درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 30 تیر 1403 - 08:30   

ثبت‌نام رایگان در چهارمین "نشست روز جهانی روابط‌عمومی" آغاز شد

  ثبت‌نام رایگان در چهارمین "نشست روز جهانی روابط‌عمومی" آغاز شد


ادامه ادامه مطلب یک

نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی

  نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

  نظرسنجی: سنجش دیدگاه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در مورد مسئولیت اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

چهارمین نشست روز جهانی روابط‌عمومی در ایران برگزار می‌شود

  چهارمین نشست روز جهانی روابط‌عمومی در ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نسبت روابط‌عمومی و دوپامین
  دکور دوپامین چیست؟
  قطعی گسترده اینترنت در 19 جولای 2024: اختلال در پروازها، مشاغل و تأثیر آن بر صنعت تبلیغات
  پیشنهادی برای تغییر روز روابط‌عمومی / از یک اشتباه ۱۸ساله در ایران جلوگیری شود
  آینده روابط‌عمومی در دنیایی در حال تغییر: 5 نکته کلیدی
  عدم ارائه مدل‌های هوش مصنوعی چندوجهی متا در اتحادیه اروپا: چالش‌های نظارتی و پیامدها
  واتس‌اپ بالاخره با فیلتر جدید «مورد علاقه‌ها» چت‌های شما را مرتب می‌کند
  ۲ نشانه که شغل شما بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد
  مادرخوانده هوش مصنوعی، استارتاپ ورلد لب را به ارزش 1 میلیارد دلار تأسیس کرد
  کاش قبل از شروع کسب و کار خودم این چهار چیز را می دانستم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55462صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 11 تیر 1403 - 11:20
بلندپروازی متا برای آینده شبکه‌های اجتماعی؛ «فدیورس» چیست و چرا در اروپا نمی‌توان به آن دسترسی داشت؟
متا این هفته اعلام کرد که کاربران شبکه اجتماعی تازه‌ تاسیس «تردز» در بیش از ۱۰۰ کشور جهان، به استثنای کسانی که در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، می‌توانند پست‌های خود را در «فدیورس» (fediverse) مشاهده کنند.
  

 

 


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || کاربران شبکه اجتماعی تردز اکنون می‌توانند در همه‌جای دنیا، به جز اتحادیه اروپا، پست‌های ارسالی خود را در بستر «فدیورس» مشاهده کنند. مفهومی جدید در عصر فناوری که بر حفاظت از حریم شخصی کاربران متمرکز است.

متا این هفته اعلام کرد که کاربران شبکه اجتماعی تازه‌ تاسیس «تردز» در بیش از ۱۰۰ کشور جهان، به استثنای کسانی که در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، می‌توانند پست‌های خود را در «فدیورس» (fediverse) مشاهده کنند.

پیش از این کاربران اگر می‌خواستند واکنش‌ها یا کامنت‌های دیگران را به پست‌های خودشان در تردز ببینند، باید به دو شبکه اجتماعی «ماستودون» یا «بلواسکای» می‌رفتند، اما ا اکنون آنان مجبور نیستند این کار را انجام دهند.

متا پیش از این امکان استفاده از تردز در فدیورس را تنها برای ایالات متحده، کانادا و ژاپن مجاز اعلام کرده بود. اما به تدریج آن را گسترش داد و اکنون این سرویس در بیش از یکصد کشور قابل دسترسی است.

فدیورس چیست؟
به گفته متا این کلمه مخفف «جهان متحد» (Federated Universe) است؛ به معنی مجموعه یا گروهی از رسانه‌های اجتماعی به‌هم‌پیوسته که هریک به طور مستقل میزبانی شده‌اند، اما می‌توانند از طریق یک بستر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

سرویس جدید چگونه کار می کند؟
متا می‌خواهد کاربران، فیدیورس را «مانند یک ایمیل» که می‌تواند بین یک حساب جیمیل و یاهو رد و بدل شود در نظر بگیرند.

این امکان به لحاظ قانونی وجود دارد، زیرا حساب‌های ایمیل از مجموعه‌ای جهانی از قوانین برای برقراری ارتباط در اینترنت استفاده می‌کنند.

در واقع این همان چیزی است که ادغام تردز در فدیورس را امکان‌پذیر می‌کند. کاربران اکنون می‌توانند با افرادی از رسانه‌های اجتماعی دیگر ارتباط برقرار کنند، بدون اینکه نیاز باشد بین حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی جابجا شوند.

متا در توضیح این ابتکار جدید گفت: «برخلاف ایمیل، مکالمات و نمایه فدیورس شما عمومی هستند و می‌توانند بین رسانه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته شوند.»

وی اضافه کرد: «تصور کنید که شما در تردز پستی را ارسال می‌کنید و مردم پست شما را در تامبلر یا فلیپ‌بورد می‌بینند.»

در حال حاضر «ماستودون» بزرگترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی در فدیورس است، با ۱۵ میلیون حساب کاربری که تقریباً ۸۷۱ هزار نفر از آن‌ها کاربر فعال ماهانه هستند.

دیگر شبکه‌های اجتماعی حاضر در فدیورس عبارتند از «پیر تیوب» (PeerTube) که مشابه یوتیوب است و «تامبلر» (Tumblr) که یک سایت محبوب میکروبلاگ نویسی حساب می‌شود.

منبع: یورونیوز
 

انتهای پیام/

 

 


 

 

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

 

https://telegram.me/sharaPR


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اصطلاح «راجر» در ارتباطات بی‌سیم و رادیویی از کجا می‌‌آید؟


  رسانه‌های نوین: فرصت‌ها و چالش‌های اخلاقی


  تحولات در تحقیقات مربوط به اینستاگرام و نوجوانان: بررسی ابتکار جدید متا


  اعتماد مشتری: برندها برای دستیابی به آن چه چیزی باید ارائه دهند؟ در اینجا 4 روش برتر آورده شده است


  روایت عشق در میان آشوب: نگاهی به کار ورونیک دو ویگریه، عکاس خبری


  پیشنهادی برای تغییر روز روابط‌عمومی / از یک اشتباه ۱۸ساله در ایران جلوگیری شود


  آینده روابط‌عمومی در دنیایی در حال تغییر: 5 نکته کلیدی


  تله‌ای به‌نام «دوپامین» در شبکه‌های مجازی؛ رفتارهای اعتیادآور چگونه شکل می‌گیرند؟


  ۲ نشانه که شغل شما بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد


  کاش قبل از شروع کسب و کار خودم این چهار چیز را می دانستم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد