درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 آذر 1402 - 10:36   

آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

  همه 299 ربات در مرکز توزیع رادیال حرکت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

مدیر روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی منصوب شد

  مدیر روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب سه

روسیه سخنگوی متا را در فهرست تحت تعقیب قرار داد

  روسیه سخنگوی متا را در فهرست تحت تعقیب قرار داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برندسازی کارفرما در رسانه های اجتماعی: 6 استراتژی مطمئن
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  خودکار سازی و تسریع فرآیندهای کاری
  راه‌حل‌های روابط‌عمومی|14|: برنامه مدیریت ارتباط با مشتری
  تاریک شدن آسمان برای روزنامه‌نگاری ورزشی
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تقویت تحقیقات دانشگاهی
  راه‌حل‌های روابط‌عمومی|13|: کلمات خود را با دقت در ارتباطات مراقبت های بهداشتی انتخاب کنید
  معاون ارتباطات رسانه‌ای جهانی و سرگرمی آمازون انتخاب شد
  اتحادیه اروپا برای حفاظت از روزنامه‌نگاران در برابر پرونده‌سازی‌های قضایی پرهزینه قانون تصویب می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53113صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 3 شهریور 1402 - 20:11
نبوغ انسانی توانمند شده با هوش مصنوعی و آینده روابط‌عمومی‌‌
بینش مبتنی بر داده چشم اندازهای جدیدی را برای روابط‌عمومی‌ها‌‌ به ارمغان آورده و مدیران روابط‌عمومی‌ها‌‌ می‌توانند با استفاده از تخصص و هنر نسبت به خلق ارتباطات معنادار و پرورش روابط معتبر با هدف درک ارزش‌ها، منافع و انگیزه‌های تأثیرگذاران و کنش‌گران اجتماعی از هوش مصنوعی برای ایجاد مشارکت و ارتباطات دوسویه و مؤثر استفاده نمایند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || اکنون در دوره ای بسر می بریم که ادعا می شود هوش مصنوعی جایگزین نیروی کار انسانی خواهد شد و زمان آن است که ذهنیت ما از حالت مبارزه به سوی پیدا کردن راهی برای همراهی با هوش مصنوعی هدایت شود. به نظر می رسد بحث در مورد هوش مصنوعی در دو طیف و یا در دو دیدگاه توسعه یافته است، یک طیف هوش مصنوعی و پیامدهای آن را ویران گر و بنیان کن و طیف دیگر عصر هوش مصنوعی را اتوپیا یا آرمانشهری می دانند که همه چیز را به ارمغان می آورد.


این دیدگاه ممکن است در جوامع ناهمگون بسته به شرایط اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی متفاوت باشد، نویسنده متن معتقد است در دنیای روابط‌عمومی‌ها‌‌ به حداکثر رساندن استراتژی ها در عرصه بازار، صنعت و مدیریت سازمانی مبتنی بر داده هایی است که توسط الگوریتم های هوش مصنوعی بر تخصص انسانها در رشته های مختلف ارزش قائل بوده و از حالت درگیری و تقابل با انسان خارج شده و بعنوان دستیاری قدرتمند در اختیار انسانها و متخصصان روابط‌عمومی‌‌ قرار خواهد گرفت.


با توجه به مقدمه گفته شده چند نمونه از اینکه چرا آینده روابط‌عمومی‌‌ باید با رویکرد مشترک هوش مصنوعی و نبوغ انسانی بررسی شود حائز اهمیت است. در تحلیل شبکه های اجتماعی و گفتمان های آنلاین، الگوریتم های هوش مصنوعی می تواند الگوهای احساسی را شناسایی و به متخصصان روابط‌عمومی‌‌ اجازه می دهد تا استراتژی های پیام رسانی را متناسب با هوش مصنوعی تولید و خود را با امکانات این پدیده نوظهور سازگار و بعنوان یک دستیار از آن بهره مند شوند.

 

بینش مبتنی بر داده چشم اندازهای جدیدی را برای روابط‌عمومی‌ها‌‌ به ارمغان آورده و مدیران روابط‌عمومی‌ها‌‌ می‌توانند با استفاده از تخصص و هنر نسبت به خلق ارتباطات معنادار و پرورش روابط معتبر با هدف درک ارزش‌ها، منافع و انگیزه‌های تأثیرگذاران و کنش‌گران اجتماعی از هوش مصنوعی برای ایجاد مشارکت و ارتباطات دوسویه و مؤثر استفاده نمایند.


نواوری و استراتژی خلاق


هوش مصنوعی ممکن است ظرفیت تولید محتوای خودکار را داشته باشد اما این تولید محتوا بر اساس داده هایی است که بشر قبلاً در سایه تحقیقات و پژوهش های انجام یافته تولید، پرورش و مدیریت کرده است و هوش مصنوعی به تنهایی قدرت داده کاوی جدید را ندارد. یعنی به عبارتی هوش مصنوعی با درخواست مخاطب می تواند داده های ثانویه را ارائه دهد.

 

در دیگر سخن ستون فقرات الگوریتم های هوش مصنوعی را شهود و خلاقیت انسانی تشکیل می دهد و هوش مصنوعی به تنهایی نمی تواند نبوغ و خلاقیت و هوش انسان را زیر سوال ببرد. نویسنده در پایان معتقد است متخصصان روابط‌عمومی‌‌ باید با خلاقیت، تخصص و هنر خود هوش مصنوعی را به آغوش کشیده و در جهت تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف توانایی های بالقوه خود را در زمینه تولید محتوا ، ایجاد کمپین های تبلیغاتی و مدیریت درون سازمانی و تدوین استراتژی های برون سازمانی بالفعل نمایند و هوش مصنوعی را دستیاری برای خود ببینند نه رقیب خود.    


بابک نوراله زاده
کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی و
کارشناس مسئول روابط‌عمومی‌‌ و ارتباطات شهرداری مشگین شهر

 

 

انتهای پیام/

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ایجاد یک فرهنگ اعتماد، احترام و همکاری، یک محیط کاری حمایتی


  10 نفر از مشکوک‌ترین افراد فهرست زیر 30 سال فوربس


  ۷ نمونه از سوگیری در تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی


  ایجاد تصویر برند قوی


  ادلمن چگونه به مشروعیت بخشیدن به دولت‌های مستبد کمک می‌کند؟


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  روابط‌عمومی برای مراقبت‌های بهداشتی: 5 استراتژی روابط‌عمومی که کار می‌کنند


  بنیان‌گذار «ویکی‌پدیا»: هوش مصنوعی ۵۰ سال دیگر می‌تواند به ابرانسان تبدیل شود


  اتحادیه اروپا برای حفاظت از روزنامه‌نگاران در برابر پرونده‌سازی‌های قضایی پرهزینه قانون تصویب می‌کند


  خط‌قرمزها چی هستند و چی نیستند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: آغاز ثبت‌نام بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی