درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 30 تیر 1403 - 06:39   

ثبت‌نام رایگان در چهارمین "نشست روز جهانی روابط‌عمومی" آغاز شد

  ثبت‌نام رایگان در چهارمین "نشست روز جهانی روابط‌عمومی" آغاز شد


ادامه ادامه مطلب یک

نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی

  نظرسنجی در مورد هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

  نظرسنجی: سنجش دیدگاه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در مورد مسئولیت اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

چهارمین نشست روز جهانی روابط‌عمومی در ایران برگزار می‌شود

  چهارمین نشست روز جهانی روابط‌عمومی در ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قطعی گسترده اینترنت در 19 جولای 2024: اختلال در پروازها، مشاغل و تأثیر آن بر صنعت تبلیغات
  پیشنهادی برای تغییر روز روابط‌عمومی / از یک اشتباه ۱۸ساله در ایران جلوگیری شود
  آینده روابط‌عمومی در دنیایی در حال تغییر: 5 نکته کلیدی
  عدم ارائه مدل‌های هوش مصنوعی چندوجهی متا در اتحادیه اروپا: چالش‌های نظارتی و پیامدها
  واتس‌اپ بالاخره با فیلتر جدید «مورد علاقه‌ها» چت‌های شما را مرتب می‌کند
  ۲ نشانه که شغل شما بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد
  مادرخوانده هوش مصنوعی، استارتاپ ورلد لب را به ارزش 1 میلیارد دلار تأسیس کرد
  کاش قبل از شروع کسب و کار خودم این چهار چیز را می دانستم
  تله‌ای به‌نام «دوپامین» در شبکه‌های مجازی؛ رفتارهای اعتیادآور چگونه شکل می‌گیرند؟
  تحولات در تحقیقات مربوط به اینستاگرام و نوجوانان: بررسی ابتکار جدید متا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55366صفحه نخست » ادامه مطلب یکچهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 23:12
خبر خوب برای روابط‌عمومی
دکتر مجید مرادیان روزنامه‌نگار و کارشناس روابط‌عمومی - به نظر می‌رسد در طرح رتبه‌بندی جدید، بیشتر به حوزه رسانه و تبلیغات توجه شده در حالیکه در شرایط فعلی جهانی و سرعت رشد علوم ارتباطات و عصر هوش مصنوعی، ضروریست علاوه بر بخش و ارتباطات رسانه‌ای، نیازهای جدید در حوزه‌های امور فرهنگی، فناوری، مهندسی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات تجاری، برندسازی، افکارسنجی و آموزش (به‌ویژه اصلاح نگرش مدیران عالی) و هوش مصنوعی نیز موردتوجه قرار گیرد.
  

روابط‌عمومی یک هنر و حرفه‌ای است که وجود آن در هر سازمانی بسیار ضروری و مهم بوده، بطوریکه در شرایط موجود جهانی موفقیت هر سازمانی در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی و...، تنها با یک روابط‌عمومی کارآمد امکان‌پذیر است. اهمیت و کارآمدی ارتباطات و روابط‌عمومی در تعالیم الهی و دین مبین اسلام نیز موردتوجه ویژه قرار گرفته است (در قرآن کریم سوره مبارکه آل‌عمران آیه شریفه ۲۰۰... یا ایها الذین آمنوا اصبرو و صابرو و رابطو واتقوالله لعلکم تفلحون. این آیه شریفه ضمن دعوت امت به برقراری رابطه اجتماعی، داشتن شکیبایی و در پیش گرفتن تقوای الهی را برای رسیدن به رستگاری و فلاح مورد تأکید قرار داده است) بنابراین آنچه که می‌تواند در ثبات و نهادینه‌شدن این حرفه و در نهایت موفقیت سازمان تأثیرگذار باشد، وجود ساختار مشخص و تعریف شده، و همچنین وجود نیروی انسانی متخصص و کارآمد در حوزه روابط‌عمومی است. در دهه‌های گذشته اقداماتی جهت اصلاح ساختار سازمانی روابط‌عمومی صورت‌گرفته اما در بسیاری از موارد، وجود چالش‌ها و آسیب‌ها، همچنان مانع بزرگی برای پویایی این هنر و متخصصین فعال در این حرفه شده است.

روابط‌عمومی موفق و تأثیرگذار
برای تحقق یک روابط‌عمومی موفق، کارآمد و تأثیرگذار ضروریست موارد ذیل موردتوجه ویژه قرار گیرد:
  ۱- وجود ساختار اداری مناسب و تعریف شده بر اساس نوع فعالیت و برنامه‌ها و اهداف سازمانی (شرح شغل سازمانی).
  ۲- جذب و به‌کارگیری نیروهای متخصص و توانمند در پست‌ها و مسئولیت‌های موردنظر و شایسته‌سالاری. -
  3-امنیت شغلی کارکنان روابط‌عمومی که در بخش انگیزشی، کیفیت فعالیت‌ها و بهره‌وری بسیار تأثیرگذار است.
  ۴- اعتقاد راسخ و حمایت جدی مدیریت عالی سازمان نسبت جایگاه واقعی روابط‌عمومی.
  ۵-و از همه مهم‌تر، مصوبه‌های قانونی دولت نسبت به اجرا و استانداردسازی، شرح شغل، نظام طبقه‌بندی و ارزیابی عملکرد در حوزه روابط‌عمومی و نظارت... است که می‌تواند به‌عنوان قوای حاکم و پشتیبان، باعث کارآمدی بیشتر این حوزه گردد.

اقدامات گذشته، و خبر خوب در دولت شهید خدمت
رتبه‌بندی مشاغل روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی، نقطه عطفی در این حرفه است.
از زمانی که روابط‌عمومی به شکل امروزی و رسمی توسط مرحوم دکتر نطقی (پدر روابط‌عمومی ایران) در شرکت نفت - سال ۱۳۲۷- تشکیل شد، تا کنون با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو شده و پس از طی چندین دهه و تغییر عناوین، هنوز به بلوغ کامل و لازم نرسیده است در حال حاضر رشته روابط‌عمومی در دانشگاه‌های مختلف کشور تدریس می‌شود و ادارات کل روابط‌عمومی وزارتخانه‌ها و مؤسسات نیز در مراکز استانی خود اقدام به تشکیل دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی برای کارمندان خودکرده‌اند.

در تاریخ سال ۱۳۵۳ شمسی اولین آیین‌نامه روابط‌عمومی تحت عنوان «آیین‌نامه واحدهای اطلاعات و انتشارات روابط‌عمومی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی» به تصویب رسید. از سال ۱۳۶۸ نیز سازمان امور اداری و استخدامی کشور آیین‌نامه کاری دفاتر روابط‌عمومی را تصویب کرده است. باتوجه‌به دغدغه‌های اساتید و متخصصین حرفه‌ای روابط‌عمومی و پیگیری‌های مستمر، طبق گزارش‌های موجود، به اهتمام دولت و حمایت ویژه شهید خدمت دکتر رئیسی، قانون رتبه‌بندی مشاغل در روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی به تصویب رسیده و به‌زودی ابلاغ خواهد شد، در این قانون، جهش و ارتقا بر مبنای مهارت و سوابق خدمتی، صورت می‌گیرد. بر اساس این طرح، سازمان اداری و استخدامی کشور، با نگاه جدید عدالت در نظام پرداخت و توجه به اهمیت مهارت و تخصص افراد و گذرکردن از نگاه صرف به مدرک تحصیلی در مشاغل مختلف، اقدام به اجرای طرح رتبه‌بندی مشاغل در حوزه روابط‌عمومی نموده است.

به گفته رئیس حوزه ریاست روابط‌عمومی و بین‌الملل سازمان اداری و استخدامی کشور، روابط‌عمومی در حوزه مدیریتی، فاقد شغل بود و در طراحی مشاغل، برای آن کمترین بعد تخصصی دیده شده بود و رتبه‌بندی مشاغل روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی نقطه عطفی در حرفه روابط‌عمومی است که برای اولین‌بار در سازمان اداری و استخدامی کشور و با عنایت به سیاست‌های دولت اتفاق افتاده است و مبنای رتبه‌بندی داخلی مشاغل به‌حساب می‌آید.

انتظارات و ضرورت اقدامات تکمیلی
گرچه تصویب طرح رتبه‌بندی مشاغل در روابط‌عمومی در دولت شهید خدمت، اقدامی ارزشمند در روند تاریخی این حرفه است؛ اما انتظارات و اقدامات تکمیلی در این زمینه همچنان ضروریست است.

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم اظهار داشت: در طرح مصوب طبقه‌بندی مشاغل روابط‌عمومی، از اساتید مختلف بهره گرفته شده و نقش رئیس‌جمهور شهید دکتر رئیسی در این زمینه تأثیرگذار بود. وی اذعان داشت: با تصویب این طرح، نهضتی در تقویت جایگاه واقعی روابط‌عمومی شکل‌گرفته و ادامه خواهد داشت. وی مهم‌ترین مشکل در این حوزه را عدم درک صحیح مدیران و انتصابات ناشایست، مشکلات ساختاری و مالی دانست.

امید است که باهمت و پیگیری دولت مردان و مسئولین مربوطه و همچنین توجه ویژه رئیس‌جمهور منتخب آینده و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها (نظرات، تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی، اساتید و کارشناسان باتجربه در حوزه روابط‌عمومی و همچنین الگوبرداری از روابط‌عمومی‌های موفق و با قدمت مانند ذوب‌آهن اصفهان و...) اقدامات تکمیلی و نظارتی لازم نیز ادامه یابد.

به نظر می‌رسد در طرح رتبه‌بندی جدید، بیشتر به حوزه رسانه و تبلیغات توجه شده در حالیکه در شرایط فعلی جهانی و سرعت رشد علوم ارتباطات و عصر هوش مصنوعی، ضروریست علاوه بر بخش و ارتباطات رسانه‌ای، نیازهای جدید در حوزه‌های امور فرهنگی، فناوری، مهندسی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات تجاری، برندسازی، افکارسنجی و آموزش (به‌ویژه اصلاح نگرش مدیران عالی) و هوش مصنوعی نیز موردتوجه قرار گیرد.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
محمد کمالی
| 1403/3/31 - 16:01 |     0     0     |
این یک موفقیت بزرگ برای روابط عمومی بحساب می اید


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اصطلاح «راجر» در ارتباطات بی‌سیم و رادیویی از کجا می‌‌آید؟


  بهترین نکات برجسته اجلاس سنجش و ارزیابی ارتباطات AMEC 2024


  رسانه‌های نوین: فرصت‌ها و چالش‌های اخلاقی


  تحولات در تحقیقات مربوط به اینستاگرام و نوجوانان: بررسی ابتکار جدید متا


  روایت عشق در میان آشوب: نگاهی به کار ورونیک دو ویگریه، عکاس خبری


  اعتماد مشتری: برندها برای دستیابی به آن چه چیزی باید ارائه دهند؟ در اینجا 4 روش برتر آورده شده است


  تعلیق ابزارهای هوش مصنوعی مولد متا در برزیل: نکات کلیدی


  آینده روابط‌عمومی در دنیایی در حال تغییر: 5 نکته کلیدی


  پیشنهادی برای تغییر روز روابط‌عمومی / از یک اشتباه ۱۸ساله در ایران جلوگیری شود


  تله‌ای به‌نام «دوپامین» در شبکه‌های مجازی؛ رفتارهای اعتیادآور چگونه شکل می‌گیرند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد