گرفتن رای اعتماد بود اولین پست خود را منتشر کرد که یکی از عکس های جواد ظریف بود. از آن تاریخ و به خصوص پس از نطق تاریخی او در دفاعیات خود در مجلس به یکباره توجهات به او و صفحه اش در فیسبوک جلب شد و هر روز چند هزار نفر به این صفحه افزوده شدند.

اوج فعالیت های ظریف در سفر هیئت ایرانی به نیویورک و برای شرکت در اجلاس سران کشورها در سازمان ملل بود، وقتی که او از آنجا هر روز گزارش کار خود را به مخاطبان صفحه اش در فیسبوک ارائه می داد. در این روزها گاهی 30 تا 40 هزار نفر به هوادارانش افزوده می شد. با این حال اگر به صورت میانگین حساب کنیم، در مدت 56 روزی که از آغاز به کار این صفحه می گذرد هر روز بیشتر از 7150 نفر ، هر ساعت 300 نفر و هر دقیقه 5 نفر و حدود هر 12 ثانیه یک نفر به هواداران این صفحه در حال اضافه شدن است.

البته صفحه فیسبوک ظریف فقط در این مورد با صفحات دیگر رقابت نمی کند، بلکه او در زمینه فعالیت گرم اعضا و گرفتن هزاران لایک برای یک مطلب یا عکس خاص هم نسبت به همه دیگر صفحات سرآمد است. به عنوان مثال صفحه شبکه تلویزیونی من و تو اگر را اگر چه 1 میلیون و 547 هزار نفر لایک زده اند اما مطالبی که منتشر می کند را به صورت میانگین 10 هزار نفر لایک می زنند و این یعنی از میان هواداران این صفحه تنها چیزی کمتر از 1 درصد اعضا فعال هستند.

در صفحه جواد ظریف اما اینگونه نیست، بر اساس آخرین تغییرات این صفحه که حدود 402 هزار نفر آن را لایک زده اند به صورت میانگین هر پست را حدود 40 هزار نفر با لایک خود نشان دادند که آن را پسندیده اند. بر این اساس می توان گفت در صفحه وزیرامورخارجه حدود 10 درصد اعضا فعال هستند.

اگر مطالب منتشر شده در یک ماه اخیر این دو صفحه را با هم مقایسه کنیم کم لایک ترین پستی که این صفحه منتشر کرد خبر ساعت پخش یکی از برنامه های این تلویزیون بود که از یک و نیم میلیون لایک کننده صفحه تنها 186 نفر آن را لایک زده اند و محبوبترین مطلب هم عکسی از پیروزی تیم والیبال ایران برابر ژاپن بود که 40 هزار و 448 نفر آن را پسندیدند. این یعنی در بدترین و بهترین حالت یک صدم درصد و 3 درصد هواداران این صفحه به مطالب منتشر شده توسط ان واکنش نشان می دهند.

در این سو اما در یک ماه گذشته در صفحه جواد ظریف مطلبی که منتشر شد و هواداران صفحه وزیرامورخارجه کمترین میزان علاقه را به آن نشان دادند، تعویض عکس پیشانی (کاورفوتوی) صفحه بود که یکی از عکسهای قدیمی را دوباره انتشار داد. عکس مورد نظر نمایی از کوه دماوند است که روی آن این بیت از فردوسی نوشته شده : بکوشید و نیکی به بار آورید چو دیدید سرما بهار آورید." این را عکس در این سری از انتشار  5 هزار 567 نفر لایک زدند که کمترین میزان لایک های گرفته شده برای یک مطلب در این صفحه در یک ماه گذشته بود. این تعداد برابر با حدود 1.5 درصد اعضای این صفحه هستند.

از آن سو مطلبی که وزیرامورخارجه هنگام بازگشت از نیویورک به تهران در هواپیمای در حال پرواز منتشر کرد نیز محبوبترین مطلب منتشر شده این صفحه در یک ماه گذشته بود و آن را 76 هزار و 814 نفر لایک زدند که این تعداد نشان دهنده حضور فعالانه حدود 20 درصد اعضای در این صفحه است.

در رابطه با تعداد کامنت ها و بازنشر پست های منتشر شده از سوی وزیرامورخارجه در صفحه فیسبوکش نیز وضعیت فعالیت اعضای صفحه به نسبت دیگر اعضا به همین شکل محسوس متفاوت و معنادار است. محبوبیت جواد ظریف در فیسبوک روز به روز در حال افزوده شدن است و بعید نیست به در روزهای آینده باز هم رکوردهای دیگری را جا به جا کند. به گونه ای که یکی از کاربران فیسبوک درباره او گفته است: " با این وضع هشت سال دیگر نیازی به برگزاری انتخابات نیست مردم با لایک های فیسبوکی جواد ظریف را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کنند."

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه یک خبرنگار حرفه ای شویم؟


  اخبار جعلی تهدیدی برای اعتماد عمومی


  10 ویژگی قدرتمند افراد موفق


  3 گام ضروری برای نوشتن یک سخنرانی برای مدیر عامل


  3 ضرورت برای ساخت یک استراتژِی تاثیرگذار جدید


  آنچه باید بدانیم!/ سنجش‌ ارتباطات‌ چیست؟


  8 چیزی که باید در خصوص استراتژِی محتوای بصری بدانید


  روانشناسی رنگ و تاثیر و اهمیت آنها در برندهای مختلف


  5 اقدام برای ساخت یک فرهنگ سازمانی خوب


  انجمن متخصصان روابط عمومی، درگذشت دو نفر از کارشناسان روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی را تسلیت گفت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده