درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 20 خرداد 1402 - 02:53   

سرپرست جدید روابط‌عمومی شهرداری قزوین معرفی شد

  سرپرست جدید روابط‌عمومی شهرداری قزوین معرفی شد


ادامه ادامه مطلب یک

همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است

  همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است


ادامه ادامه مطلب دو

پژوهشگر و روزنامه‌نگار تاجیک در ۷۴سالگی در تاجیکستان درگذشت

  پژوهشگر و روزنامه‌نگار تاجیک در ۷۴سالگی در تاجیکستان درگذشت


ادامه ادامه مطلب سه

جانشین رئیس و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های تهران منصوب شد

  جانشین رئیس و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های تهران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پژوهشگر و روزنامه‌نگار تاجیک در ۷۴سالگی در تاجیکستان درگذشت
  ادعای زیست‌محیطی فیفا نادرست است
  استاندار کرمانشاه: روابط عمومی‌ها توجیه کننده مدیران نباشند
  نقش روابط‌عمومی در ترویج فرهنگ مهارت آموزی بسیار تاثیر گذار است
  همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است
  سرپرست جدید روابط‌عمومی شهرداری قزوین معرفی شد
  دستگیری غیرقانونی یک روزنامه‌نگار در بخش اشغالی اوکراین
  حمله به خبرنگاران در اتاق خبر یک تلویزیون در صربستان
  یک مجری رادیویی در فیلیپین توسط افراد مسلح کشته شد
  جریمه ۲۰ میلیون دلاری مایکروسافت به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51765صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 7 فروردین 1402 - 09:50
چگونه «انقلاب» هوش مصنوعی امنیت شغلی روزنامه‌نگاران را متزلزل می‌کند؟
روزنامه‌نگارانی که خود را با یک تهدید شغلی جدید مواجه می‌دیدند، طی یکسال گذشته بارها از ربات‌ جدید هوش مصنوعی یعنی چت‌جی‌بی‌تی (ChatGPT) خواستند تا گزارش‌ها و مطالبی با موضوعات روز بنویسند ولی اکثر آنها به نتیجه رسیدند که این ربات هنوز به خوبی خیلی‌ از حرفه‌ای‌های این کار نمی‌نویسد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || روزنامه‌نگارانی که خود را با یک تهدید شغلی جدید مواجه می‌دیدند، طی یکسال گذشته بارها از ربات‌ جدید هوش مصنوعی یعنی چت‌جی‌بی‌تی (ChatGPT) خواستند تا گزارش‌ها و مطالبی با موضوعات روز بنویسند ولی اکثر آنها به نتیجه رسیدند که این ربات هنوز به خوبی خیلی‌ از حرفه‌ای‌های این کار نمی‌نویسد.


اما هنوز گروهی معتقدند که با حصول پیشرفت‌های آتی در الگوریتم‌های جستجوی این ربات، بازه داده‌‌ها و اطلاعات قابل دسترسی آن و نیز بهسازی ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی، میدان جنگ واقعی میان روزنامه‌نگاران و چت‌جی‌پی‌تی شکل خواهد گرفت.


سایت خبری سی‌نت (CNET) که در حوزه فناوری فعال است، از یکسال پیش تهیه برخی مطالب کوتاه خود را به یک برنامه هوش مصنوعی متکی کرده و با وجود بروز برخی خطاها که نیازمند اصلاح بود، به طور رسمی از برنامه خود برای کاهش نیروی انسانی تحریریه‌اش خبر داده است. هر چند مدیران سی‌نت تعدیل نیرو را بی‌ارتباط با بهره‌گیری افزون‌تر از ابزارهای هوش مصنوعی می‌دانند ولی ماتیاس دوپفنر، رئیس غول آلمانیِ «اکسل اسپرینگر» که مالک نشریه‌های پولیتیکو و روزنامه آلمانی بیلد است، ماه گذشته به طور رسمی اعلام کرد: «هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که روزنامه‌نگاری بهتر و مستقل‌تر از همیشه خلق و جایگزین نیروی انسانی فعلی کند.»

البته در یک دهه گذشته، رسانه‌های دیجیتال به طور فزاینده‌ای از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای شناسایی ذائقه مخاطبان خود، بهتر دیده شدن مطالباشان در الگوهای جستجوی گوگل یا فیسبوک و جذب آگهی‌های تاثیرگذارتر استفاده و در بهره‌گیری هر چه بهتر و بیشتر از آنها با یکدیگر رقابت می‌کنند.


الکس کانوک، نویسنده کتاب «مدیریت رسانه و هوش مصنوعی» می‌گوید که تسلط بر این ابزارهای هوش مصنوعی تکلیف بقا و ورشکستگی رسانه‌ را در آینده روشن می‌کند. البته او اذعان می‌کند که ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی در نهایت خواهد توانست تا تهیه کنندگان مطالب پیش‌پا افتاده‌تر را از کار بیکار کنند ولی نویسندگان گزارش‌های تحلیلی همچنان بازار کار خود را حفظ خواهند کرد.


البته همه تحلیلگران در این مورد اتفاق نظر ندارند. به عنوان نمونه، مایک وولدریج از دانشگاه آکسفورد معتقد است که چت‌جی‌پی‌تی بیشتر شبیه یک پردازشگر حرفه‌ای کلمه‌ها و واژه‌های کلیدی عمل می‌کند و در نهایت هم نمی‌تواند تمام و کمال جایگزین خبرنگاران شوند بلکه به ابزار کار آنها برای تسهیل خبرنویسی و افزایش سرعت آن کمک خواهند کرد.

ژان رونی‌یتا و موریس دو رامبوتو، دو روزنامه‌نگار فرانسوی هستند که زمینه توان هوش مصنوعی برای ایفای نقش به عنوان یک خبرنگار حرفه‌ای تحقیق می‌کنند.


آنها در تازه‌ترین بررسی خود، تهیه بولتن خبری نمایشگاه فناوری سی‌ئی‌اس (CES) در لاس وگاس را به هوش مصنوعی واگذار کردند. بررسی مجموع ۲۵۰ صفحه‌ای که تهیه شده بود، نشان داد که هوش مصنوعی برای جبران فقدان اطلاعات لازم برای توضیح روندهای اصلی و مهم نمایشگاه فورا به سمت استفاده از ویکی‌پدیا منحرف شده و اطلاعات بسیاری را از آنجا به گزارش خود وصله پینه کرده بود. در مجموع برررسی این گزارش نشان داد که هنوز تولید محتوای هوش مصنوعی با آن چه که یک خبرنگار حرفه‌ای و با سابقه حوزه فناوری می‌نویسد، بسیار متفاوت است.


به باور این دو روزنامه‌نگار فرانسوی، هوش مصنوعی نه تنها هنوز نمی‌تواند جایگزین بخشی از کار روزنامه‌نگاران حرفه‌ای بشود بلکه برای ارائه نتیجه مطلوب نیز مدام نیاز به هدایت از سوی آنها دارد.
 

منبع: یورونیوز

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استاندار کرمانشاه: روابط عمومی‌ها توجیه کننده مدیران نباشند


  حمله به خبرنگاران در اتاق خبر یک تلویزیون در صربستان


  پژوهشگر و روزنامه‌نگار تاجیک در ۷۴سالگی در تاجیکستان درگذشت


  یک مجری رادیویی در فیلیپین توسط افراد مسلح کشته شد


  همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است


  سرپرست جدید روابط‌عمومی شهرداری قزوین معرفی شد


  ادعای زیست‌محیطی فیفا نادرست است


  دستگیری غیرقانونی یک روزنامه‌نگار در بخش اشغالی اوکراین


  نقش روابط‌عمومی در ترویج فرهنگ مهارت آموزی بسیار تاثیر گذار است


  جریمه ۲۰ میلیون دلاری مایکروسافت به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی منتشر شد