درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 13:14   

نظرسنجی بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران: دور دوم آغاز شد

  نظرسنجی بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران: دور دوم آغاز شد


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد

  نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
  کلود در رتبه‌بندی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مقام اول را به دست آورد
  نظرسنجی گالوپ: اکثر آمریکایی‌ها اکنون با اقدام اسرائیل در غزه مخالفند
  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها
  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید
  خداحافظی شارون گلدمن از ونتوربیت و دنیای هوش مصنوعی
  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم
  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52266صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیپنجشنبه، 28 اردیبهشت 1402 - 14:25
به مناسبت 27 اردیبهشت ماه، روز جهانی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌؛
کار به مرد بزرگ شود، نه مرد به کار
اکبر حیدری - موفقیت روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌ها و ادارات به توانایی های مدیریتی مدیر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ و خصوصا نگاه و حمایت های مدیریت کل یک مجموعه به روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ برمی‌گردد؛ اگر مدیریت، نگاه خوبی به روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ نداشته باشد و اگر مدیران روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ هم شناخت کافی از حوزه خود نداشته باشند، آن روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ محکوم به نابودی است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || حرمت حرفه روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ به مدافعان آن بر می گردد، با حیله و ترفند نمی توانید برای کسی حرمت بخرید، حرمت را باید کسب کرد.

ابوالفضل بیهقی می گوید:«مرد با کار و شغل بلند مرتبه نمی گردد، بلکه این انسان است که به کار و شغل ارزش می دهد» حال اگر خودمان، توانمند باشیم، سررشته داشته باشیم، مهارت و به حوزه کاری خود اشراف داشته باشیم، جایگاه شغل و کارمان را بالا می بریم؛ همچنین ماتسوشیتا در کتاب «اخلاق مدیریت روشن بین» ترجمه محمود متحد می گوید: «ارزش پست و مقام از فرد است، اگر فرد بی لیاقت باشد، مقامش خدشه دار می شود، اگر لایق باشد اعتبار و اقتدارش افزایش می یابد».

موفقیت روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌ها و ادارات به توانایی های مدیریتی مدیر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ و خصوصا نگاه و حمایت های مدیریت کل یک مجموعه به روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ برمی‌گردد؛ اگر مدیریت، نگاه خوبی به روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ نداشته باشد و اگر مدیران روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ هم شناخت کافی از حوزه خود نداشته باشند، آن
روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ محکوم به نابودی است.

مدیر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ باید همطراز با مقام اول سازمان از شرح وظایف، اهداف و کارکردهای تمامی قسمت ها آگاه باشد، مدیریت روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ حکم می کند که علاوه بر دانش روابط‌عمومی‌‌‌‌‌، از مدیریت، روانشناسی، جامعه شناسی، رایانه و سایر رشته های مرتبط هم سررشته داشته باشد.

یک مدیر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ باید یک روان شناس قوی باشد، یک انگیزه دهنده و امید دهنده قوی که همیشه امواج مثبت ساطع نموده و اجازه ندهد کسی در سازمان به حالت قهر زندگی کند.

اگر خواهان احترام دیگران به خود و شغلمان هستیم باید مدام در حال یادگیری باشیم؛ روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ بیش از ۲۰۰ تکنیک دارد، تکنیک هایی که از رشته های مختلف علوم انسانی گرفته شده و با گسترش فضای مجازی و شبکه اجتماعی نیز بیشتر و تخصصی تر هم شده اند.

وقتی شناخت، آگاهی و دانشمان را بالا ببریم، وقتی بر تکنیک ها مسلط باشیم؛ در واقع قدرت اقناع افکار جامعه هدف درون و برون سازمانی را بالا برده ایم.

دانش یعنی قدرت؛ با این تعریف می توانیم مدیریت، مردم ، رسانه و افکار عمومی را با برنامه هایمان همسو نماییم؛ وقتی مدیریت مجموعه برای هر درخواست، جواب منفی می دهد باید بتوانیم مدیر را برای انجام عمل درست در حوزه مورد نظر و ارتباطات سازمانی متقاعد کنیم چراکه یکی از وظایف ما به عنوان مدیر میانی، راهبری مدیران ارشد است؛ این کار، سخت ولی شدنی است.

وقتی شناخت مدیریت از واحد روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ کم باشد و از طرفی توانایی و شناخت متولیان روابط‌عمومی‌‌‌‌‌ نیز از وظایف، اهداف و رسالت خویش کم باشد، خیلی از وظایف به او تحمیل می شود که هیچ سنخیتی با این حرفه ندارد و نتیجه آن کاهش کارایی و بازدهی این واحد در نگاه اول و عدم موفقیت کل مجموعه در نگاه کلان می شود.

در نهایت باید اول بر روی خودمان سرمایه گذاری کنیم؛ دانش خود را بالا برده و بروز باشیم تا جایگاه و شغل خود را ارتقا داده و در مسیر اهداف و برنامه هایمان، حرف های جدیدی برای گفتن داشته باشیم.

تو مگو همه به جنگند و ز صلح من چه آید/ تو یکی، نِه ای، هزاری، تو چراغ خود برافروز…

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چند نمونه از تکنیک‌های تقویت شناختی


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد