درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 01:37   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51764صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 6 فروردین 1402 - 09:38
راهکارهایی برای گزارشگری دیداری مبتنی بر مستندات و اخلاق حرفه‌ای
در مواجهه با اطلاعات نادرست یا جعلی شایع در فضای مجازی، ویدیو وسیله قدرتمندی است که خبرنگاران می توانند برای رساندن اطلاعات واقعی و مستند با تکیه بر اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری به کاربران، از آن استفاده کنند. گزارش تصویری که اندیشمندانه و هدفمندانه تهیه شده باشد، می‌تواند به‌طور گسترده‌ای در فضای مجازی منتشر شود و مدت‌ها پس از انتشار، در ذهن بینندگان بماند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || در مواجهه با اطلاعات نادرست یا جعلی شایع در فضای مجازی، ویدیو وسیله قدرتمندی است که خبرنگاران می توانند برای رساندن اطلاعات واقعی و مستند با تکیه بر اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری به کاربران، از آن استفاده کنند. گزارش تصویری که اندیشمندانه و هدفمندانه تهیه شده باشد، می‌تواند به‌طور گسترده‌ای در فضای مجازی منتشر شود و مدت‌ها پس از انتشار، در ذهن بینندگان بماند.

اگرچه دیده شدن ویدیوی شما ممکن است به عنوان هدف نهایی منطقی به نظر برسد، ساختن ویدیوهای جذاب، چیزی بیشتر از پربیننده بودن آنها را دربردارد. چالش اصلی چیست؟ ساخت محتوای ویدیویی که با مخاطب ارتباط برقرار کند.

Jacob Templin، رییس بخش ویدیو در بنیاد Thomson Reuters، در نخستین نشست جهانی توانمندسازی حقیقت مرکز جهانی خبرنگاران گفت: «من واقعاً می‌خواهم تأکید کنم که مهندسی معکوس در تحقیق پیرامون دیده شدن ویدیوها، دیوانه کننده است. مسائل بسیاری هستند که قبل از فکر کردن به همرسانی ویدیو،‌ باید به آنها اولویت دهید.»

Templin در مورد این که خبرنگاران چگونه می‌توانند رویکردی داشته باشند که ویدیوی آنها مخاطبان زیادی را جلب کند و با آنها ارتباط برقرار کند، توصیه‌هایی دارد.

در ادامه، چهار نکته مهم را از میان توصیه‌های او می‌خوانید و برای دیدن نسخه ضبط شده اصل نشست، می‌توانید به لینک پایان مطلب مراجعه کنید.

مواردی که مخاطبان را درگیر می‌کنند، بشناسید

وقتی محتوای یک موضوع رسانه‌ای، همگانی می‌شود، به این معناست که با سرعت گسترش و انتشار می‌یابد و مخاطبان از راه‌های مختلفی با آن درگیر می‌شوند. برای مثال، کاربران بسیاری ممکن است آن را بپسندند (لایک کنند)، در مورد آن نظر بدهند و یا آن را به اشتراک بگذارند. Templin توضیح می‌دهد که برای دستیابی به تعامل بالا، مؤلفه‌های مختلفی وجود دارد. برخی از ویدیوهای پرطرفدار شامل عناصری با طنین عاطفی هستند: مثلاً آیا ویدیو باعث خنده یا حتی گریه مردم می‌شود؟

ساختن ویدیو برای ایجاد واکنش احساسی می‌تواند در افزایش لایک‌ها، نظرات و میزان همرسانی بسیار مؤثر واقع شود. برخی از مخاطبان ممکن است به علت کیفیت بالای یک ویدیو از نظر بصری به آن جذب شوند در حالی که برخی دیگر ممکن است به روزآمد بودن ویدیوها، مانند آنهایی که به تحولات اخبار فوری می‌پردازند، علاقه‌مند شوند.

تعامل بیشتر، باعث رسیدن ویدیو به افراد بیشتر نیز می‌شود. الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی پست‌هایی با نرخ تعامل بالا را ترجیح می‌دهند، بنابراین هر چه محتوای شما تعامل بیشتری جلب کند، بیشتر برای سایر کاربران آنلاین ظاهر می‌شود. درک اینکه چرا برخی ویدیوها ممکن است محبوب‌تر از ویدیوهای دیگر باشند، اولین گام به سمت ایجاد محتوایی است که بیشتر مورد توجه بینندگان قرار می‌گیرد و در نتیجه، به مخاطبان بیشتری برسد.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را درک کنید

درک راه‌های منحصربه‌فردی که الگوریتم‌های هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی برای ظاهر ساختن محتوا استفاده می‌کنند، حیاتی است. به گفته Templin، برخی‌ شاید فکر کنند که نشر یک ویدیو در همه جا ممکن است باعث افزایش قرار گرفتن آن در معرض دید و در نتیجه همگانی شدن ویدیو شود، اما حتماً اینطور نیست. او به عنوان مثال می‌گوید: «در پلتفرم‌های مختلف (دیدن-view) متفاوت است. دیدن در YouTube متفاوت‌ است با TikTok. پیش‌بینی این‌که یک ویدیوی دیده شده در یک پلتفرم، در پلتفرم دیگر چگونه دیده خواهد شد، دشوار است.»

همچنین برای درک جمعیت‌شناسی مخاطبان خود وقت بگذارید زیرا این می‌تواند به شما اطلاعات بدهد که محتوا را در کجا منتشر کنید و به کار خود چه شکلی بدهید. جزئیات مهم برای ردیابی شامل سن، حرفه، درآمد، موقعیت جغرافیایی و شیوه مورد علاقه کاربران برای مصرف محتواست. اکثر کاربران TikTok جوان‌تر هستند، در حالی که کاربران فیس‌بوک مسنتر هستند. توییتر از گروه‌های سنی مختلف، کاربر دارد. درک اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و انتشار آن در پلتفرم مناسب، می‌تواند به بیشتر دیده شدن محتوای شما کمک کند.

معیارهای مناسب را دنبال کنید

برای اندازه گیری میزان تعامل مخاطبان، اطلاعات زیادی خواهید داشت. با این حال، بسته به محتوای شما و نحوه تعامل با مخاطبان، برخی معیارها خاصی برای شما مهمتر از معیارهای دیگر خواهد بود.

از خود بپرسید وقتی صحبت از مشارکت به میان می‎‌آید، موفقیت را چگونه تعریف می‌کنید؟ مهمترین معیارهای شما چیست؟ برای مثال، اگر سازمان خبری شما به تعامل دو طرفه با مخاطبان علاقمند است، به جای تعداد بازدید، روی نظرات تمرکز کنید. Templin در این مورد می‌گوید: «تعداد کل بازدیدها ممکن است مهمترین اولویت نباشد.

وی می‌افزاید: «بدیهی است که همه اینها با یکدیگر مرتبطند، اما من فکر می‌کنم واقعاً مهم است که ابتدا در مورد چیزی فکر کنید که برای شما بیشترین ارزش را دارد و برای سنجش موفقیت خود در آن حوزه یا موضوع خاص، سیستمی تنظیم کنید.»

آزمایش، سنجش، تغییر و تکرار

وقتی صحبت از تولید محتوای ویدیویی باشد، آزمایش، سنجش، تغییر دادن و تکرار موفقیت بسیار مهم است. فرمت‌هایی که برای ویدیوهای خود استفاده می‌کنید یکی از جنبه‌های مهم برای آزمایش هستند. به عنوان مثال، برخی از قالب‌های ویدیویی ممکن است به سبک بسته خبری باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از رویکرد داستان‌گویی شخصیت محور استفاده کنند. یافتن یک قالب یا فرمت کارآمد برای ارائه پیام به گونه‌ای که مخاطبان شما را درگیر کند، کلیدی است. Templin توصیه می‌کند که نسبت به آغاز ویدیو رویکردی داشته باشید که انگار تیتر یک خبر نوشتاری است و آن را آزمایش کنید. همچنین توجه داشته باشید که چه آغازی به بهترین وجه مخاطب را جذب می‌کند و تعامل را افزایش می‌دهد.

از تجزیه و تحلیلی که ردگیری می‌کنید برای گرفتن اطلاعات در مورد تولید محتوای ویدیویی در آینده استفاده کنید. اگر در برخی موارد به اندازه‌ای که می‌خواهید موفق نبوده‌اید، دلیل آن را تجزیه و تحلیل کنید و ویدیوهای خود را بر آن اساس تغییر دهید. هنگامی که فرمتی را شناسایی کردید که با اهداف شما مطابقت دارد، آنچه را که برای شما و مخاطبانتان بهتر عمل می‌کند، تکرار کنید.

انجام این کار می تواند تفاوت میان ارائه واقعیت‌ها -- نه اطلاعات نادرست -- به کاربران فضای مجازی باشد.

Templin می‌گوید: «به عنوان خبرنگار، کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که بتوانیم در پلتفرم‌هایی که اطلاعات نادرست در آنها منتشر می‌شود، گزارش‌های خود را به گونه‌ای به اشتراک بگذاریم که بتوانیم از منابع زیادی برای تلاش برای ارائه اطلاعات به مردم استفاده کنیم. ویدیو توان آن را دارد که برای مقابله با اطلاعات نادرست بسیار خطرناک، یک ابزار واقعی باشد.»

لینک ویدیوی نشست مجازی (به زبان انگلیسی):
https://www.youtube.com/watch?v=q14vT9fnfgs&t=4s

برنامه Disarming Disinformation از سوی مرکز بین‌المللی خبرنگاران و با سرمایه‌گذاری بنیاد Scripps Howard که یک سازمان وابسته به صندوق Scripps Howard است و از فعالیت‌های خیریه The E.W. Scripps Company حمایت می‌کند اداره می‌شود. این طرح سه ساله، خبرنگاران و دانشجویان خبرنگاری را برای مبارزه با اطلاعات نادرست در رسانه‌های خبری توانمند می‌سازد.
 

نوشته Juliana Narvaez
Mar 17, 2023
منبع: ijnet

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد