درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 17 مرداد 1401 - 03:08   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد

  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

استفاده از گوشی هوشمند حافظه را بهبود می‌بخشد

  استفاده از گوشی هوشمند حافظه را بهبود می‌بخشد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روز خبرنگار گرامی‌باد
  «خبرنکار ـ عکاس» شماره 1 قرن بیستم
  «گلوریا امرسون» روزنامه نگار و مولف آمریکایی ـ روش خبرگیری و سبک خبرنویسی او
  پیام انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز خبرنگار
  استفاده از گوشی هوشمند حافظه را بهبود می‌بخشد
  معرفی شش ابزار مفید برای داده‌نگاران
  مدیرعامل بانک سپه در نخستین همایش معاونت حقوقی: مفاهیم پایه حقوقی باید به همه کارکنان آموزش داده شود
  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد
  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  واقعیت مجازی- رایج‌ترین و معروف‌ترین تکنولوژی متاورسی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5222صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 28 شهریور 1392 - 03:53
روابط عمومی نهاد ارزش آفرین
Adel Mirshahi - یکی از دغدغه های مدیران روابط عمومی سازمان ها، نمایش قدرت روابط عمومی برای تثبیت موقعیت آن در سازمان و دریافت اعتبارات کافی برای انجام پژوهش و اجرای طرح ها و برنامه های روابط عمومی است.
  


عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- یکی از دغدغه های مدیران روابط عمومی سازمان ها، نمایش قدرت روابط عمومی برای تثبیت موقعیت آن در سازمان و دریافت اعتبارات کافی برای انجام پژوهش و اجرای طرح ها و برنامه های روابط عمومی است.
حال سوال اینجاست که آیا روابط عمومی در واقع این پتانسیل را برای ارزش آفرینی و تاثیر گزاری در سازمان دارد یا نه؟


ارزش آفرینی با ابزار اطلاع رسانی
در واقع فعالیت های روابط عمومی سبب می شود مردم نگاه مثبتی نسبت به سازمان پیدا کنند. اما این تنها در بعد ارتباطات برون سازمانی است. در این بعد روابط عمومی با اقدامات رسانه ای کمک می کند مردم به سازمان فکر کنند؛ فکری که در نهایت با اقدامات بخش بازاریابی می تواند منتج به فروش محصول شود.
برای مثال شرکت گوگل به نسبت فراگیری  که در میان کاربران خود دارد؛ کمترین میزان هزینه تبلیغاتی را پرداخت می کند، اما با نمایش رسانه ای از نوآوری های شرکت، توانسته موفقیت های مالی بی نظیری را بدست آورد. در کنار این موفقیت ها بخش بازاریابی گوگل با ارائه اپلیکیشن های تخصصی و کارآمد و دریافت تبلیغات سایت گوگل فروش بالایی را به نام خود ثبت می کند.


ارزش آفرینی با جلوگیری از هدر رفت منابع
از طرف دیگر یکی از فعالیت های ارزش آفرین روابط عمومی بعد نظارتی بر فعالیت های درون سازمانی است. روابط عمومی یک واحد ستادی است که اگرچه در فرآیند تولید مشارکت ندارد اما اقداماتش می تواند روند کار را برای واحد صف تسهیل کرده و آنها را به پیش براند.
به عنوان مثال وقتی در سازمان های دولتی همزمان شوفاژها روشن و پنجره ها باز هستند، این نقش آموزشی روابط عمومی است که او را موظف می کند تا با به نمایش در آوردن «Hint» یا اطلاع رسانی با جملات کوتاه، فرهنگ استفاده بهینه از انرژی را به کارمندان یادآوری کرده و با این کار از هدر رفت منابع جلوگیری کند.
اگرچه در مثال فوق روابط عمومی عملا درآمدی را به سازمان نیاورده اما با اطلاع رسانی و آموزشی که به کارمندان داده به افزایش بهره وری در سازمان کمک کرده است.


ارزش آفرینی با زنده نگهداشتن ارزش ها
برخی از ارزش ها در سازمان به مرور از بین می روند. ارزش های اخلاقی، احترام به مشتری (مشتری مداری)، کسب روزی حلال و ... . این ارزش ها که عموما ارزش هایی بالنده در سازمان به حساب می آیند در فرآیند اجرایی سازمان احساس خوبی را در میان کارمندان و ارباب و رجوع بر می انگیزد.
به عنوان مثال در طرح تکریم ارباب رجوع، مشتری یا همان ارباب رجوع در اولویت قرار داده می شود و این برای او حس مثبت و تعلق نسبت به سازمان ایجاد می کند و در نهایت به بهبود نگرش مخاطب نسبت به برند ختم می شود که خود به بالا رفتن فروش می انجامد.
در واقع ما در روابط عمومی برای تثبیت جایگاه خود نباید تنها به درآمدزایی مستقیم فکر کنیم بلکه بایستی راه های دیگری را پیدا کنیم که علاوه بر کمک به بازگشت سرمایه (ROI) در راستای فعالیت های اطلاع رسانی و ایجاد حسن نیت در سازمان باشد.
در غیر اینصورت روابط عمومی از مسیر اصلی خود منحرف شده و وارد کوچه تبلیغات یا بازاریابی خواهد شد.

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  «خبرنکار ـ عکاس» شماره 1 قرن بیستم


  تقویم روز ارتباطات/ روزنامه نگار محافظه کار قدیمی، و حرف زشت!


  «گلوریا امرسون» روزنامه نگار و مولف آمریکایی ـ روش خبرگیری و سبک خبرنویسی او


  تقویم روز ارتباطات/ چرا استیون وینسنت Steven Vincent روزنامه نگار آمریکایی در بصره کشته شد؟


  روز خبرنگار گرامی‌باد


  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  تقویم روز ارتباطات/ سندیکای روزنامه نگاران ایران با عضویت کارکنان روزنامه های حزبی و دولتی موافقت نکرد


  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  مزایای جشنواره ها برای شهرها: برندسازی، رونق اقتصادی و فرهنگی


  نظرسنجی جدید: ارزشمندترین پلتفرم‌های اجتماعی از نظر متخصصان روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد