درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 03:46   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51701صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 27 اسفند 1401 - 08:12
چگونه نرخ تعامل با مخاطب را افزایش دهیم
در کنار فعالیت حرفه ای در زمینه تولید محتوا، نیاز است تا به نکات به مراتب بیشتری توجه داشته باشید. با این حال قبل از پرداختن به موضوع اصلی، نیاز است تا با معیارهای مهم در شبکه های اجتماعی آشنا شویم که شامل کامنت، لایک، نشر، پیام به دایرکت، ذخیره کردن و در نهایت ترافیکی می باشد که از طریق لینک ها به دست می آید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || یکی از سوالات کاملا رایج بسیاری از افراد این است که چگونه می توان نرخ تعامل بالاتری را به دست آورد. درواقع این موضوع، مهمترین آمار برای هر صفحه ای در تمامی شبکه‌های اجتماعی محسوب می شود. درواقع شما می توانید به صورت فیک، لایک، کامنت و سایر آمارها را به دست آورید و با این اقدام، به ظاهر صفحه خود را رشد دهید. با این حال براساس الگوریتم های موجود، شما تنها زمانی رشد واقعی را تجربه خواهید کرد که نرخ تعامل شما در وضعیت بسیار خوبی قرار بگیرد. درواقع در هیچ دوره ای مخاطب راضی نبوده است که صرفا بازدیدکننده محسوب شود.

 

به همین خاطر در کنار فعالیت حرفه ای در زمینه تولید محتوا، نیاز است تا به نکات به مراتب بیشتری توجه داشته باشید. با این حال قبل از پرداختن به موضوع اصلی، نیاز است تا با معیارهای مهم در شبکه های اجتماعی آشنا شویم که شامل کامنت، لایک، نشر، پیام به دایرکت، ذخیره کردن و در نهایت ترافیکی می باشد که از طریق لینک ها به دست می آید.

 

با این حال این موارد به تنهایی ارزش چندانی را ندارد و اگر بتوانید در تمامی آنها موفق ظاهر شوید، می توان نسبت به موفقیت خود نیز اطمینان داشته باشید. در ادامه راهکارهایی را بررسی خواهیم کرد که باعث می شود تا نرخ تعامل بالاتری را به دست آورید.

1- پخش زنده و پرسش و پاسخ

در پخش زنده با توجه به این امر که امکان ویرایش و اقداماتی نظیر فتوشاپ وجود ندارد، افراد به خوبی به شما اعتماد خواهند کرد. در این زمینه بهتر است که چهره خودتان و افراد تیم شرکت را نشان دهید. در این زمینه پرسش و پاسخ، می تواند یکی از موضوعاتی باشد که شما به صورت مداوم آن را انجام داده و با مخاطبان خود وارد تعامل شوید. نکته مهم دیگر این است که از طریق این تعاملات، شما می توانید با نظر واقعی جامعه هدف خود آشنا شده و از اطلاعات به دست آمده، در راستای بهبود سطح کاری خود استفاده کنید.

2- نظرسنجی، سوالات چند گزینه ای و آزمون ها

از دیگر اقدامات مهم این است که نظرسنجی هایی در زمینه های مختلف داشته باشید. برای این موضوع، موارد متعددی را می توان مثال زد و بدون شک با کمی خلاقیت، می توانید صدها مورد را پیدا کنید. همچنین با سوالات چند گزینه ای و آزمون های مختلف، می توانید افراد را وارد یک بازی جذاب کرده و برای آن جوایزی را تعیین کنید. با این اقدامات شما می توانید ضمن افزایش آگاهی جامعه هدف، افراد را با برند خود درگیرتر نمایید. برای ایجاد آزمون نیز انواع ابزارهای آنلاین وجود دارد که شما تنها کافی است تا سوالات خود را درج کنید.

3- امکان امتیازدهی به محتواها

واقعیت این است که مخاطب تمایل دارد تا نظر خود را درباره فعالیت های شما مطرح کند. به همین خاطر لازم است تا این امکان در تمامی فضاها وجود داشته باشد و افراد را با اقداماتی نظیر مطرح کردن یک سوال، به سمت واکنش نشان دادن سوق دهید. در این زمینه نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که رتبه بندی نیز باید برای محتواها وجود داشته باشید. این امر کمک خواهد کرد تا افراد بتوانند براساس پارامترهایی نظیر محبوب ترین ها، بیشترین بازدیدها، جدیدترین ها و... در نهایت تمایل بیشتری نسبت به حضور در سایت و یا شبکه های اجتماعی شما پیدا کنند.

4- محتوای ایجادشده توسط کاربران

این امر که مخاطب برای شما محتواهایی را ایجاد کند. بدون شک امری بسیار مهم و تاثیرگذار محسوب می شود. در این زمینه می توان موفقیت برند تیک تاک را مثال زد که تکرار چالش های افراد مختلف توسط کاربران، باعث شده است تا نرخ تعامل در آن به مراتب بهتر از سایر شبکه های اجتمامی باشد. به همین خاطر شما نیز لازم است تا با اقداماتی نظیر ایجاد کمپین های مختلف، ضمن ایجاد تمایل برای تولید محتوا توسط کاربران، نسبت به نشر آنها نیز کوشا باشید. در این زمینه ایجاد تخفیف در خریدها برای افرادی که تولید محتوا دارند، بدون شک یک راهکار بسیار خوب محسوب می شود. در این زمینه شما می توانید طرح های مختلفی داشته باشید تا افراد به صورت مداوم، درگیر برند شما باقی بمانند. این امر خود به مانند آن است که مخاطبان را وارد یک برنامه ایجاد وفاداری کرده اید.

5- بازی سازی

واقعیت این است که فعالیت های تجاری شما اهمیتی برای مخاطبان ندارد. در این زمینه شما لازم است تا آنها را به خوبی سرگرم نموده و با این بهانه، آنها را به وفاداران برند خود تبدیل نمایید. در این زمینه می توان تیم های ورزشی را یک مثال خوب در نظر گرفت. برای مثال باشگاه بارسلونا به واسطه بازیکنان خود و بازی هایی که انجام می دهد، طرفداران میلیونی از سراسر جهان دارد که این افراد تضمین کننده مواردی نظیر فروش محصولات باشگاه هستند.

 

این امر در حالی است که بدون جنبه سرگرم کننده بودن، بدون شک چنین حجم فروش بالایی هم وجود نداشت. در این زمینه شما نیز باید تلاش کنید تا بازی هایی مخصوص به برند خودتان را داشته باشید تا مخاطب با آن سرگرم شود. این امر باعث خواهد شد تا در مدت زمانی کوتاه، مخاطبانی بسیار زیاد و در عین حال وفادار را داشته باشید. با یک جست و جوی ساده در بستر اینترنت می توانید به ایده های بسیار خوبی در حوزه کاری خود، دست پیدا کنید.

 

خوشبختانه امروزه تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده است که شما می توانید با کمترین امکانات، بازی های جذابی را ایجاد کنید. در این زمینه صرفا منظور بازی های ویدئویی نبوده و می توانید ایده های به مراتب بیشتری را داشته باشید. این نکته را نیز فراموش نکنید که شما به یک بازی هم محدود نیستید.

6- انیمیشن سازی

در دنیای انیمیشن شما از هرگونه محدودیتی آزاد هستید و این امر در حالی است که اقدامات مدنظر شما، هزینه بر هم محسوب نمی شوند. برای مثال برای نمایش فردی که از آسمان فرود می آید، شما نیاز به انواع جلوه های ویژه و تهیه امکانات مورد نیاز دارید. این امر در حالی است که در انیمیشن شما تنها به نرم افزارهای مناسبی نیاز خواهید داشت. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مشاهده کردن به مراتب ساده تر از دیدن بوده و در این زمینه بدون شک انیمیشن به خاطر آنکه می توانید خلاقیت بدون محدودیت داشته باشید، جذابیت بسیار بالایی را به همراه دارد. در این رابطه شما حتی می توانید شخصیت برند خود را نیز تصویرسازی کرده و با این اقدام، ماندگاری فوق العاده در ذهن مخاطب داشته باشید. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی خصوصا در حوزه هوش مصنوعی، دیگر حتی نیاز به یادگیری نرم افزارها و یا استخدام افراد حرفه ای، در حال کمرنگ شدن است.

7- ساخت اینفوگرافی

در اینفوگرافی ها شما شاهد ترکیب متن و عکس به شیوه ای بسیار جذاب هستید که کمک می کند تا یک مطالب طولانی، به خلاصه ترین شکل ممکن انتقال یابد. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما تنها به تولید اینفوگرافی محدود نبوده و می توانید ترجمه هم داشته باشید. با این حال بالاترین حد موفقیت را زمانی تجربه خواهید کرد که به نکاتی نظیر روانشناسی رنگ هم توجه نمایید.

8- جایزه دادن

هدیه دادن یک تکنیک فوق العاده محسوب می شود که به انگیزه ای در افراد تبدیل می شود تا در مسیری قرار بگیرند که مدنظر شما است. در این زمینه می توانید به صورت غیرمنتظره و یا براساس یکسری پارامترها، جوایزی را تعیین کنید. این موضوع خود می تواند در قالب طرح باشگاه مشتریان باشد تا اطمینان پیدا کنید که مخاطبان حال حاضر، به شما وفادار خواهند ماند. در این زمینه برای مثال این امر که برای فعال ترین کاربر ماه خود جایزه ای را تعیین کنید، باعث خواهد شد تا حجم فعالیت افراد به مراتب بیشتر شود.

9- توجه به سئو

رعایت تمامی نکات سئو کمک خواهد کرد تا بستری را فراهم کنید که در آن مخاطب احساس راحتی بیشتری را دارد. در این رابطه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مخاطب شما باید دسترسی سریع و راحت داشته باشد، در غیر این صورت تمامی تلاش های شما برای رشد، بی نتیجه خواهد ماند.

10- تغییر نوع محتوا

به عنون آخرین توصیه می توانید محتواهای خود را با تغییراتی همراه کرده و یا فرمت های متفاوت برای آنها داشته باشید. این امر کمک خواهد کرد تا سلیقه های مختلف را به سمت خود جذب کرده و در نهایت بتوانید شانس رشد بالاتری را داشته باشید. نکته ای که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید این است که اگر منبع جامعی در زمینه کاری خود باشید، بدون شک مخاطب دیگر نیازی به چک کردن سایت دیگر نخواهد داشت. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که از دل یک محتوای قدیمی می توان محتواهای زیاد دیگری را نیز تولید کرد و این موضوع کمک خواهد کرد تا هیچ گاه با معضل کمبود موضوع، مواجه نشوید.

 

نویسنده : جولیا تیلور - کارشناس حوزه شبکه های اجتماعی

مترجم : امیر آل علی

منبع : searchenginejournal
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد