
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || صنعت بیمه نیازمند بسترسازی مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ بیمه است و این مستلزم وجود روابطعمومیهای پویا در صنعت بیمه است.
به گزارش اداره کل روابطعمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی، دکتر علی استادهاشمی با حضور در نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای صنعت بیمه با اعلام این مطلب افزود: علی رغم اقدامات و خدمات گسترده صنعت بیمه در راستای ایفای نقش حمایتی خود، اطلاع رسانی مناسب صورت نگرفته و هنوز برخی از هموطنان از مزایای بیمه بی اطلاع هستند.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: توسعه فرهنگ بیمه نیازمند مدیران روابطعمومی پویاست که بستر مناسب را برای آگاهی و شناخت بیشتر مردم از محصولات بیمهای فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه صنعت بیمه یک صنعت خدمت رسان و مردم محور است گفت: روابطعمومیها باید با استفاده از شیوه های جدید تبلیغات، فرهنگ بیمه را در زندگی مردم به عنوان یک نیاز اولیه نهادینه کنند.
دکتر استادهاشمی همچنین بر استفاده از ظرفیت رسانه ها در راستای توسعه فرهنگ بیمه تاکید و گفت: مدیران روابطعمومی شرکتهای بیمه باید نسبت به تولید محتوا با رویکرد سادهسازی مفاهیم پیچیده بیمهای اقدام و آن را در اختیار رسانه ها قرار دهند.
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین نسبت به ضرورت راه اندازی مرکز جامع رسانهای صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: سیاستگذاری ها و تمهیدات لازم برای ایجاد یک مجموعه جامع نگر فراهم شده که به زودی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.
وی در ادامه بر تقویت نقش روابطعمومیها از سوی مدیران عامل شرکتهای بیمه تاکید کرد و گفت: کار روابطعمومیها فقط به تهیه اخبار محدود نمی شود و مدیران روابطعمومی باید مطالبه گر و مدافع حقوق و اعتبار صنعت بیمه باشند.
رئیس شورای عالی بیمه با ابراز خرسندی از چابکی و چالاکی مدیران و کارکنان روابطعمومی شرکتهای بیمه، نسبت به ضرورت برجسته سازی قابلیت ها و ظرفیت های بیمهای کشور تاکید کرد.
وی در ادامه از برنامه های متنوع هفته بیمه و مراسم ویژه سیزدهم آذر _ روز ملی بیمه_ به عنوان یک فرصت بزرگ فرهنگ سازی یاد کرد و اظهار داشت: آگاهی بخشی روابطعمومیها در کنار خدمات رسانی کیفی بخش های فنی می تواند نقش انکارناپذیری را در فرایند افزایش ضریب نفوذ بیمهایفا کند.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان با تبریک مجدد روز آمار از مجموعه های روابطعمومی خواست تا با تکیه بر دو اصل فناوری و نوآوری در جمع آوری، پردازش و ارائه آمارهای کاربردی، اثرگذار باشند.
بر اساس این گزارش، مصطفی رئوفی مدیرکل روابطعمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی در نشست یادشده در خصوص اهمیت برنامه های اطلاع رسانی، فرهنگسازانه و مشارکت اجتماعی سخن گفت و نسبت به ضرورت همراهی شرکتهای بیمه در برنامه های ویژه هفته بیمه، نمایشگاه های تخصصی و زنگ بیمه تاکید کرد.
|