درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 2 مهر 1402 - 07:42   

فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

احضار و بازداشت یک روزنامه‌نگار در کامرون

  احضار و بازداشت یک روزنامه‌نگار در کامرون


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

نخستین نشست "صبحانه کاری روابط‌عمومی" با حضور مدیران روابط‌عمومی استان خراسان رضوی برگزار شد

  نخستین نشست "صبحانه کاری روابط‌عمومی" با حضور مدیران روابط‌عمومی استان خراسان رضوی برگزار شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی
  خدمات هوش مصنوعی OCI Generative
  تلگرام به نسخه 10.1 آپدیت شد
  بازداشت یک+ روزنامه‌نگار+در +کنگو
  احضار و بازداشت یک روزنامه‌نگار در کامرون
  نظرات وال استریت در مورد لاچلان مرداک
  تراژدی جستجوی گوگل
  چرا عربستان روی افرادی مانند رونالدو سرمایه‌گذاری می‌کند و چه پیامی برای روابط‌عمومی‌ها دارد؟
  نخستین نشست "صبحانه کاری روابط‌عمومی" با حضور مدیران روابط‌عمومی استان خراسان رضوی برگزار شد
  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52364صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 7 خرداد 1402 - 11:07
راهنمای ارتقاء امنیت کاربری برای خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی
اگر خبرنگار هستید، ممکن است با توجه به موقعیت‌ حرفه‌ای‌تان، لازم باشد که از خود و یا همکاران‌تان در برابر شبکه اجتماعی، سایر کاربران سایت یا هر دو، محافظت کنید. در ادامه نکات امنیتی لازم را جهت حفاظت از امنیت و حریم خصوصی خود در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید دنبال کنید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در حال حاضر، شبکه‌های اجتماعی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های اینترنتی هستند. فیس‌بوک بیش از یک میلیارد کاربر و اینستاگرام و توییتر هر کدام صدها میلیون کاربر دارند. به طور کلی شبکه‌های اجتماعی براساس ایده‌ی اشتراک پست‌ها، عکس‌ها و اطلاعات ساخته شده‌اند. همچنین آن‌ها امروزه به تالار گفتگویی برای سازماندهی و سخنرانی تبدیل شده‌اند که هر یک از این فعالیت‌ها می‌تواند به‌صورت مخفی و با نام مستعار انجام شود.

بهتر است هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی از خودتان بپرسید که چگونه می‌توانم ضمن محافظت از خود، از طریق این سایت‌ها با دیگران ارتباط برقرار کنم؟ حریم خصوصی من چیست؟ چطور از هویت من محافظت می‌شود؟ تماس‌ها و ارتباطات من در دسترس چه کسانی قرار می‌گیرند؟ می‌خواهم چه اطلاعاتی مخفی باقی بماند و از چه کسانی؟ زندگی خصوصی من چگونه می‌تواند از دنیای شغلی من تفکیک شود؟

اگر خبرنگار هستید، ممکن است با توجه به موقعیت‌ حرفه‌ای‌تان، لازم باشد که از خود و یا همکاران‌تان در برابر شبکه اجتماعی، سایر کاربران سایت یا هر دو، محافظت کنید. در ادامه نکات امنیتی لازم را جهت حفاظت از امنیت و حریم خصوصی خود در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید دنبال کنید.


نکات مرتبط با ایجاد حساب کاربری

هنگام ثبت‌نام در شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات جامع و دقیق از خودتان ارائه ندهید، بعضی از گزینه‌ها اختیاری هستند. اگر می‌خواهید هویت خود را پنهان کنید، از آدرس ایمیل جداگانه استفاده کنید و شماره تلفن خود را وارد نکنید. به کمک این اطلاعات (آدرس ایمیل و شماره تماس)، به‌صورت جداگانه امکان شناسایی هویت شما وجود دارد و می‌توان حساب‌های کاربری مختلف شما را به هم ربط داد.

هنگام انتخاب تصویر پروفایل، مراقب باشید. علاوه بر فراداده‌ای که ممکن است شامل زمان و مکان عکس‌برداری باشد، خود تصویر نیز می‌تواند اطلاعاتی را ارائه دهد. پیش از انتخاب عکس، بررسی کنید: آیا این عکس در خارج از خانه یا محل کار شما گرفته شده است؟ آیا آدرس یا علائم خیابانی در آن عکس قابل مشاهده است؟

توجه داشته باشید که ممکن است به هنگام ثبت‌نام، آدرس IP شما ثبت شود که می‌تواند منجر به شناسایی نشانی دقیق شما شود.

یک رمزعبور قوی انتخاب کنید و در صورت امکان، احراز هویت دوعاملی را از طریق برنامه‌های احراز هویت فعال کنید.

مراقب سوالات بازیابی گذرواژه همچون «در کدام شهر متولد شده‌اید؟» یا «نام حیوان خانگی شما چیست؟» باشید؛ زیرا پاسخ آن‌ها را می‌توان از جزئیات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی شما استخراج کرد. بهتر است پاسخ‌های بازیابی رمزعبور را اشتباه انتخاب کنید. یکی از راه‌های خوب برای به‌خاطر سپردن پاسخ سوالات بازیابی رمزعبور، انتخاب و استفاده از پاسخ‌های غلط برای امنیت بیشتر است. همچنین می‌توانید با یادداشت کردن پاسخ‌های انتخابی خود، در یک پلتفرم مدیریت رمزعبور خطر فراموش کردن آن‌ها را به حداقل برسانید.


تنظیمات حریم خصوصی خود را تغییر دهید

به‌طور خاص، تنظیمات پیش‌فرض را تغییر دهید. به‌عنوان مثال، آیا می‌خواهید پست‌های خود را با عموم کاربران به اشتراک بگذارید، یا فقط با گروه خاصی از افراد؟ آیا افراد می‌توانند با استفاده از آدرس ایمیل یا شماره تلفن شما را پیدا کنند؟ آیا می‌خواهید مکان شما به صورت خودکار به اشتراک گذاشته شود؟

با اینکه هر پلتفرم، تنظیمات منحصربه‌فرد خود را دارد، می‌توانید برخی الگوها را پیدا کنید.

تنظیمات حریم خصوصی «Privacy settings» معمولاً این امکان را به شما می‌دهند که تعیین کنید «چه کسی چه چیزی را می‌تواند ببیند؟» در این قسمت، تنظیمات مربوط به مخاطبان «عمومی»، «دوستانِ دوست شما»، «فقط دوستان» و غیره را می‌توانید تعریف کنید؛ همچنین موقعیت مکانی، عکس‌ها، اطلاعات تماس، برچسب‌گذاری (تگ کردن) و اینکه چگونه افراد می‌توانند پروفایل شما را در جستجوها پیدا کنند، می‌توانید ببینید.


تنظیمات امنیتی حساب‌های کاربری خود را بررسی کنید

تنظیمات امنیتی «Security Settings» یکی دیگر از گزینه‌های موجود در اغلب شبکه‌های اجتماعی است که امکاناتی مانند مسدود یا بی‌صدا کردن حساب‌های دیگر؛ بررسی تلاش‌های غیرمجاز برای ورود به حساب شما؛ چگونگی اطلاع‌رسانی درمورد وضعیت امنیتی حساب شما؛ تنظیمات ورود به حساب کاربری، مانند احراز هویت دوعاملی، نشانی ایمیل، تنظیمات گذرواژه، روش‌های بازیابی حساب و شماره تلفن پشتیبان را در دسترس شما قرار می‌دهد.

 

همچنین، تنظیمات گزینه «Security Checkup» یکی دیگر از گزینه‌های موجود در برخی از سرویس‌های آنلاین مانند فیسبوک و گوگل است که امکان بررسی قدم‌به‌قدم تنظیمات امنیتی به همراه نکات آموزشی را برای شما فراهم می‌سازد که توجه به این گزینه نیز به تمام کاربران این وب‌سایت‌ها توصیه می‌شود.


جداسازی پروفایل‌های اختصاصی

برای بسیاری از ما، تفکیک هویت حساب‌های مختلف بسیار اهمیت دارد. این امر می‌تواند برای وب‌سایت‌های سرگرمی، پروفایل‌های کاری، حساب‌های ناشناس و حساب‌های موجود در جوامع مختلف اعمال شود.

دو نوع از اطلاعاتی که می‌بایست از آن‌ها مراقبت کرد، شماره تلفن‌ها و عکس‌ها هستند. به‌ویژه عکس‌ها، می‌توانند حساب‌هایی را که قصد دارید جدا از سایر حساب‌ها نگه دارید، به هم مرتبط می‌کنند. اگر قصد دارید ناشناس بودن خود را حفظ کنید یا هویت یک حساب خاص را از دیگران جدا نگه دارید، از عکس یا تصویری استفاده کنید که به صورت آنلاین از آن در جایی دیگر استفاده نمی‌کنید. برای بررسی، می‌توانید از کارکرد جستجوی معکوس عکس گوگل استفاده کنید.

سایر متغیرهای بالقوه و پیونددهنده برای مراقبت، شامل نام (حتی نام مستعار) و ایمیل شما هستند. اگر متوجه شدید که یکی از این اطلاعات در مکانی است که انتظار آن را ندارید، نگران نشوید. درعوض، فکر کنید که به‌جای اینکه بخواهید تمام اطلاعات مربوط به خود را از کل اینترنت پاک کنید، فقط روی اطلاعات خاصی متمرکز شوید و به این توجه کنید که در کجا هستند و در مورد آن‌ها چه کاری می‌توانید انجام دهید.


توجه ویژه به تنظیمات گروه‌های تلگرامی

از آنجایی که استفاده از تلگرام در میان کاربران ایرانی، بسیار رایج است و گروه‌های تلگرامی، یکی از بسترهای پرطرفدار برای ارتباطات جمعی است، تا جایی که امکان دارد، تنظیمات گروه‌ها را خصوصی و محدود به اعضای آن نگه دارید. همچنین سعی کنید دسترسی دیگران به اطلاعات حساب کاربری تلگرام خود را از بخش تنظیمات امنیتی این پیام‌رسان، محدود کنید تا سایرین نتوانند به اطلاعات دقیقی درمورد شما، مانند شماره تلفنتان، دسترسی پیدا کنند.


احتیاط در مواجهه با گروه‌های واتسپی

با توجه به ماهیت اصلی واتساپ به‌عنوان پیام‌رسان و شیوه کارکرد آن، عضویت در گروه‌های واتسپی می‌تواند منجر به افشای کامل هویت شما شود. بنابراین، چنانچه قصد دارید در گروه‌های واتسپ عضو شوید، این موضوع را در نظر بگیرید که این اقدام می‌تواند امنیت شما را به خطر بیاندازد.


تمرین گروهی برای حفظ حریم خصوصی

به تغییر تنظیمات حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی اکتفا نکنید. گام دیگری را با دوستان و همکاران خود برای گفتگو در مورد داده‌های حساس و بالقوه‌ یکدیگر که به‌صورت آنلاین می‌توان به آن‌ها دست پیدا کرد، بردارید.

حتی اگر حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی ندارید، یا اگر از خودتان اطلاعاتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر نمی‌کنید، دوستان شما می‌توانند موجب شناسایی ناخواسته شما شوند، موقعیت مکانی شما را گزارش دهند و ارتباطات خود را با شما عمومی کنند. محافظت از حریم خصوصی نه تنها به‌معنای مراقبت از خود، بلکه به‌معنای مراقبت از یکدیگر نیز است.

 

نوشته IJNet
May 15, 2023
 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  از تأثیر منفی رسانه‌ها بر خود جلوگیری کنید


  نظرات وال استریت در مورد لاچلان مرداک


  نخستین نشست "صبحانه کاری روابط‌عمومی" با حضور مدیران روابط‌عمومی استان خراسان رضوی برگزار شد


  تلگرام به نسخه 10.1 آپدیت شد


  تراژدی جستجوی گوگل


  چرا عربستان روی افرادی مانند رونالدو سرمایه‌گذاری می‌کند و چه پیامی برای روابط‌عمومی‌ها دارد؟


  خدمات هوش مصنوعی OCI Generative


  روابط‌عمومی


  احضار و بازداشت یک روزنامه‌نگار در کامرون


  بازداشت یک+ روزنامه‌نگار+در +کنگو


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات