درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 00:15   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5221صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 28 شهریور 1392 - 02:56
نقش رسانه‏های اجتماعی در رویدادهای پس از انتخابات
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - علیرغم پایان یافتن فصل تبلیغات، انجام انتخابات و اعلام نتایج و مشخص شدن رییس جمهور جدید، شبکه‏ها و رسانه‏های اجتماعی هنوز در حال و هوای انتخاباتی قرار دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا): علیرغم پایان یافتن فصل تبلیغات، انجام انتخابات و اعلام نتایج و مشخص شدن رییس جمهور جدید، شبکه‏ها و رسانه‏های اجتماعی هنوز در حال و هوای انتخاباتی قرار دارند.  در ادامه برخی فعالیت‏ها و تجربه‏های اجتماعی (به مفهوم شکل‏گرفته در فضای رسانه‏‎های اجتماعی آنلاین) پس از انتخابات از جمله تعقیب لحظه به لحظه رییس‏جمهور منتخب از سوی کاربران، شکل‏گیری کارناوالِ مجازیِ «روحانی مچکریم»، ایجاد کمپین‏های مطالبه‏گرانه از دولت جدید و مباحث حول انتخاب اعضای کابینه را مرور می‏کنیم.

دکترحسن روحانی

تعقیب لحظه به لحظه رییس‏جمهور منتخب
از لحظه اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری، کاربران شبکه‏ها و رسانه‏های اجتماعی لحظه به لحظه پیگیر اخبار مربوط به رییس‏جمهور منتخب بوده‏اند.
تمامی مصاحبه‏ها، دیدارها، سفرها و سایر فعالیت‏های رییس‏جمهور جدید را کاربران رسانه‏های اجتماعی دنبال می‏کنند و به شیوه‏های مختلف به آن واکنش نشان می‏دهند.
این فضای تعقیب‏کنندگی در میان کاربران اجتماعی فضای مجازی از همان روز انتخاب رییس جمهور جدید و به‏خصوص در نخستین کنفرانس خبری او نمایان شد.
نخستین کنفرانس خبری رییس جمهور علاوه بر بخش زنده در رادیو و تلویزیون، از سوی کاربران توییتر هم پوشش داده شد.
کاربران توییتر لحظه به لحظه مهم‏ترین بخش‏های صحبت‏های روحانی و همچنین حواشی این کنفرانس خبری را پوشش دادند و علاوه بر این، نظرات و احساسات‏شان را نیز درباره صحبت‏های روحانی و خبرنگاران پرسش‏گر توییت کردند.
نقطه اوج این کنفرانس خبری جایی بود که رییس جمهور جدید گفت: «مردم در خیابان‌ها، مجامع، ورزشگاه‌ها و فضای مجازی غوغا کردند». اشاره روحانی به غوغای مردم در «فضای مجازی» که به‏عنوان به‏رسمیت شناخته‏شدن فعالیت‏های آنلاین اجتماعی تلقی شد با واکنش مثبت کاربران شبکه‏های اجتماعی همراه بود.
پیگیری اخبار مربوط به رییس جمهور جدید در فضای رسانه‏های اجتماعی هم از جانب موافقان و هم از جانب مخالفانش در سایر رویدادهای مربوط به او نیز با جدیت دنبال شد و در روزهای پس از انتخابات ده‏ها هزار پست و توییت درباره او منتشر شد.
فضای مجازی در ایام پس از انتخابات نشان داد رییس جمهور جدید زیر ذره‏بینِ نگاهِ نکته‏سنج کاربران رسانه‏های اجتماعی قرار دارد و از این روی کار دشواری پیش روی خواهد داشت.

مچکریم پست فیسبوک

کارناوال مجازی: روحانی مچکریم


اما در آشفته‏بازار رسانه‏های اجتماعی در روزهای پس از انتخابات هر جا سخن از «روحانی» به میان می‏آمد، لزوما مسئله مربوط به رییس جمهور جدید نبود، و گاهی «روحانی» به‏بهانه‏ای برای شوخی‏های مجازی تبدیل می‏شد.
پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره‏جنوبی و صعود به جام جهانی که موجی از شادی در میان ایرانیان پدید آورد، تنها سه روز پس از انتخاب حسن روحانی اتفاق افتاد و برخی طرفداران آنرا به «پاقدم روحانی» نسبت دادند و به شوخی از روحانی به‏خاطر صعود به جام جهانی تشکر کردند.
همین شوخی کوچک سرآغاز کارناوالی مجازی باعنوان «روحانی مچکریم» شد. کاربران اجتماعی ابتدا در پست‏ها و توییت‏های‏شان بابت اتفاقات بی‏ربط و با ربط از رییس جمهور جدید تشکر می‏کردند و جملات‏شان را با عبارت «روحانی مچکریم» به‏پایان می‏بردند.
به‏زودی صفحات تخصصی «روحانی مچکریم» نیز در فیس‏بوک راه‏اندازی شد و در زمان کوتاهی چند ده هزار نفر به عضویت آنها درآمدند.
موج «روحانی مچکریم» به‏سرعت به‏ فرصتی برای شوخی در فضای رسانه‏ها و شبکه‏های اجتماعی تبدیل شد که در آن موافقان و مخالفان رییس جمهورِ جدید نه در مقابل هم، که در کنار هم می‏خندیدند.

کمپین‏های مطالبه‏گرانه از دولت جدید

کاربران فضای مجازی، رسانه‏ها و شبکه‏های اجتماعی را فضای مناسبی برای طرح مطالبات خود از دولت جدید تصور کرده و کمپین‏های اجتماعی (به مفهوم کمپین‏های شکل گرفته در رسانه‏های اجتماعی) مطالبه‏گرانه‏ای به‏راه انداختند.
ایجاد صفحات فیس‏بوکی مهم‏ترین شکل این کمپین‏های اجتماعی بود. این کمپین‏ها مطالبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و صنفی متفاوتی را در بر می‏گرفت.

حسام الدین آشنا

برخی کمپین‏ها شامل ارائه پیشنهاداتی برای کابینه بعدی دولت رییس جمهور جدید بود. «درخواست از رییس جمهور روحانى براى انتخاب دستکم دو وزیر زن در کابینه دولت»، «کمپین درخواست از روحانی برای انتخاب عارف به عنوان معاون اول»، «کمپین پیشنهادِ سید محمد بهشتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» و کمپین درخواست از روحانی برای انتخاب رضایی به عنوان وزیر اقتصاد از این جمله هستند.
«کمپین درخواست از دکتر روحانی برای آزادی زندانیان سیاسی» و «کمپین درخواست از روحانی برای تاسیس حزب» از جمله موارد سیاسی و «درخواست از رئیس جمهور برای تغییر مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی تهران» از جمله مطالبات صنفی کاربران شبکه‏های اجتماعی بود.
در این حوزه جدی‏ترین فعالیت اجتماعی کاربران در «کمپین درخواست از روحانی برای رفع فیلتر فیس‏بوک» تبلور یافت که در صورت تحقق به‏ تسهیل فعالیت کاربران در این فضای مجازی منجر خواهد شد.
مباحث اجتماعی برای انتخاب کابینه
گمانه‏زنی و طرح خواسته‏های گروه‏های مختلف درباره ترکیب کابینه آینده از جمله موضوعات مورد توجه رسانه‏ها در روزهای پس از انتخابات بود.
از سویی مطبوعات، خبرگزاری‏ها و وب‏سایت‏های خبری-تحلیلی، گزارش‏ها و یادداشت‏هایی درباره ترکیب کابینه آینده منتشر می‏کردند که بیشتر منعکس‏کننده مطالبات احزاب و جریان‏های سیاسی بود، و از سوی دیگر کاربران فضای مجازی با نوشتن پست‏های وبلاگی و فیس‏بوکی و توییت‏های‏شان مطالبات غیررسمی‏تر را منعکس می‏کردند. به‏عنوان نمونه صفحه «کابینه تدبیر و امید» در فیس‏بوک محلی برای پیشنهاد/پیش‏بینی ﻛﺎﺑﻴﻨﻪ دولت بود.
در این میان دکتر حسام‏الدین آشنا، یکی از نزدیکان رییس‏جمهور جدید که عضو شبکه‏های اجتماعی است، در وبلاگ، صفحه فیس‏بوک و صفحه گوگل‏پلاس خود متنی به این شرح نوشت: «سلام بر همه / به روحانی وزیر پیشنهاد کنید و بگویید چرا او را پیشنهاد می‏کنید / همینجا بنویسید و جدی بگیرید». کاربران نیز با نوشتن چندصد «کامنت» از این پست استقبال کرده‏اند و نظرات و پیشنهادات‏شان را در مورد ترکیب کابینه آینده به این همراه نزدیک رییس‏جمهور منعکس کردند.
گمانه‏زنی‏ها و مطالبه‏گری‏های رسانه‏ای درباره کابینه آینده به‏حدی جدی بود که رییس‏جمهور منتخب در چندین نوبت از رسانه‏ها خواست که به این موضوع نپردازند و در نهایت نیز دفتر امور رسانه‏های او با انتشار اطلاعیه‏ای از قشرهای مختلف مردم ایران به‏ویژه صاحب‏نظران، اساتید و کارشناسان درخواست کرد پیشنهادهای خود را به صندوق پستی و یا پست الکترونیکی
news@president92.ir ارسال کنند. بدین ترتیب برای نخستین بار امکان طرح پیشنهاد وزیر به رییس‏جمهور برای همه شهروندان از طریق فضای مجازی فراهم شد.
دولت جدید و رسانه‏های اجتماعی
در جریان دومین همایش روز رسانه‏های اجتماعی که چند هفته پس از برگزاری انتخابات در تهران برگزار شد، دکتر محمد سلطانی‌فر، مدیر گروه مطالعات رسانه‌ای مرکز تحقیقات استراتژیک که از نزدیکان رسانه‏ای رییس جمهور منتخب نیز محسوب می‏شود، درباره فعالیت‏های ستاد روحانی در حوزه رسانه‏های مجازی توضیحاتی ارائه کرد: «یکی از کارهایی که در شبکه‏های اجتماعی انجام شد شبکه‏سازی بود و موتور کوچک موتور بزرگ را به حرکت در می‏آورد.
از طریق شبکه‌های اجتماعی رابطه‌ای میان اس.ام.اس و شبکه اجتماعی به دست آوردیم». او سپس مواردی از استفاده ستاد روحانی از شبکه‏های اجتماعی آنلاین برای تبلیغات انتخاباتی را بیان کرد.
به‏نظر می‏رسد گروه مشاوران و نزدیکان رییس‏جمهور جدید، نگاهی صرفا تهدیدمحور به شبکه‏ها و رسانه‏های اجتماعی ندارد و تاکنون تلاش کرده‏اند از امکاناتی که این ابزارهای جدید در اختیار آنها قرار می‏دهند در جهت تعامل با کاربران فضای مجازی استفاده کنند.
تداوم این نگاه در دولت آینده می‏تواند زمینه را برای بهره‏گیری از فرصت‏های رسانه‏های اجتماعی در جهت ترمیم رابطه دولت-شهروندان و در نهایت پیشرفت و تعالی کشور فراهم سازد.

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد