درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 20 خرداد 1402 - 15:36   

نویسنده محتوا می‌گوید همه مشتریانش چت‌جی‌پی‌تی را جایگزین او کردند

  نویسنده محتوا می‌گوید همه مشتریانش چت‌جی‌پی‌تی را جایگزین او کردند


ادامه ادامه مطلب یک

همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است

  همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است


ادامه ادامه مطلب دو

لغو اتهامات بائو چوی در هنگ‌کنگ در دادگاه تجدیدنظر

  لغو اتهامات بائو چوی در هنگ‌کنگ در دادگاه تجدیدنظر


ادامه ادامه مطلب سه

پیگیری برای اجرای عدالت یک سال پس از قتل روزنامه‌نگار بریتانیایی در برزیل

  پیگیری برای اجرای عدالت یک سال پس از قتل روزنامه‌نگار بریتانیایی در برزیل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مشاغل رسانه‌ای که بیشتر تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند
  هشتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش برگزار شد
  نویسنده محتوا می‌گوید همه مشتریانش چت‌جی‌پی‌تی را جایگزین او کردند
  پیگیری برای اجرای عدالت یک سال پس از قتل روزنامه‌نگار بریتانیایی در برزیل
  تجربه استفاده از هدست جنجالی «ویژن پرو» اپل چگونه است؟
  هوش مصنوعی و تحول استراتژی‌های بازاریابی محتوا
  لغو اتهامات بائو چوی در هنگ‌کنگ در دادگاه تجدیدنظر
  مشاغلی که بیشتر تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند
  برای نخستین بار در جهان استفاده از تلفن هوشمند در شهری در ایرلند برای کودکان ممنوع شد
  پژوهشگر و روزنامه‌نگار تاجیک در ۷۴سالگی در تاجیکستان درگذشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51705صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 20 اسفند 1401 - 16:04
کاربردهای کلان‌داده‌ در روابط‌عمومی
روزانه اطلاعات زیادی در شبکه‌ تولید می‌شود. این اطلاعات برای بیشتر کسب‌وکارها ارزشمند است، زیرا بینش‌ها و افق‌هایی پیشِ روی ما می‌گذارد که تا چند دهه پیش امکان دسترسی به آن نبود. در صورتی که به درستی از کلان‌داده‌ها استفاده شود می‌تواند زمین بازی متخصصان روابط‌عمومی را تغییر دهد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || روزانه اطلاعات زیادی در شبکه‌ تولید می‌شود. این اطلاعات برای بیشتر کسب‌وکارها ارزشمند است، زیرا بینش‌ها و افق‌هایی پیشِ روی ما می‌گذارد که تا چند دهه پیش امکان دسترسی به آن نبود.

در صورتی که به درستی از کلان‌داده‌ها استفاده شود می‌تواند زمین بازی متخصصان روابط‌عمومی را تغییر دهد.

روابط‌عمومی برای بهبود عملکرد کارزارهایش و خلق ارزش بیشتر برای مشتری، به شدت به داده‌ها و تجزیه و تحلیل آن متکی است.

کلان‌داده‌ها برای نگارش و اجرایی کردن استراتژی روابط‌عمومی بسیار مهم شده‌اند و متخصصان روابط‌عمومی می‌بایست درک کاملی از نحوه‌ی استفاده آن داشته باشند تا به سود برند خویش از این امکان استفاده کنند.

مخاطبان و مصرف‌کنندگان کالا و خدمات ما مدام در حال به جا گذاشتن ردپای دیجیتال هستند. مجموعه‌ی داده‌های جمع‌آوری‌شده دید وسیعی به ما می‌دهند در رابطه با رفتار مشتری و الگوهایی که از آنها پیروی می‌کنند. همچنین می‌توان از آن برای ارزیابی کارزارهای روابط‌‌عمومی استفاده کرد.

از جمله مهمترین کاربردهای کلان‌داده در عرصه‌ی
روابط‌عمومی عبارتند از:

1 سنجش رسانه‌های اکتسابی: وقتی یک شخص ثالث هر گونه تبلیغی را منتشر می‌کند و ما برای آن پولی نمی‌دهیم، در واقع داریم از رسانه‌ی اکتسابی (Earned Media) استفاده می‌کنیم.

رسانه‌های اکتسابی اهمیت زیادی برای ما دارند؛ زیرا بر تجربیات و توصیه‌های مثبت مشتری تکیه دارند. پیش از ظهور کلان‌داده، عملکرد رسانه‌های اکتسابی به روش‌های سنتی سنجیده می‌شد که نتایج قابل اعتمادی هم ارائه نمی‌کرد.

امروزه اندازه‌گیری رسانه‌های اکتسابی از نظر لایک‌ها و میزان تعاملی بودن پست‌ها به‌سهولت قابل دسترسی است. پس کارگزاران روابط‌عمومی می‌توانند به‌راحتی عملکرد خود را در شبکه بسنجند.

2 تجزیه و تحلیل احساسات: از طریق ترکیب داده‌ها و ابزارهای گوش دادن اجتماعی (Social Listening)، متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند اطلاعات مهمی در مورد احساسات مشتریان خود به دست آورند.

درک آنچه مشتری احساس می‌کند به روابط‌عمومی اجازه می‌دهد تا استراتژی‌ای را طراحی کند که مطابق با جمعیت هدف باشد. همچنین می‌تواند کمک‌حال ما در مواقع بحران باشد و رویکرد منفی رسانه‌ها به سازمان ما را تعدیل کند؛ چون دارد رفتار مشتری ما را به‌درستی می‌سنجد.

3 استخراج تاریخچه روند: از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها، متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند از روندی که در گذشته پدید آمده رمزگشایی و پیش‌بینی کنند چه زمانی ممکن است دوباره اتفاق بیفتد.

روابط‌عمومی با دسترسی به داده‌های مربوط به هشتگ‌های پرطرفدار- یعنی آنچه که مشتریان به طور مثبت در مورد آن صحبت می‌کنند و آنچه باعث واکنش منفی می‌شود – می‌تواند استراتژی مؤثرتری طرح‌ریزی کند.

منبع: مداد سیاه



 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پژوهشگر و روزنامه‌نگار تاجیک در ۷۴سالگی در تاجیکستان درگذشت


  استاندار کرمانشاه: روابط عمومی‌ها توجیه کننده مدیران نباشند


  حمله به خبرنگاران در اتاق خبر یک تلویزیون در صربستان


  یک مجری رادیویی در فیلیپین توسط افراد مسلح کشته شد


  همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است


  ادعای زیست‌محیطی فیفا نادرست است


  نقش روابط‌عمومی در ترویج فرهنگ مهارت آموزی بسیار تاثیر گذار است


  سرپرست جدید روابط‌عمومی شهرداری قزوین معرفی شد


  دستگیری غیرقانونی یک روزنامه‌نگار در بخش اشغالی اوکراین


  جریمه ۲۰ میلیون دلاری مایکروسافت به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی منتشر شد