درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 آذر 1402 - 10:27   

آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

  همه 299 ربات در مرکز توزیع رادیال حرکت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

مدیر روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی منصوب شد

  مدیر روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب سه

روسیه سخنگوی متا را در فهرست تحت تعقیب قرار داد

  روسیه سخنگوی متا را در فهرست تحت تعقیب قرار داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  خودکار سازی و تسریع فرآیندهای کاری
  راه‌حل‌های روابط‌عمومی|14|: برنامه مدیریت ارتباط با مشتری
  تاریک شدن آسمان برای روزنامه‌نگاری ورزشی
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تقویت تحقیقات دانشگاهی
  راه‌حل‌های روابط‌عمومی|13|: کلمات خود را با دقت در ارتباطات مراقبت های بهداشتی انتخاب کنید
  معاون ارتباطات رسانه‌ای جهانی و سرگرمی آمازون انتخاب شد
  اتحادیه اروپا برای حفاظت از روزنامه‌نگاران در برابر پرونده‌سازی‌های قضایی پرهزینه قانون تصویب می‌کند
  حقایق کلیدی در مورد هنری کیسینجر، دیپلمات آمریکایی و مشاور رئیس جمهور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53321صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیچهارشنبه، 29 شهریور 1402 - 18:26
رونالدو و دیپلماسی ورزشی
از: دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران - آمدن رونالدو به تهران و حضور انبوهی از علاقه‌مندان در اطراف هتل محل اقامت او و پر شدن فضای مجازی از انواع و اقسام حرف و حدیث‌ها و... نشان می‌دهد که ورزش نقش حساس و مهمی در مناسبات؛ تعاملات و روابط میان کشورها و سازمان‌ها و افراد دارد. بازیکنی نام‌آور در عرصه ورزش مثل رونالدو می‌تواند با یک اظهارنظر سیاسی و یا یک حرکت ورزشی و یا یک عکس و مصاحبه خاص ...
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || ورزش؛ دیگر صرفاً تنها مقوله‌ای مربوط به تندرستی و سلامت جسم و... نیست؛ بلکه امروزه ورزش علاوه بر ایفای نقش اقتصادی و صنعتی و با گردش مالی بسیار بالا؛ تأثیر بسیار مهمی هم در حوزه سیاست؛ دیپلماسی و روابط بین‌الملل دارد.


آمدن رونالدو به تهران و حضور انبوهی از علاقه‌مندان در اطراف هتل محل اقامت او و پر شدن فضای مجازی از انواع و اقسام حرف و حدیث‌ها و... نشان می‌دهد که ورزش نقش حساس و مهمی در مناسبات؛ تعاملات و روابط میان کشورها و سازمان‌ها و افراد دارد. بازیکنی نام‌آور در عرصه ورزش مثل رونالدو می‌تواند با یک اظهارنظر سیاسی و یا یک حرکت ورزشی و یا یک عکس و مصاحبه خاص؛ روابط دیپلماتیک میان کشورها را تحت‌الشعاع مثبت یا منفی خود قرار دهد و اینجاست که کشورهای هوشمند و رشدیافته می‌توانند از دیپلماسی ورزش برای توسعه روابط خود؛ ایجاد هم‌افزایی و ایجاد ارزش‌افزوده بهره لازم و کافی را ببرند.

کشور ما نیز باید از ظرفیت دیپلماسی ورزشی برای پیشبرد امور خود خصوصاً در عرصه روابط خارجی بیش‌ازپیش هوشمندانه و هدف‌مند بهره‌گیری نماید. متأسفانه دستگاه حکمرانی به‌دلایلی‌چند؛ از ورزشکاران جهانی و شناخته شده ما نظیر علی دایی و... آن‌طور که بایدوشاید برای مقوله دیپلماسی ورزشی استفاده نمی‌کنند. در حوزه صنعت فیلمسازی و سینما نیز وضعیت مشابه است. ما از چهره‌های فیلم‌ساز و یا بازیگران نام‌آشنای سینمایی خود جهت ارزش‌آفرینی برای کشور استفاده نمی‌کنیم که به نظر می‌رسد در سطح سران سه قوه برای این ضعف بزرگ بایستی چاره‌ای اندیشیده شود تا بیش از این فرصت‌ها را از دست ندهیم. گاهی یک ورزشکار می‌تواند تضادها و تعارضات میان دو کشور را با صلح و صفا و کمترین هزینه برطرف کند. پس چرا نباید از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه کنیم؟!

بازی‌های آسیایی هانگ ژو چین پیشروی ماست و ورزشکاران تمام رشته‌های اعزامی ما به این دوره از مسابقات می‌بایست در نقش یک سفیر دانا و توانا اهداف تمدنی و فرهنگی ایران عزیزمان را به دیگران شناسانده و هر کدام با روش و منش و قدرت و جایگاهی که دارند تلاش نمایند ایران و ایرانی هر چه سربلندتر معرفی و جلوه‌گری نماید. ارتباط تنگاتنگ وزارت امور خارجه و وزارت ورزش و جوانان به‌صورت سازمان‌یافته و مستمر می‌تواند در حوزه دیپلماسی ورزشی گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.
 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ایجاد یک فرهنگ اعتماد، احترام و همکاری، یک محیط کاری حمایتی


  10 نفر از مشکوک‌ترین افراد فهرست زیر 30 سال فوربس


  ۷ نمونه از سوگیری در تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی


  ایجاد تصویر برند قوی


  ادلمن چگونه به مشروعیت بخشیدن به دولت‌های مستبد کمک می‌کند؟


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  روابط‌عمومی برای مراقبت‌های بهداشتی: 5 استراتژی روابط‌عمومی که کار می‌کنند


  بنیان‌گذار «ویکی‌پدیا»: هوش مصنوعی ۵۰ سال دیگر می‌تواند به ابرانسان تبدیل شود


  اتحادیه اروپا برای حفاظت از روزنامه‌نگاران در برابر پرونده‌سازی‌های قضایی پرهزینه قانون تصویب می‌کند


  خط‌قرمزها چی هستند و چی نیستند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی