درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 30 تیر 1403 - 07:01   

ثبت‌نام رایگان در چهارمین "نشست روز جهانی روابط‌عمومی" آغاز شد

  ثبت‌نام رایگان در چهارمین "نشست روز جهانی روابط‌عمومی" آغاز شد


ادامه ادامه مطلب یک

نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی

  نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

  نظرسنجی: سنجش دیدگاه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در مورد مسئولیت اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

چهارمین نشست روز جهانی روابط‌عمومی در ایران برگزار می‌شود

  چهارمین نشست روز جهانی روابط‌عمومی در ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قطعی گسترده اینترنت در 19 جولای 2024: اختلال در پروازها، مشاغل و تأثیر آن بر صنعت تبلیغات
  پیشنهادی برای تغییر روز روابط‌عمومی / از یک اشتباه ۱۸ساله در ایران جلوگیری شود
  آینده روابط‌عمومی در دنیایی در حال تغییر: 5 نکته کلیدی
  عدم ارائه مدل‌های هوش مصنوعی چندوجهی متا در اتحادیه اروپا: چالش‌های نظارتی و پیامدها
  واتس‌اپ بالاخره با فیلتر جدید «مورد علاقه‌ها» چت‌های شما را مرتب می‌کند
  ۲ نشانه که شغل شما بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد
  مادرخوانده هوش مصنوعی، استارتاپ ورلد لب را به ارزش 1 میلیارد دلار تأسیس کرد
  کاش قبل از شروع کسب و کار خودم این چهار چیز را می دانستم
  تله‌ای به‌نام «دوپامین» در شبکه‌های مجازی؛ رفتارهای اعتیادآور چگونه شکل می‌گیرند؟
  تحولات در تحقیقات مربوط به اینستاگرام و نوجوانان: بررسی ابتکار جدید متا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55390صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومییکشنبه، 3 تیر 1403 - 13:11
چهارمین نشست روز جهانی روابط‌عمومی
روز جهانی روابط‌عمومی‌ هر سال در شانزدهم ماه جولای برگزار می‌شود و این روزی است که در آن، ارزش‌های اصیل انسانی همچون صداقت و راستی به‌گونه‌ای بزرگ داشته می‌شود که ثمره‌های آن شامل تمام بشر در سرتاسر دنیا گردد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || ۲۵ تیرماه (۱۶ ژوئیه) همزمان با گرامی‌داشت یاد و خاطره دکتر حمید نطقی، بنیانگذار روابط‌عمومی ایران

با موضوع:
آینده روابط‌عمومی در جهان در حال تغییر

درباره روز جهانی روابط‌عمومی

روز جهانی روابط‌عمومی فرصتی را در اختیار فعالان روابط‌عمومی ‌و ارتباطات در سرتاسر جهان قرار می‌دهد تا باهم متحد شوند و بین خود همسویی و هماهنگی ایجاد کنند.

روز جهانی روابط‌عمومی هر سال در شانزدهم ماه جولای برگزار می‌شود و این روزی است که در آن، ارزش‌های اصیل انسانی همچون صداقت و راستی به‌گونه‌ای بزرگ داشته می‌شود که ثمره‌های آن شامل تمام بشر در سرتاسر دنیا گردد.

علت انتخاب روز ۱۶ جولای به‌عنوان روز جهانی روابط‌عمومی ‌این است که در چنین روزی در سال ۱۸۷۷ آیوی لدبتر لی (Ivy Ledbetter Lee)، پدر روابط‌عمومی‌به‌دنیا آمد، کسی که بخش زیادی از عمرش را صرف تغییر نگرش عموم مردم نسبت به روابط‌عمومی ‌نمود.

این مرد بزرگ،‌ راه را برای ما فعالان روابط‌عمومی‌همواره کرد تا بتوانیم راهی را که او آغاز کرده بود ادامه دهیم و بر اعتبار و شهرت روابط‌عمومی ‌در جهان بیفزاییم.

روز جهانی روابط‌عمومی بهانه‌ای است برای حرکت منسجم به سمت آگاه‌سازی جهانیان در زمینه روابط‌عمومی ‌و استفاده بهینه از آن؛ روزی که نقاط قوت ما را به دیگران نشان می‌دهد، روزی که نقاط ضعف‌مان را بر ما آشکار می‌سازد؛ روزی برای اعلام وجود و مهم‌تر از همه، روزی که ما به خودمان یادآوری می‌کنیم که قدرت تغییر دادن جهان برای همیشه را در اختیار داریم.

روابط‌عمومی در دهه‌های گذشته مسیری طولانی را طی کرده و همچنان رو به تکامل و پیشرفت است و این خیلی مهم است که بدانیم کارهای زیادی مانده که باید انجام شود تا این حرفه‌ شریف و اصیل به جایگاه بالاتر و شایسته‌تری دست پیدا کند.

پس در این مسیر به ما بپیوندید تا ما بتوانیم با گام‌های کوچک و مؤثری که برمی‌داریم به سمت بزرگی و عظمت حرکت کنیم و از یاد نبریم که آینده ما بستگی به کارهایی دارد که امروز انجام می‌دهیم و این آینده نه ‌فقط متعلق به ما بلکه متعلق به نسل آینده فعالان روابط‌عمومی ‌و البته تمام انسان‌هایی است که در این کره خاکی با ما زندگی می‌کنند.

و این وظیفه ماست که به همه مردم کمک کنیم و همچنین به شرکت‌ها، دولت‌ها و سازمان‌ها به شیوه‌ای مسئولانه و صادقانه یاری‌ رسانیم و به آن‌ها بقبولانیم که با استفاده از روابط‌عمومی ‌خواهند توانست دست ‌به‌ کارهای بزرگی زد، نوآوری کرد و به جلو حرکت کرد و هیچ‌کس در جهان بهتر و ماهرتر و مجهزتر از من و شما برای انجام این کار نیست.

آری، ما می‌توانیم جهان را تغییر دهیم و به‌طور حتم جهان را دگرگون خواهیم ساخت.

و این امکان‌پذیر است.

درباره بنیانگذار روابط‌عمومی ایران

دکتر حمید نطقی در ۱۱ شهریور سال ۱۲۹۹ هجری شمسی در تبریز متولد شد. وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی در این شهر با خانواده خویش به شهر آستارا مهاجرت کرد و در مدرسه حکیم نظامی ‌‌‌این شهر به ادامه تحصیل پرداخت و در همین مقطع از تحصیل با نیما ‌یوشیج شاعر نوپرداز و بلندپایه ایران نیز آشنا شد.

بنیانگذار روابط‌عمومی ایران سپس به تهران آمد و در دانشکده حقوق دانشگاه تهران به تحصیل مشغول شد و در سال ۱۳۲۱ با درجه لیسانس از این دانشکده فارغ‌التحصیل و بی‌درنگ ادامه تحصیل در رشته حقوق قضایی تا مقطع دکترا در دانشگاه استانبول را آغاز کرد.

وی به سبب علاقمندی به ادبیات و شعر در این دانشگاه با نشریه‌های ادبی شروع به همکاری نمود و از این طریق راه خود را به‌سوی وسایل ارتباطی و جهان ارتباطات آغاز کرد.

دکتر نطقی پس از بازگشت به ایران در سال ۱۳۲۷، ابتدا به کنسرسیوم نفت و سپس به شرکت نفت ایران و انگلیس پیوست و به‌عنوان مشاور هیات‌ مدیره کنسرسیوم و در شاخه ارتباط با مطبوعات اداره اطلاعات و انتشارات شرکت نفت مشغول به‌کار شد.

بنیانگذار روابط‌عمومی ایران در سال ۱۳۳۰ به مدیریت روابط‌عمومی‌‌‌ شرکت نفت منصوب شد و از آن زمان به بعد فعالیت‌های جدی خود را در زمینه روابط‌عمومی‌ آغاز کرد.

پس از تاسیس موسسه عالی روزنامه‌‏نگاری و روابط‌عمومی‌‌‌ در سال ۱۳۴۶ از دکتر نطقی برای مدیریت گروه روابط‌عمومی‌‌‌ و تدریس دروس تخصصی این رشته دعوت به‌عمل آمد، در نتیجه وی از شرکت ملی نفت ایران جدا و کار خود را به‌طور تمام وقت در این موسسه آغاز کرد و در سال ۱۳۵۰ کتاب «مدیریت و روابط‌عمومی‌‌‌» را تالیف کرد.

دکتر نطقی تا سال ۱۳۵۷، همزمان با پیروزی انقلاب، خود به‌عنوان رییس گروه آموزشی روابط‌عمومی‌‌‌ همچنان باقی ماند.

بنیانگذار روابط‌عمومی ایران پس از پیروزی انقلاب، با توجه به حذف رشته روابط‌عمومی‌‌‌ از نظام آموزشی کشور همچنان به فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای خود با مدیران واحدهای روابط‌عمومی‌‌‌ کشور و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی (دانشکده علوم ارتباطات) ادامه داد که در پی تلاش‌های ایشان و شادروان دکتر کاظم معتمدنژاد و همکاری و هماهنگی مسئولان آموزش عالی، رشته علوم ارتباطات اجتماعی در سال ۱۳۶۸ مجددا در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی راه‌اندازی شد.

دکتر حمید نطقی به عنوان بنیان‌گذار و پدر روابط‌عمومی‌ نوین ایران در ۲۵ تیرماه سال ۱۳۷۸، بدرود حیات گفت.

گرامی‌داشت یاد و خاطره این پیشکسوت ارجمند، فرصتی مغتنم برای تجدید تعهد به آرمان‌های والای روابط‌عمومی و تلاش برای ارتقای جایگاه و نقش این حرفه در جامعه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام، می‌توانید به www.kpri.ir یا www.shara.ir مراجعه کنید.

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اصطلاح «راجر» در ارتباطات بی‌سیم و رادیویی از کجا می‌‌آید؟


  بهترین نکات برجسته اجلاس سنجش و ارزیابی ارتباطات AMEC 2024


  رسانه‌های نوین: فرصت‌ها و چالش‌های اخلاقی


  تحولات در تحقیقات مربوط به اینستاگرام و نوجوانان: بررسی ابتکار جدید متا


  روایت عشق در میان آشوب: نگاهی به کار ورونیک دو ویگریه، عکاس خبری


  اعتماد مشتری: برندها برای دستیابی به آن چه چیزی باید ارائه دهند؟ در اینجا 4 روش برتر آورده شده است


  تعلیق ابزارهای هوش مصنوعی مولد متا در برزیل: نکات کلیدی


  آینده روابط‌عمومی در دنیایی در حال تغییر: 5 نکته کلیدی


  پیشنهادی برای تغییر روز روابط‌عمومی / از یک اشتباه ۱۸ساله در ایران جلوگیری شود


  تله‌ای به‌نام «دوپامین» در شبکه‌های مجازی؛ رفتارهای اعتیادآور چگونه شکل می‌گیرند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد