درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:01   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51765صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 7 فروردین 1402 - 09:50
چگونه «انقلاب» هوش مصنوعی امنیت شغلی روزنامه‌نگاران را متزلزل می‌کند؟
روزنامه‌نگارانی که خود را با یک تهدید شغلی جدید مواجه می‌دیدند، طی یکسال گذشته بارها از ربات‌ جدید هوش مصنوعی یعنی چت‌جی‌بی‌تی (ChatGPT) خواستند تا گزارش‌ها و مطالبی با موضوعات روز بنویسند ولی اکثر آنها به نتیجه رسیدند که این ربات هنوز به خوبی خیلی‌ از حرفه‌ای‌های این کار نمی‌نویسد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || روزنامه‌نگارانی که خود را با یک تهدید شغلی جدید مواجه می‌دیدند، طی یکسال گذشته بارها از ربات‌ جدید هوش مصنوعی یعنی چت‌جی‌بی‌تی (ChatGPT) خواستند تا گزارش‌ها و مطالبی با موضوعات روز بنویسند ولی اکثر آنها به نتیجه رسیدند که این ربات هنوز به خوبی خیلی‌ از حرفه‌ای‌های این کار نمی‌نویسد.


اما هنوز گروهی معتقدند که با حصول پیشرفت‌های آتی در الگوریتم‌های جستجوی این ربات، بازه داده‌‌ها و اطلاعات قابل دسترسی آن و نیز بهسازی ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی، میدان جنگ واقعی میان روزنامه‌نگاران و چت‌جی‌پی‌تی شکل خواهد گرفت.


سایت خبری سی‌نت (CNET) که در حوزه فناوری فعال است، از یکسال پیش تهیه برخی مطالب کوتاه خود را به یک برنامه هوش مصنوعی متکی کرده و با وجود بروز برخی خطاها که نیازمند اصلاح بود، به طور رسمی از برنامه خود برای کاهش نیروی انسانی تحریریه‌اش خبر داده است. هر چند مدیران سی‌نت تعدیل نیرو را بی‌ارتباط با بهره‌گیری افزون‌تر از ابزارهای هوش مصنوعی می‌دانند ولی ماتیاس دوپفنر، رئیس غول آلمانیِ «اکسل اسپرینگر» که مالک نشریه‌های پولیتیکو و روزنامه آلمانی بیلد است، ماه گذشته به طور رسمی اعلام کرد: «هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که روزنامه‌نگاری بهتر و مستقل‌تر از همیشه خلق و جایگزین نیروی انسانی فعلی کند.»

البته در یک دهه گذشته، رسانه‌های دیجیتال به طور فزاینده‌ای از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای شناسایی ذائقه مخاطبان خود، بهتر دیده شدن مطالباشان در الگوهای جستجوی گوگل یا فیسبوک و جذب آگهی‌های تاثیرگذارتر استفاده و در بهره‌گیری هر چه بهتر و بیشتر از آنها با یکدیگر رقابت می‌کنند.


الکس کانوک، نویسنده کتاب «مدیریت رسانه و هوش مصنوعی» می‌گوید که تسلط بر این ابزارهای هوش مصنوعی تکلیف بقا و ورشکستگی رسانه‌ را در آینده روشن می‌کند. البته او اذعان می‌کند که ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی در نهایت خواهد توانست تا تهیه کنندگان مطالب پیش‌پا افتاده‌تر را از کار بیکار کنند ولی نویسندگان گزارش‌های تحلیلی همچنان بازار کار خود را حفظ خواهند کرد.


البته همه تحلیلگران در این مورد اتفاق نظر ندارند. به عنوان نمونه، مایک وولدریج از دانشگاه آکسفورد معتقد است که چت‌جی‌پی‌تی بیشتر شبیه یک پردازشگر حرفه‌ای کلمه‌ها و واژه‌های کلیدی عمل می‌کند و در نهایت هم نمی‌تواند تمام و کمال جایگزین خبرنگاران شوند بلکه به ابزار کار آنها برای تسهیل خبرنویسی و افزایش سرعت آن کمک خواهند کرد.

ژان رونی‌یتا و موریس دو رامبوتو، دو روزنامه‌نگار فرانسوی هستند که زمینه توان هوش مصنوعی برای ایفای نقش به عنوان یک خبرنگار حرفه‌ای تحقیق می‌کنند.


آنها در تازه‌ترین بررسی خود، تهیه بولتن خبری نمایشگاه فناوری سی‌ئی‌اس (CES) در لاس وگاس را به هوش مصنوعی واگذار کردند. بررسی مجموع ۲۵۰ صفحه‌ای که تهیه شده بود، نشان داد که هوش مصنوعی برای جبران فقدان اطلاعات لازم برای توضیح روندهای اصلی و مهم نمایشگاه فورا به سمت استفاده از ویکی‌پدیا منحرف شده و اطلاعات بسیاری را از آنجا به گزارش خود وصله پینه کرده بود. در مجموع برررسی این گزارش نشان داد که هنوز تولید محتوای هوش مصنوعی با آن چه که یک خبرنگار حرفه‌ای و با سابقه حوزه فناوری می‌نویسد، بسیار متفاوت است.


به باور این دو روزنامه‌نگار فرانسوی، هوش مصنوعی نه تنها هنوز نمی‌تواند جایگزین بخشی از کار روزنامه‌نگاران حرفه‌ای بشود بلکه برای ارائه نتیجه مطلوب نیز مدام نیاز به هدایت از سوی آنها دارد.
 

منبع: یورونیوز

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد