درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 30 تیر 1403 - 07:32   

ثبت‌نام رایگان در چهارمین "نشست روز جهانی روابط‌عمومی" آغاز شد

  ثبت‌نام رایگان در چهارمین "نشست روز جهانی روابط‌عمومی" آغاز شد


ادامه ادامه مطلب یک

نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی

  نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

  نظرسنجی: سنجش دیدگاه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در مورد مسئولیت اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

چهارمین نشست روز جهانی روابط‌عمومی در ایران برگزار می‌شود

  چهارمین نشست روز جهانی روابط‌عمومی در ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قطعی گسترده اینترنت در 19 جولای 2024: اختلال در پروازها، مشاغل و تأثیر آن بر صنعت تبلیغات
  پیشنهادی برای تغییر روز روابط‌عمومی / از یک اشتباه ۱۸ساله در ایران جلوگیری شود
  آینده روابط‌عمومی در دنیایی در حال تغییر: 5 نکته کلیدی
  عدم ارائه مدل‌های هوش مصنوعی چندوجهی متا در اتحادیه اروپا: چالش‌های نظارتی و پیامدها
  واتس‌اپ بالاخره با فیلتر جدید «مورد علاقه‌ها» چت‌های شما را مرتب می‌کند
  ۲ نشانه که شغل شما بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد
  مادرخوانده هوش مصنوعی، استارتاپ ورلد لب را به ارزش 1 میلیارد دلار تأسیس کرد
  کاش قبل از شروع کسب و کار خودم این چهار چیز را می دانستم
  تله‌ای به‌نام «دوپامین» در شبکه‌های مجازی؛ رفتارهای اعتیادآور چگونه شکل می‌گیرند؟
  تحولات در تحقیقات مربوط به اینستاگرام و نوجوانان: بررسی ابتکار جدید متا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55508صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 18 تیر 1403 - 10:11
کاربست نظریه‌های ارتباطی در ستاد پزشکیان
جذاب‌ترین بخش ماجرا، کاربست نظریه‌های ارتباط جمعی در مقام عمل بود که تصور می‌کنم نتایج خوبی به همراه داشت و اگر زمان یا امکانات بیشتری داشتیم، با بازنگری و اصلاح رویه‌ها و افزایش عمق یا ساماندهی حجره‌ها، همچنین انسجام بیشتر تیم ایده‌پرداز، تولید و توزیع و مدیریت محتوا، روند افزایشی ایجاد و نفوذ گفتمان را شاهد بودیم.
  

سعیده آقاخانی _ مدرس ارتباطات_ رئیس روابط‌عمومی ستاد دکتر پزشکیان همدان

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || انتخابات زود هنگام، فرصت جریان‌سازی رسانه‌ای را به سه هفته تقلیل داده بود. تنها سه هفته برای شبکه‌سازی، تولید محتوا، تیم سازی و انتشار و ایجاد جریان رسانه‌ای در راستای افزایش مشارکت و اقناع، مذاکره و متقاعدسازی، و تعامل، فرصت داشتیم و فضای بهت‌زده جامعه از فقدان رئیس جمهور فقید، شرایط را سخت‌تر کرده بود.

در اولین فرصت برنامه‌ریزی در روابط‌عمومی ستاد دکتر پزشکیان همدان، الگوی روابط‌عمومی دو سویه همسنگ را برگزیدیم اما آنجا که رقیب مامور به تکلیف مقدس، مجال نفوذ پیدا می‌کرد، الگوی یک سویه همسنگ با اعمال محدودیت برای برخی کاربران، کاربرد می‌یافت.

سپس با الهام از نظریه بازار پیام  دکتر محسنیان راد ، اقدام به توسعه بازار پیام انتخابات ریاست جمهوری، شامل ایجاد حجره‌های متعدد در راسته دکتر پزشکیان در هر یک از شبکه‌های اجتماعی بر اساس احصای نقش اجتماعی کاربران استان و علایق و خصوصیات آنها کردیم. این مهمترین قسمت کار بود. 

نکته تحقیق شده درباره مخاطبان ما، استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده از جمله اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ و توئیتر و حضور رهبران فکری و اینفلوئنسرهای محلی هم راستا بود که فرصت تلقی می‌شد و با توجه به الگوی SWOT ، تمرکز را روی آنها گذاشتیم.

فضایی مانند ایتا با اینکه مخاطبان پرتعدادی داشت اما از چند نظر نمی‌توانستیم از آن بازخورد مناسبی بگیریم. یکی از دلایل ، مخاطبان بومی ایدئولوگ با ویژگی‌های خاص و وجود کانال‌های چند هزار نفره با حضور این مخاطبان بود که طی چند سال ایجاد شده بودند و تهدید تلقی می‌شدند. لذا ما فرصتی برای یافتن و افزایش عمق حجره‌های این راسته بازار نداشتیم که از نقاط ضعفمان بود. 

این فضا را رها نکرده اما به صورت کامل هم روی آن تمرکز نکردیم و برخی شهرستان‌ها یک حجره، و ستاد مرکزی دو حجره در آن راه‌اندازی کرد. ضمن اینکه، می‌دانستیم جمع بزرگتری از مخاطبان استان همدان در شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده حضور دارند و اهداف، نیازها و ویژگی‌هایی دارند که به رویکردهای انتخاباتی دکتر پزشکیان نزدیک‌تر است و باید به این نیازها و اهداف تکیه کنیم تا با استفاده از ابزار و شیوه‌های خاص ارائه پیام در هر یک از حجره‌ها، بتوانیم کالای پیام خود را به عابران و مشتریان بفروشیم و یا خود آنها را به فروشنده دیگری در حجره‌ها یا راسته بازارهای بعدی تبدیل کنیم.

رقیب(مخاطب راست‌گرای افراطی)، با تصور وجود مخاطب منفعل و گمان به صحت نظریه‌های کاشت، تزریقی یا ارتباطات گلوله‌ای، الگوی منسوخ شده روابط‌عمومی تبلیغاتی را داشت و ضمن حذف اخبار ناخوشایند درون‌گروهی خود، از هرگونه بی‌اخلاقی رسانه‌ای هم دریغ نمی ورزید.

این رویکرد برای اقناع مخاطب چپ فرصت بود زیرا با افشای بی‌اخلاقی و نقاط ضعف رقیب، نرخ مشارکت داخل بازار پیام انتخابات رونق می‌گرفت و گسترش تفاسیر، منتج به موج رسانه‌ای و آغاز فرایند ایجاد گفتمان می‌شد.

لذا در این راستا، اقدام به تولید و انتشار محتوا کردیم و محتواهای خاصی که در حجره‌های پیام بود را گزینش، بازتولید و در مقام فروشنده در سایر حجره‌های راسته بازار پزشکیان، عرضه کردیم.

جذاب‌ترین بخش ماجرا، کاربست نظریه‌های ارتباط جمعی در مقام عمل بود که تصور می‌کنم نتایج خوبی به همراه داشت و اگر زمان یا امکانات بیشتری داشتیم، با بازنگری و اصلاح رویه‌ها و افزایش عمق یا ساماندهی حجره‌ها، همچنین انسجام بیشتر تیم ایده‌پرداز، تولید و توزیع و مدیریت محتوا، روند افزایشی ایجاد و نفوذ گفتمان را شاهد بودیم. 

شایان ذکر است شیوه کاربست این نظریه‌ها در انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شورای شهر متفاوت است و از این الگو نمی‌توان به این شکل در آنجا استفاده کرد.

انتهای پیام/

 

 


 

 

با کلیک روی لینک زیر به کانال روش‌های ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اصطلاح «راجر» در ارتباطات بی‌سیم و رادیویی از کجا می‌‌آید؟


  بهترین نکات برجسته اجلاس سنجش و ارزیابی ارتباطات AMEC 2024


  رسانه‌های نوین: فرصت‌ها و چالش‌های اخلاقی


  تحولات در تحقیقات مربوط به اینستاگرام و نوجوانان: بررسی ابتکار جدید متا


  اعتماد مشتری: برندها برای دستیابی به آن چه چیزی باید ارائه دهند؟ در اینجا 4 روش برتر آورده شده است


  روایت عشق در میان آشوب: نگاهی به کار ورونیک دو ویگریه، عکاس خبری


  تعلیق ابزارهای هوش مصنوعی مولد متا در برزیل: نکات کلیدی


  آینده روابط‌عمومی در دنیایی در حال تغییر: 5 نکته کلیدی


  پیشنهادی برای تغییر روز روابط‌عمومی / از یک اشتباه ۱۸ساله در ایران جلوگیری شود


  تله‌ای به‌نام «دوپامین» در شبکه‌های مجازی؛ رفتارهای اعتیادآور چگونه شکل می‌گیرند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد