درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:55   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52336صفحه نخست » چهارشنبه، 3 خرداد 1402 - 13:42
کارزار سازمان‌یافتۀ ربات‌ها؛ دانشمندان تغییرات اقلیمی مجبور به کوچ از توییتر شدند
همزمان با آغاز مالکیت ایلان ماسک بر توییتر، موضوع انکار پدیده تغییرات اقلیمی هم در این پلتفرم غالب شده است؛ بطوریکه برخی از دانشمندانی که خود را در معرض توهین‌ و هرزنامه‌های (اسپم‌) انبوه دیدند، توییتر را به مقصد شبکه‌های اجتماعی جایگزین ترک کردند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || همزمان با آغاز مالکیت ایلان ماسک بر توییتر، موضوع انکار پدیده تغییرات اقلیمی هم در این پلتفرم غالب شده است؛ بطوریکه برخی از دانشمندانی که خود را در معرض توهین‌ و هرزنامه‌های (اسپم‌) انبوه دیدند، توییتر را به مقصد شبکه‌های اجتماعی جایگزین ترک کردند.

از زمان مالکیت ایلان ماسک بر توییتر در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی، محققان با موجی از نفرت‌پراکنی و اطلاعات نادرست در این شبکه اجتماعی مواجه شده‌اند و اکنون کارشناسانی که پیش‌تر برای تبادل نظر در مورد علم آب و هوا به توییتر متکی بودند از سخت‌شدن برقراری ارتباطات در آن سخن می‌گویند.

به گفتۀ کارشناسان، اکنون به جای اینکه در این پلتفرم سرعت گردش اطلاعات دربارۀ اثرات مرگبار تغییرات آب‌وهوایی افزایش یابد، نوعی «مقاومت سازمان‌یافته از سوی مخالفان اصلاحات اقلیمی» در حال گسترش است.

پیتر گلیک، متخصص آب و هوا با نزدیک به ۹۹ هزار فالوور، در ۲۱ مه اعلام کرد که دیگر در این پلتفرم پست نخواهد گذاشت چراکه شاهد تقویت نژادپرستی و تبعیض جنسیتی در آن است.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت اگرچه در مجموع به «حملات توهین‌آمیز، شخصی، فرافکنانه و حتی تهدیدات فیزیکی مستقیم» عادت کرده اما «در چند ماه گذشته یعنی از زمان اغاز به کار مالک جدید و انجام تغییرات در توییتر، حجم و شدت این سوءاستفاده‌ها بطور قابل توجهی افزایش یافته است».


کاهش توییت‌های آب و هوایی

در همین رابطه رابرت روهد، فیزیکدان و پژوهشگر ارشد گروه «برکلی ارث» فعالیت صدها حساب توییتری متعلق به متخصصان اقلیمی را که فالوورهای بسیاری داشتند و در مورد علم آب و هوا توییت می‌کردند، قبل و بعد از مالکیت ایلان ماسک تجزیه و تحلیل کرده است.

نتایج تحقیقات او نشان داد که توییت‌های دانشمندان آب و هوا اثرگذاری خود را از دست داده‌اند و میانگین تعداد لایک‌هایی که دریافت کردند ۳۷ درصد و میانگین بازتوییت‌ها هم ۴۰ درصد کاهش یافته است.

توییتر در مورد تغییراتی که در الگوریتم‌های ترافیک و بازدید ایجاد کرده، بطور مستقیم اظهارنظری نداشته است و در پاسخ به درخواست خبرگزاری فرانسه که به آدرس ایمیل دپارتمان مطبوعاتی توییتر فرستاده شده نیز یک ایمیل خودکار با «ایموجی پو (مدفوع)» فرستاده شده است.

ایلان ماسک نیز در ماه ژانویه میلادی در توییتی با تصدیق این تغییرعمدی نوشت: «افراد [با گرایشات] راست باید مطالب چپی بیشتری ببینند و افراد [با گرایشات] چپ باید مطالب دست‌راستی بیشتری ببینند.»


ربات‌های انکارکننده تغییرات آب و هوایی

در تحلیلی دیگر کاترین های‌هو، اقلیم شناسان برجستۀ کانادایی پاسخ‌هایی را که به یک توییت یکسان در مورد تغییرات اقلیمی داده شده‌ بود، بصورت آزمایشی در دو مرحله یعنی قبل و بعد از تصاحب ایلان ماسک مورد بررسی قرار داد.

او نظرات خصمانه را شمارش کرد و به دنبال نشانه‌هایی گشت که نشان می‌داد اطلاعات نادرستی که بصورت انبوه منتشر شده احتمالا کار ربات‌ها بوده‌ است. حساب‌های غیر معتبر را نیز می‌توان با ابزارهای تحلیلی همچون Bot Sentinel شناسایی کرد.

رادیو و تلویزیون ملی سوئد حساب کاربری خود را به دلیل ناتوانی توییتر در مقابله با اخبار جعلی بست.

تحقیقات خانم های‌هو که نتیجه آن در ژانویه ۲۰۲۳ منتشر شد، نشان داد پاسخ‌های ترول‌ها یا ربات‌ها در یک دوره دو ماهه نسبت به دو سال قبل، پانزده تا ۳۰ برابر افزایش یافته است.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «قبل از اکتبر، حساب کاربری من بطور پیوسته با نرخ حداقل چند هزار دنبال کننده جدید در هر ماه رشد می‌کرد، اما از زمان [مالکیت ایلان ماسک] تاکنون، هیچ تغییری نکرده است.»


کوچ دانشمندان از توییتر

اندرو دسلر، استاد علومِ جو�'ی در دانشگاه تگزاس می‌گوید بیشتر مکاتبات و ارتباطات خود در حوزه اقلیمی را به پلتفرم خبرنامه‌ای سابستک (Substack) منتقل می‌کند.

او به این خبرگزاری گفت: «ارتباطات اقلیمی در توییتر (اکنون) کمتر مفید به نظر می‌رسند، چراکه می‌بینم توییت‌های من کمتر از قبل مورد توجه قرار می‌گیرند. تقریبا در واکنش به هر توییتی که در مورد تغییرات آب و هوا منتشر می‌کنم، پاسخ‌هایی از حساب‌های تأیید شده دریافت می‌کنم که مملو از ادعاهای گمراه‌کننده یا نادرست هستند.»

برخی دیگر از دانشمندان اقلیمی نیز به کلی توییتر را کنار گذاشته‌اند و به گفتۀ خانم های‌هو، از فهرست توییتری ۳ هزار نفرۀ دانشمندان آب و هوایی او، دست‌کم ۱۰۰ نفر پس از مالکیت ایلان ماسک بر توییتر، از این پلتفرم رفته‌اند.

روث موترام، دانشمند بریتانیایی آب و هوا و محقق در مؤسسه هواشناسی دانمارک نیز بیش از ۱۰ هزار دنبال‌کننده در توییتر داشت، اما در فوریه آن را ترک کرد و به تالار گفتگوی دانشمندان در ماستودون (Mastodon) پیوست. ماستودون مجموعه‌ای از شبکه‌های اجتماعی با سرمایه‌گذاری جمعی و غیرمتمرکز است که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد.


کارزار سازمان‌یافته با افزایش تعداد ربات‌ها

مایکل مان، دانشمند برجسته آب و هوا در دانشگاه پنسیلوانیا و یکی از افرادی که همواره مورد سوءاستفاده انکارکنندگان خطرات تغییرات آب و هوایی قرار گرفته، معتقد است که افزایش اطلاعات نادرست توسط مخالفان اصلاحات آب و هوایی «سازماندهی و هماهنگ شده است».

او می‌گوید: «من متوجه افزایش زیاد تعداد ترول‌ها و ربات‌ها شده‌ام. آن‌ها بسیاری از توییت‌های من را هدف حمله قرار می‌دهند.»

مایکل مان در سال ۲۰۲۱ میلادی کتابی تحت عنوان «جنگ جدید آب و هوایی» منتشر کرد که در آن، اقدامات تولیدکنندگان نفت برای ترویج انکار تغییرات آب و هوایی در رسانه‌های اجتماعی را مستندسازی کرده بود.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «ترول‌های حرفه‌ای محیط آنلاین را با پست‌های راهبردی دستکاری می‌کنند تا درگیری و تفرقه ایجاد شود/ یورونیوز

 

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد