درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 14:47   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52420صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 12 خرداد 1402 - 10:15
بازی‌های کامپیوتری چطور کودکان را به پول خرج کردن تشویق می‌کنند
بازارجهانی خرده پرداخت‌های اینترنتی طبق پیش‌بینی‌ها از ۶۷.۹ میلیارد در سال ۲۰۲۲ به ۷۶.۶۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ خواهد رسید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || بسیاری از پدر و مادرها از دست‌بازی‌های کامپیوتری که کودکان را به پرداخت نقدی تشویق می‌کنند کلافه‌اند.

نارا وارد می‌گوید تمام‌وقت باید مواظب پول‌هایی که فرزندانش ممکن است در بازی کامپیوتری محبوبشان خرج کنند باشد.

خانم وارد با همسر و دو پسرش، فین ۱۴ ساله و لیف ۱۲ ساله، در باربادوس زندگی می‌کند.

وقتی لیف شروع به بازی روبلاکس کرد بعد از مدتی از آن‌ها می‌خواست برایش روباکس بخرند (روباکس واحد پولی رایج در دنیای این بازی است). این واحد پولی به بازیکنان کمک می‌کند شخصیت‌های بازی را به‌روز کنند و چیزهایی مجازی بخرند. پدربزرگ و مادربزرگ لیف برای کادوی کریسمس به او ۲۰۰ دلار به‌صورت اعتبار در فروشگاه مجازی اپل دادند.

خانم وارد می‌گوید: «وقتی فهمیدم همه آن پول را در عرض چند روز خرج کرده واقعاً شوکه شدم. بعدازآن ماهانه فقط ۱۰ دلار برای خرید روباکس به او می‌دادم. بعد از مدتی واقعاً کلافه شد و حوصله‌اش از بازی سر رفت.»

بعدازآن لیف بازی تانک را شروع کرد. این بازی هم برای به‌روز کردن اسلحه از بازیکنان می‌خواهد از حساب اعتباری پلی‌استیشن خود پول پرداخت کنند.

خانم وارد می‌گوید: «این بازی لااقل گزینه‌ای دارد که با تماشای تبلیغات به اعتبار حساب کاربری‌تان اضافه کند. حالا پسرم وقتی پول تو جیبی ماهانه بازی‌هایش را خرج کرده و دیگر چاره‌ای ندارد، از این ترفند استفاده می‌کند.»

خانم وارد می‌گوید پسر کوچک‌ترش هنوز کنترل نفس و درک درستی از مسائل مربوط به پول ندارد.

او می‌گوید: «مشکلی است که باید تمام‌وقت مراقبش باشم.»

امروزه بسیاری از بازی‌های کامپیوتری به‌جای آنکه از فروش اولیه بازی سود کسب کنند، بر درآمدی که از بازی‌های فروخته‌شده حاصل می‌شود و همین خرده پرداخت‌ها متکی هستند.

محصولی که از داخل بازی خریده می‌شود می‌تواند کاملاً جنبه تزئینی داشته باشد مثلاً یک حرکت رقص خاص، پوست یا لباسی جدید برای شخصیت بازی.

در موارد دیگر، محصول خریده شده به بازی‌کننده برتری تکنیکی برای برنده شدن می‌دهد. مثلاً به شخصیت بازی امکان یک زندگی دوباره می‌دهد، شخصیت را به روز می‌کند و یا اسلحه بهتری به آن‌ها می‌دهد و همین می‌تواند او را از بقیه بازیکنان که این امکانات اضافه را نخریده‌اند، جلو بیاندازد.

بازارجهانی خرده پرداخت‌های اینترنتی طبق پیش‌بینی‌ها از ۶۷.۹ میلیارد در سال ۲۰۲۲ به ۷۶.۶۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ خواهد رسید.

هم‌زمان نشانه‌هایی دیده می‌شود که حاکی ازمقاوت بعضی از کارشناسان و مصرف‌کنندگان بازی در برابر این مدل است. همچنین بعضی از شرکت‌های تولیدکننده بازی، وعده بازی‌های جدیدی را می‌دهند که در آن‌ها خبری از پرداخت داخل بازی نیست.

پروفسور سارا میلز می‌گوید شرکت‌های تولید بازی‌های کامپیوتری از روانشناسی رفتاری استفاده می‌کنند تا مشتریان خود را به پول خرج کردن ترغیب کنند. او می‌گوید مرز بازی‌های کامپیوتری و قمار به‌تدریج دارد محوتر می‌شود.

خانم میلز پروفسور جغرافیای انسانی در دانشگاه لافبرو است. تحقیق‌های او نشان می‌دهند استفاده از ترفندهای قمار در طراحی بازی‌ها باعث می‌شود افراد برای مدت طولانی‌تری بازی کنند و درنتیجه پول بیشتری خرج کنند و همین باعث خرید مکرر می‌شود.

خانم ویکی شاتبولت، مدیر اجرایی پرنت زون است. پرنت زون سازمانی است که به والدین کمک می‌کند در مورد دنیای مجازی کودکان خود اطلاعات بیشتری داشته باشند. این شرکت به‌طور مشخص بر بازی‌های کامپیوتری و راه‌هایی که آن‌ها بازی کنان را با امتیاز دادن به پرداخت پول ترغیب می‌کنند، تمرکز دارد.

با پول خرج کردن می‌توان قسمت‌ها تکراری بازی را دور زد. با خرید از داخل بازی دیگر لازم نیست ساعت‌ها مراحل خسته‌کننده بازی‌ها را پشت سر گذاشت و می‌توان سریع‌تر به مرحله بالاتر رسید.

خوشی دردناک (فان پین) اصطلاحی است دربازی‌های کامپیوتری و به این معنی است که اگر فلان چیز را نخرید ممکن است قسمت مهمی از بازی را از دست بدهید. هم‌زمان دربازی‌ها از «تکنیک‌های مبهم سازی» مانند واحد پولی داخل بازی استفاده می‌شود. این واحدهای پولی به صورتی هستند که هیچ‌وقت نمی‌توانید ببینید دارید چقدر پول خرج می‌کنید.

روش دیگر بازی‌ها برای کسب درآمد استفاده از «لوت باکس» است. بازیکنان جعبه‌هایی را می‌خرند بی‌اینکه بدانند درآن چه هست. ممکن است در جعبه چیزی باشد که آن‌ها را در بازی جلو می‌اندازد و بسیار کمک‌کننده باشد اما در اغلب موارد آنچه در جعبه است آن‌قدرها خارق‌العاده نیست و فقط امکان تغییرات متوسط در بعضی جزییات را می‌دهد.

خانم میلز می‌گوید: «وقتی با جوان‌ها دراین‌باره صحبت می‌کنید آن‌ها با شرمندگی از پول‌هایی که برای به دست آوردن یک‌چیز نادر خرج کرده‌اند یاد می‌کنند و اینکه گاهی موفق شده‌اند به آنچه می‌خواهند برسند و گاهی نه.»

با اینکه بیشتر کودکان میگویند پرداخت‌های داخل بازی را دوست ندارند، پول خرج کردن برای خریدهای داخل بازی همچنان وجود دارد.

بازی‌های کامپیوتری مانند هر بازی دیگری، نشان داده‌اند که می‌توانند استرس را پایین بیاورند، توانایی یادگیری را بالا ببرند و با تنهایی مقابله کنند.

ژنگوا ینگ اهل کلرادو است. او در نوجوانی دو سال تمام در بیمارستان بستری بود.

او می‌گوید: «در این دو سال خیلی بازی‌های کامپیوتری کردم. بازی‌های تک نفرهِ به من احساس قهرمان بودن می‌دادند. دربازی‌های چند نفرِه با افراد دیگر ارتباط برقرار می‌کردم. در دنیای بازی‌ها دوستان خوبی برای تمام عمر پیدا کردم.»

آقای ینگ در سال ۲۰۱۴ شرکت بازی‌سازی سرنیتی فورج را تأسیس کرد. هدف این شرکت بازی‌سازی کمک به دیگران است. تا امروز ۲۰ میلیون نفر با تولیدات این شرکت بازی کرده‌اند.

آقای ینگ می‌گوید: «هدف کسب‌وکار ما گسترده‌تر کردن افق مردم است.»

شرکت سرنیتی فورج از خرده پرداخت‌های داخل بازی استفاده نمی‌کند اما آقای ینگ می‌گوید اگر شواهدی به دست بیاید که این روش می‌تواند «تأثیرات احساسی معنی‌داری بر بازی کنان داشته و طرز فکر آن‌ها را تغییر بدهد»، ممکن این شرکت از آن‌ها استفاده کند.

آقای ینگ می‌گوید تأثیر خرده پرداخت‌های داخل بازی بستگی به میزان حساسیت و آسیب‌پذیری هر فرد دارد.

او می‌گوید: «همانطورکه کارت اعتباری در دست یک نفر می‌تواند خطرناک و مخرب باشد، خرده پرداخت‌ها هم می‌توانند برای بعضی افراد مضر باشند. بااین‌همه کارت‌های اعتباری می‌توانند نقش مهمی برای خریدهای داخل بازی برای افرادی که علاقه زیادی به یک بازی خاص دارند داشته باشند.»

پسر ۱۴ ساله خانم سارا لویا تقریباً تمام پول‌توجیبی‌اش را خرج بازی کامپیوتری می‌کند اما خانم لویا می‌گوید به نظرش این اشکالی ندارد چون پسرش را خوشحال می‌کند. او می‌گوید: «او هرروز بعد از مدرسه و آخر هفته‌ها بازی می‌کند. من هیچ اثر منفی‌ای نمی‌بینم. او پسر باهوشی است و تفاوت دنیای خیالی و دنیای واقعی را درک می‌کند.»

خانم لویا در تگزاس با اندرو و برادرش رکس که ۶ ساله است زندگی می‌کند.

خانم لویا ۴۳ ساله می‌گوید: «حساب بانکی من به‌حساب کاربری اندرو در بازی‌اش متصل است درنتیجه اگر بدون اجازه خریدی بکند من متوجه می‌شوم. اما او همیشه قبل از خرید کردن از من اجازه می‌گیرد.»

هرچند برای پدر و مادرها مشکل است که ایمیل‌های ثبت‌نام‌شده دربازی‌ها، اسم رمزها و کارت‌های بانکی که خریدها از طریق آن انجام می‌شوند را در پلتفرم‌ها و وسایل دیجیتالی مختلف دنبال کنند، اما راه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به فرزند نوجوان و همین‌طور حساب بانکی شما کمک کنند.

استفاده از حساب کاربری خاص کودکان و استفاده از کنترل مخصوص والدین می‌توانند کمک کنند که پرداخت‌های پولی را متوقف کنید و یا برای آن سقف محدود تعیین کنید.

والدین می‌توانند سیستمی تنظیم کنند که بعد از هر پرداخت ایمیلی به آن‌ها زده شود و با به‌جای استفاده از کارت اعتباری از کارت‌های هدیه برای پرداخت بازی‌ها استفاده کنند.

اما به قول آقای ینگ مهم‌ترین راه‌حل برای پدر مادرها این است که با فرزندشان دراین‌باره صحبت کنند.

او می‌گوید: «آن‌طور که بر اساس تجربه متوجه شده‌ام مشکلات وقتی حاد می‌شوند که پدر و مادر حضور زیادی ندارند. من خودم دو بچه‌دارم. به‌جای استفاده از بازی‌ها به‌عنوان پرستار و سرگرم‌کننده بچه‌ها، سعی می‌کنم وقتی در حال استفاده از رسانه‌های مختلف هستند در کنارشان حضورداشته باشم.»

خانم وارد در باربادوس این روزها برای پسرش محدوده زمانی برای بازی کردن و همین‌طور اسم رمزهایی تعیین کرده تا مطمئن باشد لیف در زمان بازی در امنیت است.

او می‌گوید: «برای هر نوع پرداخت مالی به اسم رمز نیاز دارد و اگر بخواهد به‌حساب کاربری‌اش اعتبار اضافه کند، باید از من اجازه بگیرد. خرده پرداخت‌های داخل بازی واقعاً دردسر سازند اما من درس‌های زیادی از آن‌ها گرفته‌ام.»

اگر والدین درباره بازی کردن فرزندشان نگران‌اند و فکر می‌کنند آن‌ها با مشکلات مربوط به قمار درگیرند می‌توانند برای کمک و مطالعه مطالب مرتبط به وب‌سایت پرنت هاب (وابسته به موسسه آموزش بازی کنان کامپیوتری و قمار) مراجعه کنند./ بی سی

 

انتهای پیام/


 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد