درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 05:56   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51763صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 5 فروردین 1402 - 09:36
راهنمایی‌هایی برای تأمین امنیت سفر خبرنگاران به افغانستان
داشتن ویزای افغانستان برای سفر به این کشور ضروری است. در هنگام ورود به خاک افغانستان کارت هویت و درصورت امکان یک نامه از طرف نهاد متبوع‌تان همراه داشته باشید. از پاکستان، از راه مرز تورخم و کویته، از ایران از راه اسلام قلعه، و از کشورهای امارات متحده عربی و ترکیه از فرودگاه بین المللی کابل می‌توانید وارد افغانستان شوید. فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی را هنگام ورود به افغانستان و طی زمانی که در آن کشور هستید، با احتیاط ادامه دهید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || اگر خبرنگار یا یوتیوبر‌ هستید وعلاقمند بازدید از‌افغانستان، این راهنمایی‌ها برای دیدار از این کشور و فعالیت در‌ آن برایتان کارساز خواهد بود.

با آنکه در افغانستانِ امروز که تحت سلطه طالبان است، هیچ ممنوعیتی برای ورود اتباع خارجی و خبرنگاران وجود ندارد، چالش های امنیتی را در این کشور نباید نادیده گرفت.

داشتن ویزای افغانستان برای سفر به این کشور ضروری است. در هنگام ورود به خاک افغانستان کارت هویت و درصورت امکان یک نامه از طرف نهاد متبوعتان همراه داشته باشید. از پاکستان، از راه مرز تورخم و کویته، از ایران از راه اسلام قلعه، و از کشورهای امارات متحده عربی و ترکیه از فرودگاه بین المللی کابل میتوانید وارد افغانستان شوید. فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی را هنگام ورود به افغانستان و طی زمانی که در آن کشور هستید، با احتیاط ادامه دهید.

ورود به کابل: تلاش کنید مقصد اولیه سفرتان کابل باشد. دراولین گام پس از ورود به کابل با کمیته مصونیت خبرنگاران افغان ارتباط برقرارنمایید و مسئولان کمیته را از‌ سفرتان آگاه کنید تا در صورت لزوم به شما کمک کنند. کوشش کنید از سفر شب‌هنگام بپرهیزید.

همکارمحلی (فیکسر): استخدام یک همکارمحلی یا راهنمای سفر(فیکسر) به شما کمک بسیاری خواهد کرد. مناطق مختلف افغانستان دارای رسوم مختلف اند. مسیرهای سفر، گشت و گذار در شهر و بازار، خرید و صحبت کردن با مردم و مسئولان حکومتی شما را نیازمند یک همکار و راهنما می‌کند.

محل اقامت: تعداد اندکی هتل ومهمانخانه لوکس درکابل فعالیت دارند که می‌توانید در آنها اقامت کنید.رزرو کردن جا در چندتای آنها تنها باید از طریق اینترنت انجام شود؛ کاری که باید پیش از سفر انجام دهید.

توجه داشته باشید که افغانستان با کمبود جدی برق مواجه است. آدرس ها و شماره‌های تماس مهم را یادداشت کنید. لپ تاپ، گوشی تلفن همراه، و جعبه ذخیره باتری (پاوربانک) خود را تا حد امکان در شارژ نگاه دارید

تلفن و اینترنت: یکی از کارهای مهمی که هنگام ورود به کشور باید انجام دهید، خریداری سیم کارت افغانستان است که بتوانید از آن برای صحبت تلفنی و ارتباط اینترنتی استفاده کنید. کیفیت، سرعت و خدمات تلفن و اینترنت در افغانستان بالا نیست. مشکل در شهرها به اندازه ولایات و روستاها جدی نیست. در سفر به ولایات و روستاها با سیگنال ضعیف تلفن همراه و اینترنت مواجه می‌شوید. از همکاران محلی در مورد کیفیت خدمات مخابراتی شرکت‌ها بپرسید تا طی سفرتان از خدمات شرکت مطلوب استفاده نمایید.

رفت و آمد و استفاده از گوگل مپس: افغانستان فاقد سیستم کارآمد حمل‌ونقل است و حمل و نقل شهری در آن ابتدایی است و تنها تاکسی و اتوبوسهای کوچک در شهر فعالیت دارند. اما امکان سفر با هواپیما و اتوبوسهای بزرگ نیز به چند ولایت مشخص مهیاست. همچنین می‌توانید از میان خودروهای عادی یا ضدگلوله خودروی مناسب خود را انتخاب و اجاره کنید.

از گوگل مپس می‌توانید استفاده کنید اما ممکن است دچار خطا شود، زیرا بیرون از شهرها اتصال اینترنت مشکل دارد، نشانه گذاری جاده ها، مغازه ها و بازارها دقیق و استاندارد نیست، به همین دلیل به گوگل مپس زیاد اتکاء نکنید.

غذاهای رایج: افغانستان غذاهای متنوع محلی دارد، اما خوراک سالم همه جا در دسترس نیست. انواع مختلف فست‌فود را درشهرها، به ویژه کابل، می‌توانید پیدا کنید. قهوه و نوشیدنی‌های دیگر اما، بسیار کمیاب اند. در رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها صبح زود به روی مشتریان باز است و شب ها زودترتعطیل می‌شوند. بیشتر در این مورد می‌توانید از راهنما یا آشنایان محلی‌تان بیشتر کمک بگیرید.

سفر به روستاها: روستاهای افغانستان آب و هوای متنوع، اماکن باستانی،‌ جغرافیای زیبا، جاده‌های سخت‌گذر و فرهنگ های متفاوت دارند، اما امکانات زندگی بسیار ابتدایی است و مردم از فرآورده‌های زراعتی و دامداری امرار معیشت می‌کنند. از سفر به روستاها بدون همکار محلی و هماهنگی پلیس خودداری کنید. در صورت امکان، شب، دوباره به شهر و یا مرکز روستا برگردید.

وسایل فنی: از دوربین، لنز، لپ تاپ، پاوربانک و تلفن هوشمندتان با دقت کامل محافظت کنید، به ویژه چون دسترسی به قطعات یدکی و خدمات پس از فروش آنها درافغانستان ناممکن است. درمسیرهای طولانی آنها را دریک کیف دستی نزد خود نگه دارید و توجه داشته باشید که استفاده آنها دراماکن عمومی ممکن مشکل‌ساز شود.

خدمات بهداشتی و تندرستی: خدمات بهداشتی و تندرستی تنها در چند مرکزصحی در کابل ارائه می‌شود. درصورتی‌که از دارو استفاده می‌کنید، کوشش کنید داروی مورد نیازتان را به اندازه کافی با خود داشته باشید. همراه داشتن جعبه کوچک کمکهای اولیه را فراموش نکنید.

سیستم بانکی: شما‌‌ می‌توانید از انواع کارت‌های اعتباری در افغانستان استفاده نمایید. این امکان تنها از‌‌طریق ماشینهای خودپرداز در شهر‌ها مهیاست. در بازار، معاملات با پول نقد انجام می‌شود، بنابراین همیشه با خود پول نقد داشته باشید. تبدیل کردن پول ساده است و در‌هر‌ مغازه‌ای امکان دارد. اگر نیاز خاصی به پول بیشتر ندارید، هنگام بیرون شدن از هتل، بیشتر از ۱۰۰ دلار پول نقد با خود حمل نکنید.

 

نوشته نوید حمیدی
Mar 22, 2023
منبع: ijnet
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد