درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 آذر 1402 - 10:34   

آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

  همه 299 ربات در مرکز توزیع رادیال حرکت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

مدیر روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی منصوب شد

  مدیر روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب سه

روسیه سخنگوی متا را در فهرست تحت تعقیب قرار داد

  روسیه سخنگوی متا را در فهرست تحت تعقیب قرار داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برندسازی کارفرما در رسانه های اجتماعی: 6 استراتژی مطمئن
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  خودکار سازی و تسریع فرآیندهای کاری
  راه‌حل‌های روابط‌عمومی|14|: برنامه مدیریت ارتباط با مشتری
  تاریک شدن آسمان برای روزنامه‌نگاری ورزشی
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تقویت تحقیقات دانشگاهی
  راه‌حل‌های روابط‌عمومی|13|: کلمات خود را با دقت در ارتباطات مراقبت های بهداشتی انتخاب کنید
  معاون ارتباطات رسانه‌ای جهانی و سرگرمی آمازون انتخاب شد
  اتحادیه اروپا برای حفاظت از روزنامه‌نگاران در برابر پرونده‌سازی‌های قضایی پرهزینه قانون تصویب می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53853صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 28 آبان 1402 - 11:27
چگونه از مبالغه‌گویی در روابط‌عمومی جلوگیری کنیم؟
از استفاده از کلمات و عبارات اغراق‌آمیز خودداری کنید. به جای استفاده از کلماتی مانند "عالی"، "فوق‌العاده"، "بی‌نظیر"، و "تازه‌ترین" از کلمات و عبارات دقیق و واقع‌بینانه استفاده کنید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || متاسفانه رفتارهای اغراق‌آمیز در روابط‌عمومی و برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موبایلی هم مشاهده می‌شود.

برخی از افراد و روابط‌عمومی‌ها برای جلب توجه، دست به اغراق گویی می‌زنند. این اغراق گویی می‌تواند در قالب استفاده از کلمات و عبارات و تصاویر و عناوین اغراق‌آمیز و غیرواقعی باشد.

این نوع رفتارها می تواند پیامدهای منفی زیادی برای افراد و  روابط‌عمومی داشته باشد. از جمله این پیامدها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از دست دادن اعتماد مخاطبان: زمانی که مخاطبان متوجه شوند که اطلاعات ارائه شده توسط افراد و روابط‌عمومی اغراق آمیز یا غیرواقعی است، اعتماد خود را به آن روابط‌عمومی از دست می‌دهند. این امر می تواند به کاهش اثربخشی فعالیت‌های روابط‌عمومی منجر شود.

ایجاد رسوایی: در مواردی که اغراق گویی افراد و روابط‌عمومی‌ به حد افراط برسد و منجر به انتشار اطلاعات نادرست شود، می تواند موجب ایجاد رسوایی برای آن روابط‌عمومی‌ و سازمان مربوطه شود.

تضعیف جایگاه روابط‌عمومی: رفتارهای غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای روابط‌عمومی‌ و متخصصان آن می‌تواند به تضعیف جایگاه این حرفه در جامعه منجر شود.

برای جلوگیری از این پیامدهای منفی، متخصصان و روابط‌عمومی‌ها باید از اغراق گویی در فعالیت‌های خود خودداری کنند.

روابط‌عمومی‌ها و متخصصان روابط‌عمومی باید بر اساس صداقت و شفافیت، اطلاعات صحیح و واقعی را به مخاطبان ارائه دهند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از اغراق گویی در روابط‌عمومی ارائه شده است:

از استفاده از کلمات و عبارات اغراق‌آمیز خودداری کنید. به جای استفاده از کلماتی مانند "عالی"، "فوق‌العاده"، "بی‌نظیر"، و "تازه‌ترین" از کلمات و عبارات دقیق و واقع‌بینانه استفاده کنید.

از بزرگنمایی دستاوردها خودداری کنید. اگر دستاوردی دارید، آن را به طور واقعی و بدون اغراق بیان کنید.

قبل از ارائه اطلاعات، صحت آن را بررسی کنید. از منابع معتبر برای جمع‌آوری اطلاعات خود استفاده کنید و از ارائه آمار و ارقام غیرواقعی خودداری کنید.

با رعایت این نکات، روابط‌عمومی‌ها می‌توانند از اغراق گویی در فعالیت‌های خود جلوگیری کنند و جایگاه حرفه‌ای خود را در جامعه حفظ کنند.

 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ایجاد یک فرهنگ اعتماد، احترام و همکاری، یک محیط کاری حمایتی


  10 نفر از مشکوک‌ترین افراد فهرست زیر 30 سال فوربس


  ۷ نمونه از سوگیری در تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی


  ایجاد تصویر برند قوی


  ادلمن چگونه به مشروعیت بخشیدن به دولت‌های مستبد کمک می‌کند؟


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  روابط‌عمومی برای مراقبت‌های بهداشتی: 5 استراتژی روابط‌عمومی که کار می‌کنند


  بنیان‌گذار «ویکی‌پدیا»: هوش مصنوعی ۵۰ سال دیگر می‌تواند به ابرانسان تبدیل شود


  اتحادیه اروپا برای حفاظت از روزنامه‌نگاران در برابر پرونده‌سازی‌های قضایی پرهزینه قانون تصویب می‌کند


  خط‌قرمزها چی هستند و چی نیستند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی