درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:29   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52128صفحه نخست » خبر یکشنبه، 16 اردیبهشت 1402 - 08:57
مدیر علمی آموزشی انجمن سواد رسانه‌ای ایران: هر خانه باید یک میز رسانه داشته باشد
مدیر علمی آموزشی انجمن سواد رسانه‌ای ایران با بیان اینکه باید زمان‌هایی را برای رسانه محدودیت ایجاد کنیم، گفت: به منظور ارتباطات موثر و قوی خانوادگی در هر خانه باید یک میز رسانه برای تلفن‌های همراه اعضای خانواده در نظر گرفت.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مدیر علمی آموزشی انجمن سواد رسانه‌ای ایران با بیان اینکه باید زمان‌هایی را برای رسانه محدودیت ایجاد کنیم، گفت: به منظور ارتباطات موثر و قوی خانوادگی در هر خانه باید یک میز رسانه برای تلفن‌های همراه اعضای خانواده در نظر گرفت.

به نقل از دانشگاه ادیان و مذاهب قم،، دکتر محمدمهدی فتوره چی،مدیر علمی آموزشی انجمن سواد رسانه‌ای ایران در کارگاه تخصصی والدگری رسانه در جامعه شبکه‌ای (خطیرترین رسالت والدین مسؤول) که به همت انجمن علمی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه برگزار شد با بیان اینکه تفکر انتقادی، شاه کلید سواد رسانه‌ای است، گفت: تربیت رسانه‌ای فرزند باید توام با آموزه‌های دینی و قرآنی همراه باشد.

مدیر علمی آموزشی انجمن سواد رسانه‌ای ایران در ادامه والدگری رسانه‌ای را در زمره سواد تربیتی و رسانه‌ای دانست و افزود: در عصر جامعه شبکه‌ای که بعد از جامعه اطلاعاتی شکل گرفته است؛ هیچ کس نمی‌تواند اذعان کند که دارای سواد رسانه‌ای بالایی هستم، چرا که با توجه به تحولات سریع و پیدایش فناوری‌های جدید و از سویی ماهیت بین رشته‌ای سواد رسانه ای، امکان ارائه نسخه واحد برای همه کاربران به لحاظ روحیات، خلقیات، رده سنی و…نمی توان قائل شد.

مدرس مدعو دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه با تاکید بر اهمیت تربیت رسانه‌ای کودک از ۲۴ ماهگی گفت: در این سن به دنبال افزایش مهارت‌های شناختی کودک از طریق حواس پنجگانه هستیم چرا کودک درکی از تعاملات فضای مجازی ندارد.

فتوره چی با بیان اینکه راهبرد کلی تربیت رسانه، آداب درست کاربری مجازی در سنین مختلف است، گفت:. کتاب مادران رسانه‌ای، پدران دیجیتال، نوشته یلدا اولز، ترجمه راضیه نیک طلب، رویکردی نوین و علمی به فرزندپروی در عصر دیجیتال دارد و پاسخگوی دغدغه والدین بر تاثیرات مخرب فضای مجازی است.

وی در ادامه از سواد رسانه‌ای به عنوان واکسینه شدن در برابر آسیب‌های فضای مجازی یاد کرد و افزود: سه نهاد خانواده، بستگان و مدرسه در تربیت رسانه‌ای فرزندان نقش موثری دارند.

مدیر علمی آموزشی انجمن سواد رسانه‌ای ایران با بیان اینکه فرهنگ‌پذیری تحت تاثیر فضای مجازی است، گفت: نوجوانان و جوانان به طور میانگین ۲ تا ۷ ساعت در فضای مجازی سپری می‌کنند و تحت تاثیر فرهنگ مجازی اند.

وی در ادامه کاهش مطالعه را از آسیب‌های این فضا عنوان کرد و افزود: طبق آمارها، شبکه‌های اجتماعی عامل مداخله‌گر ۶۰ درصد طلاق‌ها و همچنین عامل اصلی ۲۰ درصد طلاق‌ها در ایران بوده است.

فتوره چی در ادامه ضرورت تحصیل مهارت‌های سواد رسانه‌ای را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه ۶۵ درصد نوجوانان و جوانان در این فضا مورد اغفال قرار می‌گیرند و ۸۰ درصد آشنایی‌ها به روابط ناسالم ختم می‌شود.

مدرس مدعو دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه در ادامه انزوا طلبی، اعتیاد مجازی، بحران هویت، ازدواج سفید و ایجاد شبهه‌های دینی را از دیگرآسیب‌ها برشمرد و افزود: مدت زمان گفتگو در خانواده‌ها از ۳۰ دقیقه در روز در سال ۸۴ به ۱۲ دقیقه کاهش یافته که آن هم تنها شامل گفتگو‌های عادی روزمره است.

وی تصریح کرد: اهمیت و ضرورت والدگری رسانه‌ای به منظور رشد شناختی کودک، برقراری پیوند عاطفی والدین با فرزندان، ایجاد انگیزه در والدین برای فراگیری مهارت‌های سواد رسانه ای، کاهش فرهنگ‌پذیری رسانه‌ای کودکان و نوجوانان، افزایش درک والدین از ویژگی‌های جهان رسانه‌ای و به عنوان مانعی برای عدم گرایش فرزندان به همسالان بزهکار و اشخاص نا بهنجار باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

مدیر علمی آموزشی انجمن سواد رسانه‌ای ایران با بیان اینکه امروز بخش جدایی ناپذیر و هویت ساز کاربران را تلفن همراه تشکیل می‌دهد، افزود: بیشترین تعلق خاطر و عامل حواس پرتی مربوط به این وسیله ارتباطی است.

وی در ادامه با اشاره به تاثیرات مخرب تلفن همراه بر روحیه انزوا طلبی در محیط خانه گفت: به منظور ارتباطات موثر و قوی خانوادگی در هر خانه باید یک میز رسانه آن هم در ورودی خانه برای تلفن‌های همراه اعضای خانواده در نظر گرفت و در واقع باید زمان‌هایی را برای رسانه محدودیت ایجاد کنیم.

فتوره چی با بیان این که رسانه‌های اجتماعی، مهم‌ترین عامل نمایش جذابیت‌های فیزیکی و ترویج نا به هنجاری هاست، گفت: فرهنگ تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی به سمت خودمحوری پیش می‌رود.

مدرس مدعو دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه در ادامه سه چالش شهرت طلبی، ترس از دست دادن دنبال کنندگان و سلفی گرفتن را مورد توجه قرار داد و گفت: والدین باید مراقب فعالیت‌های آنلاین فرزندان باشند و با آنان درباره رواج مصرف گرایی و جرایم اینترنتی وارد گفتگو شوند.

وی در ادامه با بیان این که در برخی موارد والدین با رفتار‌های نادرست خود عامل کج رفتاری فرزندان خود هستند، گفت: والدین می‌توانند با خود تنظیمی و مدیریت رفتار آنلاین خود برای فرزندان الگو باشند.

مدیر علمی آموزشی انجمن سواد رسانه‌ای ایران در ادامه تربیت رسانه‌ای را به الماس تشبیه کرد و گفت: والدین می‌توانند با وضع قوانین استفاده از فضای مجازی در خانه و نظارت بر حسن اجرا‌ی قوانین، ارتباط موثر و عمیق عاطفی، اقتدار منطقی و منعطف، کسب سواد اطلاعاتی و رسانه‌ای در جهت ایفای نقش والدگری رسانه‌ای گام‌های موثری بر دارند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد