درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:27   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52255صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 27 اردیبهشت 1402 - 16:20
انجام رفتارهای کارآفرینانه در روابط‌عمومی‌‌ها منوط به بهره برداری از فرصت‌هاست
دکتر محمدحسن ترابی - روابط‌عمومی‌‌ مخاطب محور یک روابط‌عمومی‌‌ با برنامه است که پیشاپیش امور، رویدادها و روندها حرکت می کند و به سطح مشاور مدیریت ارتقاء می یابد و در تعیین سیاست ها و خط مشی های سازمان مشارکت می نماید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || روابط‌عمومیهای‌‌ که رفتارهای کارآفرینانه دارند به منظور ارتباط اثربخش با مخاطبان نیازمند نظام پیش تدبیری و گاهی منطبق با تغییرات پیوسته داخلی و خارجی هستند و تغییرات را به عنوان نقطه عطفی در فعالیت های خود می دانند تا از این طریق از فرصت های که به دنبال این تغییرات ایجاد می شوند به نحو شایسته ای بهره برداری نمایند. این یادداشت به دنبال پاسخ به این پرسش است که چرا برخی روابط‌عمومی‌‌ ها از عملکرد بهتری در ارتباط با ذینفعان در تحقق استراتژی مخاطب محوری برخوردارند؟ بررسی ها نشان می دهد این عملکرد می تواند ناشی از اتخاذ رفتارهای کارآفرینانه ای باشد که با استفاده از ایده ها و همچنین کشف یا خلق فرصت ناشی از ایجاد تغییرات در محیط درون و یا برون سازمان روی می دهند.

همانطور که می دانید گرایش به کارآفرینی در همه ارکان سازمان ارتقای عملکرد و رشد سازمان را در پی خواهد داشت و در این خصوص فهم درست تشخیص رفتار و نیازهای مخاطبان در آینده، پیش نیاز مهمی در جهت گیری راهبری- ارتباطی یک روابط‌عمومی‌‌ موفق است که البته بروز برخی از عوامل، شناخت مخاطب را برای
روابط‌عمومیها بسیار سخت کرده و رفتار مخاطبان را به شدت تحت تاثیر و تغییر قرار داده است.

همانگونه که اشاره شد، تغییر عامل اصلی در ایجاد فرصت است که از آن جمله می توان به فراوانی تغییرات در روندهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، مخاطبان هوشمندی که آگاهی جامعی از انتخاب های خود دارند، ظهور و بروز تغییرات جدید در بستر فناوری اطلاعات و دیجیتالی شدن، گسترش تعاملات با ذینفعان دیگر، تغییر سلایق در راستای کاهش هزینه ها و جلوگیری از اتلاف وقت و رفاه بیشتر، فردی سازی بیشتر خدمات، تغییر در نحوه ارائه خدمات، تغییر در سطح تحصیلات و آموزش، ارتقای سطح سواد افراد جامعه، تحلیلگر بودن مخاطبان، داشتن اطلاعات و معلومات ناشی از گسترش شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها اشاره کرد.

از فرصت تعاریف متعددی وجود دارد که در یکی از مهمترین آنها فرصت را مجموعه ای از شرایط می داند که ایده را مطلوب و امکانپذیر می نماید. در نوع نگاه به فرصت دو جریان فکری عمده وجود دارد البته در هر دو نظریه (کشف و خلق فرصت)، هدف کارآفرین، کشف، ارزیابی و بهره برداری از فرصت است. اما این دو دیدگاه فرضیات متفاوتی درباره ماهیت و منشاء فرصت دارند. اعتقاد به عینی بودن ماهیت فرصت و در نظر گرفتن منشاء بیرونی برای فرصت، منجر به شکل گیری دیدگاه کشف فرصت می شود، که نقش کارآفرین را کشف فرصت هایی می داند که در محیط شکل می گیرند در مقابل دیدگاهی که ماهیت فرصتها را ذهنی و منشاء شکل گیری آنها را تجسم خالق کارآفرین می داند، پایه شکل گیری دیدگاه خلق فرصت می شود، که معتقد است فرصتها در نتیجه اقدام کارآفرین و طی یک فرایند یادگیری رفت و برگشتی خلق می شوند.

همانطور که اشاره گردید هدف کارآفرین در انجام رفتارهای کارآفرینانه، کشف، ارزیابی و بهره برداری از فرصت هاست و تغییراتی که بعضی از آنها عنوان گردید خود مهترین عامل در کشف و یا خلق فرصت هاست که روابط‌عمومی‌های‌‌ کارآفرین به عنوان یکی از مهمترین ارکان سازمان نمی توانند در رصد رویدادها، روندها، وقایع و رخدادها به راحتی از کنار این تغییرات که خود منشاء ایجاد فرصت ها هستند عبور کنند و به عنوان یکی از مهمترین وظایف خود می بایست به درک، شناسایی، تجزیه و تحلیل و در نهایت بهره برداری از این فرصت ها با نوآوری، به معنای معرفی محصولات و خدمات جدید، روش های نوین ساختار سازی و سازماندهی و در نهایت اصلاح و بهبود فرایندهای عملیاتی با هدف مخاطب محوری اقدام کنند.

مخاطب محوری در روابط‌عمومی‌‌ ها به عنوان یک فعالیت راهبردی، گامی اساسی در راستای ایجاد یک نظام مدیریتی است که تمامی فعالیت ها را حول مخاطب یکپارچه و منسجم می نماید. روابط‌عمومی‌‌ مخاطب محور یک روابط‌عمومی‌‌ با برنامه است که پیشاپیش امور، رویدادها و روندها حرکت می کند و به سطح مشاور مدیریت ارتقاء می یابد و در تعیین سیاست ها و خط مشی های سازمان مشارکت می نماید. این روابط‌عمومی‌‌ تقویت درک متقابل با مخاطبان را هدف خود قرار داده و با اعتماد به نفس و استدلال، منطق قوی ضمن صیانت از منافع ذینفعان، با تدوین راهبردهای ارتباطی گام های اساسی در جهت اطلاع رسانی و اطلاع یابی با ارایه محتوای فاخر و جدید با رویکرد مخاطب محوری بر خواهد داشت.

روابط‌عمومی‌‌ مخاطب محور همواره تغییرات را رصد کرده، خواست ها، نیازها و گرایشهای مخاطبان سازمان را تشخیص داده و به مدیران سازمان انتقال می دهند و با ارائه مشاوره های تخصصی به سیاستگذاران سازمان سهم قابل ملاحظه ای در تدوین سیاست ها و برنامه های اجرایی سازمان ایفاء نموده و با کشف، ارزیابی و بهره برداری از فرصت ها و نوآوری در همه ابعاد، کلیه فعالیت های روابط‌عمومی‌‌ را حول مخاطبان خود یکپارچه می نمایند. در این صورت است که روابط‌عمومی‌‌ ها می توانند با بهره گیری از فرصت ها رفتارهای کارافرینانه داشته باشند و از شکل و ساختار روابط‌عمومی‌‌ سنتی به یک ساختار راهبردی در سازمان خود تبدیل شوند.
 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد