درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 2 تیر 1403 - 07:57   

هوش مصنوعی و مسئولیت اجتماعی در روابط‌عمومی: فرصت‌ها و چالش‌ها

  هوش مصنوعی و مسئولیت اجتماعی در روابط‌عمومی: فرصت‌ها و چالش‌ها


ادامه ادامه مطلب یک

جلوی تلویزیون نشستن انسان را پیر می‌کند

  جلوی تلویزیون نشستن انسان را پیر می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

چرا مردم به «تلفن خنگ» روی می‌آورند؟

  چرا مردم به «تلفن خنگ» روی می‌آورند؟


ادامه ادامه مطلب سه

برگزاری دوره آموزشی تولید محتوای موبایلی در ایزوایکو

  برگزاری دوره آموزشی تولید محتوای موبایلی در ایزوایکو


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازاریابان برای رشد استراتژی‌های بازاریابی تأثیرگذار خود بر تجزیه و تحلیل رقابتی تمرکز می‌کنند
  دیزنی فراتر از داستان‌سرایی
  ۱۳ ویژگی روابط‌عمومی قوی
  هوش مصنوعی گوگل و آینده بازاریابی محتوا: دیدگاه متخصصان
  غلبه بر رقبا: راهنمای عملی
  چرا ایمیل‌های بازاریابی شما به پوشه اسپم می‌روند و چگونه جلوی آن را بگیرید؟
  چرا مردم به «تلفن خنگ» روی می‌آورند؟
  جلوی تلویزیون نشستن انسان را پیر می‌کند
  یک مطالعه جهانی نشان می‌دهد که شمار بیشتری از مردم جهان از اخبار دوری می‌کنند
  هوش مصنوعی و مسئولیت اجتماعی در روابط‌عمومی: فرصت‌ها و چالش‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52334صفحه نخست » چهارشنبه، 3 خرداد 1402 - 11:52
خطر تله‌گذاری هوش‌ مصنوعی در کمین آیفون و گوشی‌های اندروید
دارندگان گوشی‌های هوشمند ممکن است در معرض خطر کلاهبرداری و خالی کردن حساب بانکی باشند. این نوع کلاهبرداری‌ها عموما مبتنی بر روش‌های هوش مصنوعی، تقلید صدا، تبلیغات تله‌گذاری (فیشینگ) و همچنین فناوری ساخت تصاویر جعل عمیق (دیپ‌ فیک) اجرا می‌شوند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || دارندگان گوشی‌های هوشمند ممکن است در معرض خطر کلاهبرداری و خالی کردن حساب بانکی باشند. این نوع کلاهبرداری‌ها عموما مبتنی بر روش‌های هوش مصنوعی، تقلید صدا، تبلیغات تله‌گذاری (فیشینگ) و همچنین فناوری ساخت تصاویر جعل عمیق (دیپ‌ فیک) اجرا می‌شوند.

تقلید صدای هوش مصنوعی

تقلید صدا به کمک فناوری هوش مصنوعی مشابه حملات تله‌گذاری است که به منظور تلاش برای کسب اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و مانند آن‌ها از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل و مانند آن‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش وب‌سایت سان، در چنین حملاتی، کلاهبرداران ممکن است با تقلید صدای فرزندان، والدین را فریب دهند و به دروغ وانمود کنند که فرزند آن‌ها را گروگان گرفته‌‌اند یا اینکه خود را یکی از اعضای خانواده جا بزنند و درخواست پول کنند.

کلاهبرداران پس از آنکه طعمه خود را پیدا کردند، کلیپی از او در رسانه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند و از هوش مصنوعی برای جعل هویت آن‌ها استفاده می کنند.

تبلیغات تله‌گذاری (فیشینگ)

برخی از کلاهبرداران کاربران چت‌جی‌بی‌تی را فریب می‌دهند و از آن‌ها می‌خواهند برنامه‌های کاربردی یا اصطلاحا اپلیکیشن‌های آلوده و ویروسی را روی دستگاه‌های خود دانلود کنند.

این اپلیکیشن‌ها می‌توانند به گوشی شما حمله کنند و به داده‌های شماــ از جمله حساب‌های بانکی‌تان‌ــ نفوذ کنند.

شرکت متا ماه گذشته گزارش داد که از ماه مارس به بعد، دست‌کم ۱۰ اپلیکیشن‌ خطرناک شناسایی کرده است.

در برخی موارد، ممکن است یک بدافزار با استفاده از هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی‌، فایل‌های مخرب در اختیار کاربران قرار دهد. گای روزن، مدیر ارشد امنیت اطلاعات متا، می‌گوید از دیدگاه کلاهبرداران، چت‌جی‌پی‌تی‌ رمزنگاری جدید است. از این رو مهم است که همواره مطمئن شوید هر چیزی که دانلود می‌کنید، قانونی باشد. باید از کلیک کردن روی تبلیغات ناشناخته یا لینک‌های موجود در ایمیل‌ها و پیام‌های متنی مشکوک خودداری کنید.

جعل عمیق

جعل عمیق ابزارهایی برای جعل تصاویر مصنوعی به شمار می‌رود که در آن، چهره یک فرد در تصویر یا ویدیو موجود با چهره شخص دیگری جایگزین می‌شود. کلاهبرداران و مجرمان از این فناوری جدید به منظور باجگیری و اخاذی از قربانیان استفاده می‌کنند. برای نمونه، برخی تبهکاران چهره افراد را به جای صورت بازیگران ویدیوهای غیراخلاقی و پورن قرار می‌دهند و سپس از طریق برنامه‌های جعلی، از آن‌ها باج می‌گیرند.

برای محافظت کامل از خود در برابر جعل عمیق هیچ راهی وجود ندارد، اما اقدام‌های هست که می‌توانید برای جلوگیری از قربانی شدن انجام دهید. در جریان گذاشتن پلیس یکی از این راه‌ها است. راه دیگر نیز این است که تعداد پست‌هایی را که از خود در اینترنت به اشتراک می‌گذارید، محدود کنید.

همچنین توصیه می‌شود حساب‌های خود در رسانه‌های اجتماعی خود را خصوصی نگه دارید و تنها افرادی را در دایره دوستان‌ مجازی خود بپذیرید که می‌شناسید و به آن‌ها اعتماد دارید.
 

منبع: Independent

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۱۳ ویژگی روابط‌عمومی قوی


  بازاریابان برای رشد استراتژی‌های بازاریابی تأثیرگذار خود بر تجزیه و تحلیل رقابتی تمرکز می‌کنند


  چالش بازاریابی: غلبه بر چالش‌های بودجه بازاریابی


  هوش مصنوعی و مسئولیت اجتماعی در روابط‌عمومی: فرصت‌ها و چالش‌ها


  همگرایی روابط‌عمومی و روزنامه‌نگاری: بینش‌هایی از اشتباهات ارتباطی اخیر صنایع تولیوم


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  چرا ایمیل‌های بازاریابی شما به پوشه اسپم می‌روند و چگونه جلوی آن را بگیرید؟


  دیزنی فراتر از داستان‌سرایی


  جلوی تلویزیون نشستن انسان را پیر می‌کند


  چرا مردم به «تلفن خنگ» روی می‌آورند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد