درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 22:39   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52239صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 26 اردیبهشت 1402 - 10:50
۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
Shalini Dore، سردبیر سابق گزارش‌های ویژه نشریه Variety که در اواخر ماه مه بازنشسته شد، می‌گوید: «مردم می‌گویند خبرنگاری در حال مردن است. اما خبرنگاری به شکلی ادامه خواهد یافت، زیرا مردم می‌خواهند بدانند که پیرامون آنها چه می‌گذرد.»
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || تصور آینده به عنوان خبرنگار، می‌تواند برای برخی، طاقت‌فرسا باشد. چالش‌های بسیارِ دنیای دیجیتال و موارد اخیر تعدیل نیروی شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای مثل Washington Post ،CNN ،Gannett و در این اواخر NPR برای کسانی که وارد این حرفه می‌شوند، حس عدم اطمینان و نگرانی به وجود می‌آورد.

Shalini Dore، سردبیر سابق گزارش‌های ویژه نشریه Variety که در اواخر ماه مه بازنشسته شد، می‌گوید: «مردم می‌گویند خبرنگاری در حال مردن است. اما خبرنگاری به شکلی ادامه خواهد یافت، زیرا مردم می‌خواهند بدانند که پیرامون آنها چه می‌گذرد.»

در ادامه این مطلب، راه‌هایی برای سازنده‌تر بودن و خلاق‌تر بودن خبرنگاران تازه‌کار ارائه شده است تا با کمک آنها، کار آنان برجسته‌تر شود و علاقه خودشان به حرفه‌شان نیز بیشتر شود.


۱- رزومه تان را مثل یک گزارش تهیه کنید

خبرنگاران، روایت‌گر هستند. وقتی زمان بازگویی داستان زندگی حرفه‌ای و تحصیلی خود شما فرا می‌رسد، با آن مثل هر گزارش دیگر برخورد کنید. Dore پیشنهاد می‌کند که شرح حال و سوابق خود را با اطلاعاتی که می‌خواهید برجسته شود آغاز کنید، درست مثل مقدمه یک گزارش.

این نکته مهم شاید یک دوره کارآموزی مربوط به شغلی که برای آن اقدام کرده‌اید باشد و یا یک دوره آموزشی. او می‌افزاید: «اگر تازه از تحصیل فارغ شده‌اید و این برای تان دستاورد بزرگی است، آن را در ابتدای متن بیاورید.»

وی همچنین می‌گوید که شرح حال و سوابق باید مثل گزارش‌های خبری، واضح و متقاعد کننده باشد و به کارفرمای بالقوه شما نشان دهد که شما توان نوشتن را دارید. به گفته Dore: «مهارت نوشتن، نخستین چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.»


۲- فهرستی از موضوعات دلخواه خود را تهیه کنید

برای آن که گزارش‌گر و نویسنده شوید، به انگیزه نیاز دارید. در خواندن گزارش‌ها، تعمل به خرج دهید. به این صورت که از خبرنگاران و گزارش‌های مورد علاقه خود یک فهرست تهیه کنید. Cyndi Zaweski، گزارش‌گر و مجری سابق NBC و CBS که حالا یک شرکت بازاریابی به نام Ascent Storycraft دارد، می‌گوید چیزهایی را که در مورد موضوعات یا مسائل خاصی دوست دارید، برجسته کنید، مثل جمله‌ها، سبک و ساختار، و بکوشید که وقتی خودتان گزارش می‌نویسید، آنها را رعایت کنید.


۳- علاقه نشان دهید

به گفته Dore، نشان ندادن علاقه لازم به کار بزرگترین مشکلی است که در جریان یک مصاحبه می‌توانید ایجاد کنید. توصیه عملی او در این زمینه این است که: نام نشریه را درست تلفظ کنید. به Variety نگویید The Hollywood Reporter (گزارش‌گر هالیوود). برای مصاحبه کننده خود، چند سؤال در نظر بگیرید. چند گزارش آن نشریه را بخوانید.

وقتی کار مورد نظرتان را به دست‌ آوردید، «برای پذیرش مسئولیت آماده باشید.» با این همه او تأکید می‌ورزد که افرادی که تازه وارد صنعت رسانه می‌شوند، باید توازن را در نظر بگیرند. Dore می‌گوید: «اضافه کاری نکنید و موقع ناهار کار نکنید. از تمام زمان‌های تفریح استفاده کنید، زیرا به شما نیروی تازه‌ای می‌دهد و هنگام بازگشت، بازده کارتان را بالا می‌برد.»

همچنین با خبرنگارانی که به آنها احترام می‌گذارید و شاید روزی با آنها کار کنید، تماس بگیرید. Amanda Reed، یکی از نویسندگان نشریه Popular Science که برای افراد تازه وارد در دنیای خبرنگاری، به عنوان مربی کار می‌کند، می‌گوید: «من به کسانی در دنیای روزنامه‌نگاری بیشتر توجه دارم که به من بیشترین کمک را کرده‌اند.»

۴- تک کاری

خبرنگاران معمولاً مجبور می‌شوند که توجه خود را میان چند کار گوناگون تقسیم کنند. ولی انجام چند کار می‌تواند باعث کاهش بهره‌وری و افزایش اضطراب شود. Joyce Marter، نویسنده، سخنران ملی و روان‌درمانگر که در ایالت فلوریدا مجوز کار دارد، می‌گوید که کار روی چند گزارش یا مطلب به طور همزمان می‌تواند به ارتکاب اشتباه حرفه‌ای و گذراندن وقت اضافی برای اصلاح آن منجر شود.

Oshin Vartanian، استاد روانشناسی دانشگاه تورنتو، می‌گوید که این عادت همچنین می‌تواند سبب کارکرد بیشتر و خستگی مغز شما شود و به اضطراب و خستگی بیانجامد. در یک بررسی که او سال گذشته منتشر کرده، آمده است که در جریان یک آزمایش که فعالیت‌های خلبانان هواپیما را شبیه‌سازی می‌کرد، افرادی که همزمان چندین کار را انجام می‌دادند، نسبت به افرادی که تنها یک کار را انجام می‌دادند، پس از انجام کار، بیشتر احتمال بروز نشانه‌های اضطراب و ناامیدی را داشتند.

Marter پیشنهاد می‌کند که اگر خبرنگاران بخواهند در لحظه حضور داشته باشند باید عادت‌های ذهن‌آگاهی را در برنامه روزانه خود جا بدهند. مثلاً روز را با «قصد» آغاز کنند؛ ایی‌میل‌ها را در یک یا چند وقت مشخص ببینند و در جریان نوشتن گزارش، نوتیفیکیشن‌های آن را خاموش کنند تا «مغزشان با افکار زیاد بمباران نشود.»

او همچنین توصیه می‌کند که حدود خود را بشناسید و برای کار خود اندازه‌ای تعیین کنید، برای مثال پس از یک ساعت معین، به پیام‌های کتبی یا ایی‌میل‌ها نگاه نکنید. او می‌افزاید: «اگر از خود مراقبت نکنید، حتی اگر بهترین خبرنگار جهان باشید، عملکرد خوبی نخواهید داشت.»


۵- زندگی کنید

اگر خبرنگاران در انزوا زندگی کنند، نمی‌توانند کار خود را به خوبی انجام دهند. برای به دست آوردن ایده برای گزارش، توسعه دید انتقادی و نوشتن در مورد مسائل مختلف در جهان، باید سرگرمی و زندگی اجتماعی داشته باشند، از جمله دوستی با افراد غیر خبرنگار.

Rachel Fobar، نویسنده National Geographic می‌گوید که گفتگوهای غیررسمی می‌توانند منبع خوبی برای موضوعات گزارش باشند. او می‌افزاید: «من می‌کوشم که ذهن خبرنگاری‌ام را روشن نگه دارم، حتی وقتی که با دوستان و خانواده‌ام صحبت می‌کنم.»

Vartanian در این مورد می‌گوید ما به «قبایل» مختلف تعلق داریم: همکاران، گروه‌های مذهبی، اعضای خانواده، دوستان نزدیک و سازمان‌های ورزشی. با همه آنها وقت بیشتری بگذرانید.


۶- بر چیزی تمرکز کنید که اختیار مهار آن را دارید

شما نمی‌دانید که شغل بعدی‌تان چه خواهد بود، آیا آن را دوست خواهید داشت، آیا مردم با شما مهربان خواهند بود و یا این که چند گزارش شما منتشر خواهد شد. ابهام، می‌تواند باعث اضطراب شود و برای غلبه بر آن می‌توانید از راهبرد ذهن‌آگاهی به نام «دوری» یا «detachment» استفاده کنید. Marter می‌گوید به جای «اندیشیدن و حدس زدن در مورد گذشته یا نگرانی درباره ابهام آینده»، بر اکنون تمرکز کنید.

Vartanian نیز توصیه می‌کند روی چیزی تمرکز کنید که هم‌اکنون می‌توانید انجام دهید. برای یک خبرنگار، این کار می‌تواند شامل تصمیم‌گیری در مورد موضوعاتی که می‌خواهد بر آنها نظارت کند، ایجاد راهبرد برای دنبال کردن آنها، پیدا کردن مربی و یا توسعه مهارت‌ها باشد.

برای مثال، Reed تصمیم گرفت که مبانی مدیریت رسانه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی موتور جستجو و WordPress را بیاموزد. او می‌گوید: «نیازی نیست که متخصص باشید»، اما به این علت که شغل‌های رسانه‌ای بسیار زود تغییر می‌کنند، به یادگیری مهارت‌های تازه روی خوش نشان دهید.

۷- یاد بگیرید ایده‌های خود را پرورش دهید

اگر فکر می‌کنید گیر افتاده‌اید، در کارتان وقفه‌ای بیاندازید. یک پژوهش دیگر از سوی Vartanian نشان داده است که هر روند خلاقانه‌ای، چهار مرحله دارد: آمادگی، پرورش، بینش و تأیید. مرحله پرورش بعد از شناسایی مشکلی که باید آن را حل کنید (ایده یا پایان‌نامه‌تان) آغاز می‌شود. در این مرحله، دور بودن از گزارش می‌تواند مفید باشد.

Vartanian توضیح می‌دهد: «این که در مورد آن مستقیماً فکر نمی‌کنید به این معنی نیست که ذهن شما در یک سطح دیگر، آن را پردازش نمی‌کند. پرورش ایده‌های‌تان در طول زمان، به بهتر شدن آنها کمک می‌کند.»

مرحله پرورش، با یک لحظه بینش به پایان می‌رسد. به گفته Vartanian، دور بودن از گزارش برای مدتی «اجازه می‌دهد چیزی که نخست با مشکل شما غیرمرتبط به نظر می‌رسید، تمرکز و توجه شما را جلب کند و اگر بتوانید آن را حفظ کنید، در مسیر یافتن راه حل به شما کمک خواهد کرد.»


۸- میزان اطلاعاتی را که به مغزتان وارد می‌شود، ثابت نگهدارید

تصمیم بگیرید که هر روز کدام نشریه‌ها را بخوانید‌ و به هر کدام از آنها چقدر زمان بدهید. Hannah Jackson، خبرنگار فرهنگی، هر روز چندین نشریه فرهنگ مردمی را مرور می‌کند، زیرا هر زمانی که به عنوان یک خبرنگار آزاد فرهنگی، ایده یک گزارش را می‌فرستد، خواندن این نشریه‌ها به او «یک چارچوب ذهنی» می‌دهد.

او می‌گوید: «من به نشریه‌هایی اولویت می‌دهم که مورد پسندم هستند و با سردبیران آنها در ارتباط.» Fobar هم سیستم خودش را دارد. اما بر خلاف Jackson، او یک نویسنده کارمند است و کار مشخص دارد. از همین رو بیشتر نشریه‌های تخصصی و پژوهش‌های علمی را می‌خواند.


۹- حرف نزنید، گوش کنید

Dore می‌گوید بسیار طول کشید تا بیاموزد که می‌تواند با گوش دادن به مصاحبه شوندگان خود، به سادگی نقل‌قول‌های بهتری از آنها برای گزارشش بگیرد.

توصیه او: چند سوال اولیه را مطرح کنید و سپس خاموش بمانید. «در جریان مصاحبه، خاموش باشید. اگر ساکت بمانید، سخنان بیشتری از طرف مقابل می‌شنوید.»
 

نوشته Carolina Campos Ruiz Baldin
May 11, 2023
منبع: ijnet

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد