درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 مهر 1402 - 18:13   

تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

دیوان بین‌المللی کیفری باید درباره کشتار روزنامه‌نگاران در فلسطین تحقیق کند

  دیوان بین‌المللی کیفری باید درباره کشتار روزنامه‌نگاران در فلسطین تحقیق کند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

شش توصیه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای تحقق دستمزد برابر

  شش توصیه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای تحقق دستمزد برابر


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  عشق یعنی کاهش رنج بشر
  چرا اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین گزینه شما برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل است
  نگرانی از رواج خودسانسوری رسانه‌ها در فیلیپین
  درخواست روزنامه‌نگاران برای تنظیم متوازن قوانین مربوط به هوش مصنوعی
  قدردانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیرعامل بانک رفاه کارگران
  جزییات هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی اعلام شد
  کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی» منتشر شد
  ۲ شعبه شورای حل اختلاف ویژه بانک رفاه کارگران افتتاح شد
  ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای به دانش آموزان
  انجمن “توسعه و ترویج روابط‌عمومی و ارتباطات” تاسیس شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51683صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 18 اسفند 1401 - 16:17
تقی پور: اگر درباره مسمومیت ها نتوان مردم را قانع کرد، طبیعتا به شایعات مختلف دامن زده می شود
وظیفه رسانه ها درباره مسمومیت های دانش آموزان را تحلیل و اطلاع‌رسانی درست و به موقع می داند و می گوید: به دلایل تاریخی رسانه‌های ما دچار خودسانسوری هستند و ترجیح می‌دهند به صورت کامل وارد برخی موضوعات نشوند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || در هفته‌های اخیر در فضای رسانه‌ای اخباری درباره مسمومیت دانش‌آموزان در شهرهای مختلف منتشر می‌شود و به ذکر کلیاتی درباره اینکه چه تعداد دانش‌آموز و در کجا مسموم شده‌اند بسنده می‌ شود و دلایل و عوامل این مسئله همچنان در هاله‌ای از ابهام است، با توجه به اهمیت گردش آزاد اطلاعات، وظیفه مسئولان و اهالی رسانه در این باره چیست؟

امیر عباس تقی پور فعال رسانه ای معتقد است، مسمومیت دانش آموزان مسئله‌ بسیار خطرناکی است که امنیت دانش آموزان و جامعه را نشانه گرفته است و افکار عمومی انتظارهایی دارند که اگر با سرعت، عوامل این کار شناسایی نشوند و نتوان مردم را قانع کرد، طبیعتا به شایعات مختلف دامن زده می شود.

امیر عباس تقی پور، عضو شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی و مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات با انتقاد نسبت به کلی گویی درباره مسمومیت دانش آموزان به شفقنا رسانه می گوید: افکار عمومی توقع کلی گویی ندارند. اگر در حال حاضر بخش‌هایی از مردم اعتماد لازم را به سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول ندارند، به عملکرد گذشته آن ها در تعامل با مردم، نحوه اطلاع رسانی و همچنین عدم توجه لازم به نظرات مردم در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری هایشان مربوط می شود.

او تاکید می کند: در دنیای کاملا رسانه ای شده هر اندازه برای رسانه های رسمی محدودیت ایجاد شود و آزادی و استقلال آنها را محترم نشماریم، طبیعتا مردم برای کسب اخبار به رسانه های خارج از کشور مراجعه می کنند و آنها هم بر مدار منافع صاحبانشان حرکت می کنند.

تقی‌پور با بیان اینکه محدود کردن رسانه‌های رسمی و داخلی، در عمیق‌تر شدن فاصله بین دولت و مردم موثر است گفت: ترمیم و احیای اعتماد از دست رفته، نیازمند صرف انرژی و زمان بیشتری است.

او با اشاره به انتظارات افکار عمومی از مسئولان درباره مسمومیت دانش آموزان می گوید: مسمومیت دانش آموزان مسئله‌ بسیار خطرناکی است که امنیت دانش آموزان و جامعه را نشانه گرفته است و افکار عمومی انتظارهایی دارند که اگر با سرعت، عوامل این کار شناسایی نشوند و نتوان مردم را قانع کرد، طبیعتا به شایعات مختلف دامن زده می شود.

تقی‌پور تاکید می‌کند: در فضای غبارآلود شایعات رواج یافته و راست و دروغ با هم گفته می شود و تمیزی بین اینکه چه کسی حقیقت را می گوید و چه کسی دروغ، چه کسی براساس منافع شخصی تحلیل می کند و چه کسی براساس منافع افکار عمومی سخت می شود.

تقی پور تاکید می کند: از دولت و مسئولان انتظار می رود که هرچه سریعتر حقیقت این قضیه را تعیین تکلیف کنند چون مردم انتظار دارند پاسخی قانع کننده بشنوند. وقتی امنیت روانی خانواده ها و دانش آموزان بهم بریزد، طبیعتا نارضایتی هایی در پی خواهد داشت.

او به نقش روابط عمومی‌ها در مدیریت اطلاع رسانی، درباره مسمومیت‌های سریالی اشاره می‌کند و می‌گوید: در حالت کلی روابط عمومی دو نقش برعهده دارد، حرف مردم را به سازمان و حرف سازمان را به مردم برساند. در وضعیت فعلی روابط‌عمومی‌ها باید تبلیغات را کنار بگذارند و حرف مردم را بدون سانسور به مسئولان منتقل کنند و انتظارات مردم را به گوش مسئولان برسانند تا براساس خواسته مردم تصمیم گیری و تصمیم سازی کنند.

تقی پور همچنین وظیفه رسانه ها درباره مسمومیت های دانش آموزان را تحلیل و اطلاع‌رسانی درست و به موقع می داند و می گوید: به دلایل تاریخی رسانه‌های ما دچار خودسانسوری هستند و ترجیح می‌دهند به صورت کامل وارد برخی موضوعات نشوند.

دستگاه های ناظر باید این اطمینان خاطر را به رسانه ها بدهند که با آگاهی و اطمینان خاطر بیشتری به جریانات مختلف ورود پیدا کنند و با تجزیه و تحلیل های حرفه ای و ارائه نظرات نخبگان بتوانند به وظیفه اطلاع رسانی خود عمل کنند.

نشفقنارسانه

 

 

 

 

 


 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی» منتشر شد


  روزنامه‌ای جدید که فقط به صورت چاپی منتشر می‌شود


  زمان رایگان است و بسیار قیمتی


  چگونه تکامل هوش مصنوعی می‌تواند بر وجود آینده مدیران بازاریابی تأثیر بگذارد؟


  هوش مصنوعی، چالشی برای امنیت انرژی


  دلایل ایجاد اینفلوئنسری به عنوان یک رشته دانشگاهی


  هنر درست اندیشیدن


  نسل جدیدی از مصرف کنندگان دیجیتال


  خبرنگار همراه و همکار روابط‌عمومی است


  انتصاب معاونت ارتباطات حزب همت در خراسان شمالی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات