درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 10:55   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5657صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیچهارشنبه، 10 مهر 1392 - 13:46
ایرانیان گرایش بسیاری به رسانه‌های مجازی دارند
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نجفی سولاری: ایران می تواند به مرجع دیجیتال در حوزه تمدن اسلامی تبدیل شود.

 

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به توقع مقام معظم رهبری مبنی بر انتقال فضای آنالوگ به موج چهارم فناوری یعنی مجازی، گفت: ما میتوانیم مرجع دیجیتال در حوزه تمدن اسلامی باشیم.
به گزارش شارا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حسن نجفی سولاری، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، در مراسم تجلیل از هیئت داوران نخستین جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس و آغاز مراحل داوری جشنواره رسانه‌های برخط امام رضا(ع) که سه‌شنبه، نهم مهرماه در مجتمع رسول مهر تهران برگزار شد، با اشاره به وضعیت رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی در جهان اظهار کرد: در سال ۲۰۱۲ رهبران غرب تصمیم میگیرند پشتوانه مالی خود را از حوزه طلا به اطلاعات منتقل کنند و این تصمیم‌گیری بسیار مهمی است و معنای خاصی میدهد. وی تصریح کرد: ایران از نظر ضریب نفوذ اینترنت در منطقه اول است. این آمار نشان می‌دهد که ایرانیان گرایش بسیاری به رسانه‌های مجازی دارند.
وی بیان کرد: ۵۰ تا ۷۰ درصد کشور زیر پوشش فرستنده‌های دیجیتال هستند بنابر این تقریبا از نظر ابزار، تجهیزات و امکانات تولید دیجیتال از موبایل هوشمند تا دستگاه‌های پیشرفته، بیشترین رتبه را در منطقه داریم.
نجفی سولاری اظهار کرد: ۲۷۰۰ موسسه در حوزه رسانه‌های دیجیتال داریم بنابر این، ما از نظر قوت در نظام جمهوری اسلامی کم نداریم اما تا چه اندازه این قوت و توانایی رسانه‌های مجازی استفاده کرده‌ایم، جای سؤال دارد.
وی افزود: در سال‌های گذشته که شبکه‌های مجازی وجود نداشت، مقام معظم رهبری در چند بند به مسئولان نظام یادآور شدند که فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال را در اولویت قرار دهید اما هم اکنون چند درصد از مقامات، متخصصان، روشنفکران و کارشناسان اطلاعات کافی در حوزه دیجیتال دارند؟
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به فرهنگ غنی ایران و اسلام ادامه داد: قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و... از محتوای غنی برخور دارند که می‌توان این محتوا را تبدیل به دیجیتال کرد تا به مرجع جهان اسلام در حوزه دیجیتال تبدیل شویم.
نجفی سولاری اظهار کرد: آیا نمیتوانیم مرجع دیجیتال در حوزه حدیث، فقه، اصول، اخلاق اسلامی باشیم. تمدن اسلامی تمدن کوچکی نیست، مخازن و ذخایر محتوا در این حوزه بسیار است. 

وی یادآور شد: در افق ۱۴۰۴ تکلیفمان این است که در منطقه اول باشیم و از رسانه‌ها و صاحبنظران درخواست می‌کنم که یک پورتال مرجع ادب و زبان فارسی که از ویکی‌پدیای فارسی بالاتر است را معرفی کنند.
وی ادامه اداد: ما میتوانیم در حوزه فضای مجازی بسیار قدرتمند باشیم و قدرتمان را به رخ بکشیم ولی تاکنون مسئولان نتوانسته‌اند از مقدورات خود استفاده کنند.

تاکید مدیر کل ارشاد استان تهران بر اختصاص یارانه به فعالان رسانه‌های مجازی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: با توجه به نفوذ رسانه‌های مجازی و فراگیری مخاطبان آن، تخصیص یارانه‌ای مشابه یارانه مطبوعات به فعالان این حوزه، ضروری به نظر می‌رسد.
سید احسان قاضی زاده هاشمی در مراسم تقدیر از داوران جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس که با حضور حسن نجفی سولاری؛ مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برگزار شد، تاکید کرد: امروزه شمار زیادی از جویندگان اطلاعات برای دسترسی به اخبار گوناگون، وارد فضای مجازی می‌شوند که آمار استفاده کنندگان این حوزه نسبت به رسانه‌های مکتوب، قابل مقایسه نیست.
وی تسهیل در وصول و انتشار سریع اطلاعات با هزینه اندک را از شاخصه‌های مهم رسانه‌های مجازی برشمرد و افزود: این عوامل باعث شده که فضای مجازی به شکل فزاینده‌ای جای خود را در بین مردم ایجاد و به عنوان یک رقیب جدی برای رسانه های سنتی تبدیل شود.
وی خاطر نشان کرد: با وجود این مهم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سیاستگذاری جشنواره‌های خود را با اولویت دادن به فضای مجازی تنظیم کرده و تاکون جشنواره های آیات، خلیج فارس و امام رضا(ع) را با محوریت خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اینترنتی، وبلاگ سرویس‌ها و شبکه‌های اجتماعی در گستره ملی برگزار کرده است.
وی گفت: هیئت علمی و داوران این جشنواره ها نیز با حضور اساتید برجسته و اعضای هیات علمی دانشگاه های معتبر کشور از جمله دکتر سعید رضا عاملی، دکتر حسن بشیر، دکتر امید علی مسعودی، دکتر داود نعمتی و بیژن نوباوه وطن تشکیل شده است.
قاضی زاده اظهار داشت: از سال گذشته و پس از اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به عنوان یکی از اعضای اصلی شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی خلیج فارس انتخاب شد، ما برنامه‌ریزی‌هایمان را برای برگزاری جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس با قوت آغاز کردیم و بیش از ۴۵۰۰ اثر نیز به دبیرخانه ارسال شد.
گفتنی است، در ادامه مراسم یادشده از هیات داوران جشنواره رسانه های مجازی خلیج فارس تقدیر شد و احکام هیئت داوران و اعضای شورای عالی سیاستگذاری و برنامه ریزی جشنواره های فرهنگی، رسانه ای و قرآنی استان تهران توسط مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و معاون فرهنگی مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی این اداره کل با هدف برگزاری هر چه بهتر جشنواره رسانه های برخط امام رضا(ع) به ایشان اهداء شد.

استقبال مشاور وزیر ارشاد از برگزاری هفتمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال با همکاری استان تهران
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیشنهاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال استقبال کرده و خاطرنشان ساخت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران می‌تواند نقش مهمی در برگزاری هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال داشته باشد.
به گزارش ایتنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، نشست تقدیر از داوران جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس و آغاز مراحل داوری جشنواره رسانه های برخط امام رضا(ع) با حضور حسن نجفی سولاری مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، سید احسان قاضی زاده هاشمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، محمد صادق افراسیابی معاون فرهنگی، مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، دکتر حسن بشیر؛ دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) و رئیس هیات داوران جشنواره رسانه های بر خط امام رضا(ع) و سایر اعضای هیات علمی و هیات داوران جشنواره رسانه‌های برخط امام رضا(ع) در مجتمع فرهنگی هنری رسول مهر(ص) برگزار شد.
سید احسان قاضی زاده هاشمی؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تاکید کرد: تجربه حضور و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نشان داد که این اداره کل از ظرفیت ویژه‌ای برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار است.
وی با تاکید بر اهمیت جایگاه رسانه‌های دیجیتال خاطرنشان ساخت: برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه‌های موضوعی مربوط به رسانه‌های دیجیتال میتواند باعث افزایش تولیدات اسلامی ایرانی در فضای رسانه‌های مجازی شود و اجرای جشنواره نشریات دیجیتال قرآنی آیات، جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس و جشنواره رسانه‌های برخط امام رضا(ع) در همین راستا بوده است.
حسن نجفی سولاری مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ضمن استقبال از پیشنهادات قاضی زاده برای گسترش نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در زمینه‌های مختلف کاری مرتبط با مرکز رسانه‌های دیجیتال تصریح کرد: با حضور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ستاد برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال انتظار می‌رود نمایشگاه امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.
در ادامه این نشست شاخصه‌های داوری جشنواره رسانه‌های برخط امام رضا(ع) توسط دکتر حسن بشیر؛ دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) و رئیس هیئت داوران بیان شده و از زحمات داوران جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس تقدیر شد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد