درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 20:18   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5348صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیسه شنبه، 2 مهر 1392 - 00:56
بازاریابی چیست؟
کاربرد تصویربرداری عصبی در تحقیقات بازار، آنچه امروزه بازاریابی عصبی نامیده می شود، موجب پدیدار شدن بحث های زیادی در محافل علم عصب در سالهای اخیر شده است.
  

نویسندگان :

دکتر شهباز براهویی

ساناز خاکی نژاد

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  سالهای اخیر پیشرفت هایی در تصویرسازی عصبی تا حدودی به خود دیده که دانشمندان عصبی قادرند مستقیما فراوانی، موقعیت، و زمان بندی فعالیت عصبی را به میزان بی سابقه ای مطالعه کنند. هرچند، علم بازاریابی تا حدود زیادی بی خبر از چنین پیشرفت هایی و پتانسیل عظیم آنها بوده است. در واقع، کاربرد تصویربرداری عصبی در تحقیقات بازار، آنچه امروزه بازاریابی عصبی نامیده می شود، موجب پدیدار شدن بحث های زیادی در محافل علم عصب در سالهای اخیر شده است. این مقاله تلاش می کند که محدوده بازاریابی عصبی را فراتر از برند تجاری و کاربردهای رفتار مصرف کننده گسترش دهد تا مفهوم سازی گسترده تری از علم بازاریابی را در بر گیرد. با در نظر گرفتن عصب‌ شناسى عمومی و اقتصاد عصبی، بازاریابی عصبی به عنوان یک رشته تحصیلی تعریف می شود، و جهت های تحقیقات آینده پیشنهاد می شود.


واژگان کلیدی: عصب‌ شناسى؛ بازاریابی عصبی؛ اقتصاد عصبی، تصویربرداری عصبی

 

 

مقدمه
سالهای اخیر انفجاری در توانایی های عصب‌ شناسان در مطالعه مستقیم فعالیت غشایی بر حسب فراوانی، زمان و فضا دیده است. علوم روان شناختی و فیزیولوژیک در اعمال چنین تکنیک هایی برای رسیدن به پیشرفت در درک ما از مغز و شناخت، سریع عمل کرده اند. هرچند، بیشتر علوم اجتماعی هنوز تصویربرداری عصبی را به عنوان یک ابزار یا رویه استاندارد برای تحقیق اتخاذ نکرده اند. به طور خاص، در حالی که اقتصاد شروع به استفاده از تکنیک های تصویربرداری عصبی در پژوهش خود - و در نتیجه ایجاد 'اقتصاد عصبی'  - علم بازاریابی به مراتب دیرتر از خواب بیدار شده است تا مزایای تحقیقات تصویربرداری را ببیند، با وجود اینکه هر دو رشته تحصیلی در بسیاری از مسائل رایج در مورد تصمیم گیری و تبادل مشترک هستند..
دلایل متعددی برای عدم استفاده از روش شناسی هایی تصویر برداری مغزی در علم بازاریابی وجود دارد. از دیدگاه بازاریابی دانشگاهی، علوم اعصاب و روانشناسی شناختی به طور کلی موضوعات ترسناکی به شما می آیند. بعلاوه، بسیاری از اساتید بازاریابی فکر می کنند تکنیک های تصویربرداری واقعا در گروه آموزشی آنها دست نیافتنی است. هرچند، موضوع اصلی این نیست، چرا که بیشتر اساتید تجارت درون یک دانشگاه بزرگتر با امکانات فوق العاده تصویر برداری مغز کار می کنند. حتی اگر ابزاری نظیر پرتونگاری مقطعی گسیل پوزیترون (PET)، یا مغزنگاری مغناطیسی (MEG)، یا تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) در دسترس نباشند، مغزنگاری الکتریکی (EEG) و  فن آوری پاسخ گالوانیک پوست (GSR)  به احتمال زیاد خواهد در دسترس خواهند بود. هر چند، فقدان دانش حتی وجود چنین تکنیک هایی منجر به موقعیتی می شود که آنها به عنوان حوزه های احتمالی تحقیق هم در نظر گرفته نشوند.

 

http://marketingarticles.ir/marketing/877-بازاریابی-چیست؟-بحث-ودستور-کاری-برای-تحقیقات-در-آینده.html

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد