درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:47   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52177صفحه نخست » شنبه، 23 اردیبهشت 1402 - 08:27
معرفی کتاب: روابط‌عمومی دو، فضای نوین مدیریت روابط‌عمومی هزاره سوم
روابط‌عمومی عصر حاضر، بر مبنای اصول جامعه اطلاعاتی، باید توجه خاص خود را به دو عنصر اطلاعات و ارتباطات معطوف کند. تولید اطلاعات، توزیع اطلاعات و استفاده از اطلاعات از یک سوی و ارتقاء دانش نظری روابط‌عمومی، تسلط بر ارتباطات اجتماعی و استفاده مناسب از رسانه‌های نوین در جهت شکل دهی به افکار عمومی از سوی دیگر نیازهای عصر حاضر در روند سیر تکاملی روابط‌عمومی هزاره سوم می‌باشند.
  

روابط‌عمومی دو، فضای نوین مدیریت روابط‌عمومی هزاره سوم
تالیف: علی‌اکبر جلالی

 

پیشگفتار
امروزه بشر به دنبال انجام بسیاری از فعالیت‌های خود از جمله تجارت، ارتباطات، آموزش و حتی سرگرمی در فضای مجازی است. ساز و کارهای فضای مجازی هر روز بر اساس توسعه و گسترش کمی و کیفی فناوری‌های نوین سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و ارتباطات بین مردم و دانشمندان جهان باعث افزایش دانایی انسان عصر حاضر شده و زمینه تغییرات زیادی را در امور زندگی مردم بوجود آورده است. تغییرات در قالب فناوری‌های نوین مانند رویکرد به “وب دو” باعث شده است تا بتوان هرچه بیشتر و بهینه‌تر از امکانات بالقوه فضای سایبر برای مهندسی مجدد امور روزمره زندگی بشر و تغییر ساختارهای سازمانی مانند
روابط‌عمومی‌ها استفاده نمود.

 

نکته حائز اهمیت در این رویکرد، نقش پر رنگی است که به مدیران و مخاطبین آنها به عنوان استفاده کنندگان سرویس‌های "وب دو" داده شده است. مطالعات و تجربیات جهانی نشان می‌دهد که در مقایسه با رویکرد “وب یک”، توانایی‌های کاربران در تعامل با "وب دو" به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل است که از “وب دو” با عنوان وب کاربر محور نیز یاد می‌شود. این ویژگی سبب بروز فرصت‌ها و چالش‌های فراوانی در حوزه وب شده است و مباحث جدیدی را تحت عنوان "روابط‌عمومی الکترونیکی دو"، مطرح کرده است، که برای اختصار در این کتاب با واژگان "روابط‌عمومی دو" آمده است.


روابط‌عمومی عصر حاضر، بر مبنای اصول جامعه اطلاعاتی، باید توجه خاص خود را به دو عنصر اطلاعات و ارتباطات معطوف کند. تولید اطلاعات، توزیع اطلاعات و استفاده از اطلاعات از یک سوی و ارتقاء دانش نظری روابط‌عمومی، تسلط بر ارتباطات اجتماعی و استفاده مناسب از رسانه‌های نوین در جهت شکل دهی به افکار عمومی از سوی دیگر نیازهای عصر حاضر در روند سیر تکاملی روابط‌عمومی هزاره سوم می‌باشند.

 

“وب دو” و ابزارهای موجود در آن برای روابط‌عمومی‌ها شرایطی را فراهم کرده‌اند تا کارگزاران روابط‌عمومی بتوانند با استفاده از آنها بر هر دو عنصر اطلاعات و ارتباطات در راستای انجام ماموریت‌های مشخص خود در یک سیستم روابط‌عمومی مسلط شوند. “روابط عمومى دو” در واقع نحوه به کارگیرى فناورى‌هاى جدید ارتباطى و شیوه‌هاى نوین اطلاع رسانى در جهت ارایه خدمات منطبق بر خواسته‌هاى مخاطبان، به صورت لحظه‌ای، برخط و در درون شبکه‌های اجتماعی بر بستر اینترنت می‌باشد. “روابط عمومى دو” تنها در ارایه خدمات بهتر و سریعتر به مخاطب رسانه‌ها نمى‌شود، بلکه شرایطی را فراهم می‌کند تا مخاطب بتواند نظرات خود را بسیار راحت‌تر و بدون گذراندن محدودیت‌ها و عبور از سدهاى مستحکم به سمع و نظر مدیریت سازمان برساند.


در این کتاب به آن دسته از ابزارهای “وب دو” که می‌توانند تسهیل کننده امور روابط‌عمومی الکترونیکی در استفاده بهتر از اطلاعات و ارتباطات باشند و یا قادرند زمینه توانمندسازی کارگزاران روابط‌عمومی را در جهت ارتقاء سطح دانش کارشناسی آنها بوجود آورند، پرداخته شده است. بطور مشخص به جایگاه ابزارهایی از “وب دو” اشاره شده است که در چارچوب شبکه‌های اجتماعی، که به سرعت در جهان امروز در حال توسعه می‌باشند همانند: تویتر، یوتیوب، مای‌اسپیس، پادکست و فیس‌بوک، گوگل ویو و کلام که به سرعت در جهان امروز در حال توسعه می‌باشند، در خدمت روابط‌عمومی الکترونیکی هزاره سوم قرار دارند.


فصل اول این کتاب به معرفی بسیار اجمالی از روابط‌عمومی سنتی و الکترونیکی پرداخته است. از آنجا که مدیران روابط‌عمومی باید با مدیریت فناوری اطلاعات آشنایی مقدماتی داشته باشند، در فصل دوم کتاب به این موضوع مهم در حد آشنایی با اصول و مفاهیم اکتفا شده است. جایگاه روابط‌عمومی در دولت الکترونیکی با انگیزه شناخت مقدماتی از دولت الکترونیکی به عنوان یکی از کاربردهای مهم فناوری اطلاعات در فصل سوم آمده است. در فصل چهارم ضمن معرفی و بررسی “وب دو” از زوایای مختلف به تفاوت‌های نهان و آشکار این فناوری نسبت به "وب یک" اشاره شده است.

 

ویژگی‌های یک وب‌سایت برای قرار گرفتن در زمره سایت‌های “وب دو” نیز در این فصل مورد بررسی قرار گرفته است. یکی از موضوعات مهم در توسعه جامعه اطلاعاتی و ایجاد روابط‌عمومی‌ها در فضای مجازی، آموزش بر مبنای توسعه "وب دو" در مسیر "روابط‌عمومی دو"، می‌باشد. در فصل پنجم این کتاب به "آموزش بر مبنای وب دو" به منظور ایجاد زیرساخت فکری لازم در مدیران و مخاطبین روابط‌عمومی‌ها برای آموزش در طول عمر که خود توصیه جهانی و نیاز جدی و از ضرورت‌های زندگی در هزاره سوم می باشد پرداخته شده است. فصل ششم کتاب مربوط به معرفی روابط‌عمومی دو می‌باشد، در این فصل شبکه‌های اجتماعی و مشخصه‌های مختلف از یک روابط‌عمومی دو آمده است. در فصل هفتم کتاب به آینده روابط‌عمومی دو پرداخته شده است.


مطالب این کتاب با مراجعه به منابع داخلی و خارجی، پروژه‌های پایان‌نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی که با اینجانب پروژه خود را به عنوان استاد راهنما گذرانده‌اند تهیه شده است. بخشی از مطالب برداشت‌های شخصی بنده می‌باشد که در کارگاه‌ها و سخنرانی‌های علمی مرتبط با روابط‌عمومی مطرح کرده بودم. از آنجا که تخصص بنده بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات می‌باشد سعی نمودم تا آنجا که ممکن است بر روی مطالب نظری روابط‌عمومی و موضوعات تخصصی علوم ارتباطات اظهار نظر نکنم. با این وجود انتظار دارم از راهنمای‌های اساتید بزرگ علوم ارتباطات استفاده نمایم تا بر غنای مطالب این کتاب در نسخه‌های بعدی بیفزایم.


محدودیت زمانی برای اتمام کتاب فرصت لازم را برای انجام یک کار دقیق علمی، آن‌طور که بتواند رضایت کامل اینجانب را فراهم کند نداد، با این وجود تمام تلاش خود را نمودم تا کتاب به گونه‌ای تنظیم شود که برای طیف وسیعی از دانشجویان و کارشناسان روابط‌عمومی مفید باشد. به همین دلیل در بخش اول کتاب که سه فصل اول را شامل می‌شود موضوعات عمومی‌تر مطرح شده است. در بخش دوم کتاب چهار فصل به موضوعات مرتبط به روابط‌عمومی دو اختصاص یافته است تا علاقمندان به این موضوع از هر طیفی که باشند با مراجعه به یک یا چند فصل از بخش دوم کتاب اطلاعات لازم در مورد روابط‌عمومی دو را بدست آورند.
 

فهرست مطالب
عنوان صفحه
پیشگفتار
فصل اول: معرفی روابط‌عمومی سنتی و الکترونیکی
1-1) مقدمه
1-2) روابط‌عمومی سنتی
1-3) ضرورت روابط‌عمومی الکترونیکی
1-4) تعریف روابط‌عمومی الکترونیکی
1-4-1) انواع روابط‌عمومی الکترونیکی
1-4-1-1) روابط‌عمومی الکترونیکی
1-4-1-2) روابط‌عمومی دیجیتال
1-4-1-3) روابط‌عمومی سایبر
1-4-1-4) روابط‌عمومی اینترنتی
1-4-1-5) روابط‌عمومی مجازی
1-5) جایگاه ایران در روابط‌عمومی الکترونیکی
1-6) جمع‌بندی فصل 1
 

فصل دوم: روابط‌عمومی و مدیریت فناوری اطلاعات
2-1) مقدمه
2-2) جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات و آینده روابط‌عمومی
2-2-1) فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربردهای آن
2-2-1-1) عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات
2-2-2) مفهوم فناوری اطلاعات و ارتباطات
2-2-3) مقوله فناوری اطلاعات، برآیندها و منافع
2-2-4) فناوری اطلاعات به مثابه مقوله‌ای استراتژیک
2-2-5) ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات
2-2-6) مزایای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات
2-2-7) فرایند همگرایی فناوری اطلاعات‌ و ارتباطات
2-2-8) لایه های تشکیل دهنده فناوری اطلاعات و ارتباطات
2-3) مدیریت فناوری اطلاعات
2-3-1) سازمان مدیریت ارشد فناوری اطلاعات
2-3-2) ماموریت مدیریت ارشد فناوری اطلاعات
2-3-3) جایگاه سازمانی "مدیریت ارشد فناوری اطلاعات"
2-3-4) مدیر ارشد فناوری اطلاعات
2-3-4-1) تخصص‌های مورد نیاز "مدیر ارشد فناوری اطلاعات"
2-4) کشورهای توسعه یافته و فناوری اطلاعات
2-5) فناوری اطلاعات، ویژگی جامعه ایران، محدودیت ها و راهکارها
2-6) شبکه‌های الکترونیکی
2-7) فناوری اطلاعات و عصر مجازی سه بعدی
2-8) جمع‌بندی
 

فصل سوم: اصول و مبانی پایه دولت الکترونیکی
3-1) مقدمه
3-2) تاریخچه دولت الکترونیکی
3-3) تشریح عملکرد دولت الکترونیکی
3-3-1) دولت الکترونیک چگونه دولتی است؟
3-3-2) مفهوم حکومت داری خوب و ارتباط آن با دولت الکترونیکی
3-4) اصول و مبانی پایه دولت الکترونیکی
3-4-1) تعریف دولت الکترونیکی
3-4-2) عناصر و گروه‌های درگیر در دولت الکترونیکی
3-4-3) ویژگی‌های یک دولت الکترونیکی خوب
3-4-4) اهداف دولت الکترونیکی
3-4-5) ویژگی‌های اساسی دولت الکترونیکی
3-4-6) روابط عمده دولت الکترونیکی
3-5) مزایا و کاربردهای دولت الکترونیکی
3-5-1) مزایای دولت الکترونیکی برای شهروندان
3-5-2) مزایای دولت الکترونیکی برای بخش خصوصی
3-5-3) مزایای دولت الکترونیکی برای دولت
3-5-4) کاربردها و خدمات دولت الکترونیکی
3-6) تاثیر دولت الکترونیکی در دوره زندگی افراد, دوره فعالیت شرکت‌ها و دوران شغلی افراد
3-7) آمادگی الکترونیکی ضررورت ورود به دولت الکترونیکی
3-7-1) زیرساخت
3-7-2) منابع انسانی
3-7-3) حاکمیت و دولت
3-7-4) قوانین و مقررات
3-7-5) بودجه و منابع مالی
3-8) مراحل برنامه‌ریزی اجرایی دولت الکترونیکی
3-9) مدل‌های ارزیابی آمادگی الکترونیکی
3-9-1) پروژه سیاست سیستم‌های کامپیوتری برای زندگی در جهان شبکه‌ای
3-9-2) آمادگی مرکز توسعه بین المللی برای شبکه جهانی
3-10) چالش‌ها و مشکلات پیاده‌سازی دولت الکترونیکی
3-10-1) مباحث مدیریتی پروژة دولت الکترونیکی
3-10-2) جایگاه اینترنت در پروژة دولت الکترونیکی
3-10-3) مشارکت بخش دولتی و خصوصی در پیاده‌سازی دولت الکترونیکی
3-10-4) جایگاه خدمات برخط در پیاده‌سازی دولت الکترونیکی
3-10-5) چالش‌های تکنیکی در پیاده‌سازی دولت الکترونیکی
3-10-6) مدیریت سایت‌های دولت الکترونیکی و پایگاه‌های داده
3-10-7) مباحث بودجه و سرمایه‌گذاری در یک دولت الکترونیکی
3-10-8) مسائل فرهنگی در یک دولت الکترونیکی
3-10-9) مسائل امنیتی در یک دولت الکترونیکی
3-11) مباحث حقوقی و قانونی مطرح در دولت الکترونیکی
3-11-1) امضای الکترونیکی یا دیجیتالی
3-12) جمع بندی فصل 3
 

فصل چهارم: اصول و مفاهیم “وب دو” و ابزارهای آن
4-1) مقدمه
4-2) ویژگی‌ها و مفاهیم وب 2.0
4-2-1) وب به عنوان یک Platform
4-2-1-1) مقایسه Netscape از وب1.0 و گوگل از “وب دو”
4-2-1-2) مقایسه دابل کلیک از وب1.0 و AdSense و BitTorrent از “وب دو”
4-2-2) وضعیت مالکیت اطلاعات در “وب دو”
4-2-3) تغییر رویکرد در چرخه عمر نرم¬افزارهای “وب دو”
4-3) مفاهیم و فناوری های “وب دو”
4-3-1) برنامه های اینترنتی غنی شده (Rich Internet Application)
4-3-2) نرم افزار به عنوان سرویس
4-4) هوش جمعی
4-4-1) وبلاگ
4-4-2) ویکی
4-5) Mashup
4-5-1) واسط های برنامه نویسی Mashup
4-6) تگ ها و فوکسونومی
4-7) ای جکس (AJAX)
4-8) فلکس (Flex)
4-9) وب فید
4-10) جمع‌بندی فصل 4
 

فصل پنجم: آموزش الکترونیکی دو
5-1) مقدمه
5-2) آموزش الکترونیکی چیست؟
5-2-1) مسیر توسعه آموزش¬های الکترونیکی دو
5-2-2) ابزارهای آموزش های الکترونیکی دو
5-3) جایگاه آموزش الکترونیکی دو در شبکه های اجتماعی هوشمند
5-3-1) نمونه هایی از برنامه ها و سایت‌های آموزش الکترونیکی دو
5-4) مقایسه نسخه های مختلف آموزش الکترونیکی
5-5) نسل آینده آموزش الکترونیکی بر پایه وب سه
5-6) جمع‌بندی فصل 5
 

فصل ششم: روابط‌عمومی دو
6-1) مقدمه
6-2) نقش “وب دو” در توسعه “روابط‌عمومی دو”
6-3) روابط‌عمومی دو چرا؟
6-4) مقایسه روابط‌عمومی یک و روابط‌عمومی دو
6-5) ابزار "وب دو" در خدمت "روابط‌عمومی دو"
6-5-1) هوش جمعی و “روابط‌عمومی دو”
6-5-2) ویکی و “روابط‌عمومی دو”
6-5-3) وبلاگ و “روابط‌عمومی دو”
6-5-4) RSS و “روابط‌عمومی دو”
6-5-5) پادکست و “روابط‌عمومی دو”
6-6) شبکه‌های اجتماعی و روابط‌عمومی دو
6-6-1) تویتر و جایگاه آن در روابط‌عمومی دو
6-6-2) فیس‌بوک و جایگاه آن در روابط‌عمومی دو
6-6-3) یوتیوب و جایگاه آن در روابط‌عمومی دو
6-6-4) گوگل ویو و جایگاه آن در روابط‌عمومی دو
6-6-5) زندگی دوم و جایگاه آن در روابط‌عمومی دو
6-7) بعضی از قدم های پیاده سازی روابط‌عمومی دو
6-8) مشخصه‌های یک کارشناس روابط‌عمومی دو
6-9) جایگاه پژوهش در روابط‌عمومی دو
6-10) جمع‌بندی فصل 6
 

فصل هفتم: آینده روابط‌عمومی دو
7-1) مقدمه
7-2) عصر مجازی سه بعدی و جهان آینده
7-3) آینده وب دو و روابط‌عمومی دو
7-4) جمع‌بندی فصل 7
 

 

لینک فروشگاه: https://kpri.ir/?p=10841









 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد