درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:52   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51682صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 17 اسفند 1401 - 01:12
یادداشت/در باب شرایط کنونی و اوضاع و احوال رسانه و خبر
خبر و ابهام
سیدمسعود رضوی - در مورد موضوع اخیر که مسئله مسمومیت عمدی در مدارس دخترانه و درگیر ساختن خانواده‌های ایرانی با معضلی پیچیده و غریب است، آزمونی بسیار دشوار را پیش رو داریم. اگر نتوان به روشنی و شفافیت، مردم را اقناع کرد، دشمن و رسانه‌های بیگانه صیدهای بزرگ از آب گل آلود خواهند گرفت. باید از همین امروز به ضد و نقیض گویی، ابهام، توجیه و تعلیل‌های غیر عقلانی، و سرانجام خاموشی و ناتندرستی در اطلاع رسانی و گفتگو با مردم پایان داد. این حق مردم است و اگر تعلل شود، رسانه سعودی و شرکا بهره می‌برند و لاجرم خودکرده را تدبیر نیست.
  

 

مولانا جلال الدین سروده است:
افکند خبر دشمن در شهر اراجیفی
کو عزم سفر دارد از بیم تقاضایی
از رشک همی‌گوید والله که دروغ است آن
بی‌جان که رود جایی، بی‌سر که نهد پایی

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || در واپسین ماه سال جاری، می‌توان متر و معیاری از رویدادها و اخبار و اتفاقات یک سال گذشته را مورد سنجش قرار داد و در یک ارزیابی کلی، اذعان کرد که سالی بسیار سخت و دشوار را پشت سر نهاده ایم. مورخان این سال و حوادث آن را در چند خط موازی دنبال خواهند کرد و بی گمان سختی و بحران خیز بودن امور را یادآور خواهند شد. در سیاست و تحولات امور مربوط به دولت تحول گرا و تازه کار آقای رئیسی و انحنای تغییر در ریلهای قطار توسعه کشورمان، تجربه‌ای بی سابقه را از سر گذرانده و می‌گذرانیم.

در اقتصاد و مهار تورم و تثبیت یا افزایش بهای ارز و رشد نقدینگی نیز کماکان همین داوری در پیش خواهد بود. التهابات اجتماعی، به ویژه از پایان شهریور تا آغاز فصل سرد، یک آزمون سخت دیگر بود که تمام عرصه‌های فعالیت حکومت، دولت، جامعه و مردم را در شعاع تأثیر خود قرار داد. سرانجام سیاست خارجی و دگرگونی‌های بزرگ در خاورمیانه، روسیه، اروپا، شرق آسیا و امریکا، با ایران و اوضاع و احوال کنونی ما ارتباطی وثیق داشت و نگارنده بر این باور است که انقطاع مذاکرات برجام که در دولت سابق به فرجامی نسبتاً قابل قبول رسیده بود، نباید با تحلیل‌های غیر فنی و ناواقع گرایانه‌ای همچون نیاز اروپا در زمستان به انرژی متوقف می‌شد و آن تجارب به چند دلیل می‌توانست در همان دوران برای ایران کارکردی پر منفعت به بار آورد. اما پروپاگاندای رسانه‌های یکجانبه گرا و همسوی داخلی، که غالبا یک منبع و منشاء دارند، با نمودی دیگر به این قضیه و دیگر مسائل چهارگانه فوق نگریسته و آن را به مثابه نقطه قوت و برنامة سنجیده و سودآوری معرفی می‌کرد که امروز تأمل انگیز است و شاید در آینده عبرت آموز باشد.

باری، در چنین اوضاع و شرایطی، یکباره به نقطه عطف سال، یعنی زمان تحویل سال و مخارج ویژه و پرداخت‌های دولت به حقوق بگیران و بازنشستگان کشوری و لشکری و مستمری بگیران و نوسازی برای نوروز می‌رسیم. در چنین روزهایی، موضوع مدارس دخترانه و بحران خبری و اجتماعی پیوسته بدان، یکباره جایگزین تمام اخبار و افکار شده و مردم را در وضعی بی سابقه و نگرانی غیر قابل وصف قرار داده است.

این موضوع پیچیده‌تر از آن است که نگارنده بخواهد توضیح دهد یا نقد کند یا توجیه نماید یا راهکار ارائه بدهد یا از کم و کیف آن اطلاع موثقی داشته و خوانندگان را بدان رهنمون شود! ماجرای مدارس دخترانه در شهرهای گوناگون و رخدادهای اخیر، کماکان موضوعی امنیتی ـ انتظامی در سطحی ملی است و انتظار و امید هر ایرانی هوشمند و دلسوزی این است که بی آسیب از این مخاطره عبور کنیم و عاملان و آمران جسته و دستگیر شوند و به سزای این خباثت و خیانت، محاکمه و مجازات شوند.

ایران سرزمین بزرگ و پرحادثه‌ای بوده و هست. از نیم قرن پیش تا امروز، هیچ لحظه‌ای بی حادثه و بحران و مشکل و معضل نبوده و البته، خوشبختانه به دلیل درایت و درک عمومی و روحیات خاص ملت و فرهنگ ایران، هیچگاه ناامنی گسترده‌ای را شاهد نبوده‌ایم که زندگی عادی مردم را مختل و جریان اصلی حیات مردم و تکاپوی زندگی خانواده‌های ایرانی را دستخوش تهدید و تشویش عمیق نماید یا به تعطیل و توقف طولانی بینجامد.

قدرت ایران، از دولت و نهادهای حکومتی، تا مردم و افکار عمومی، هر توطئه و تندری را خنثی کرده و آرام ساخته است. حتی انقلاب دگرگون ساز ۱۳۵۷ و جریان ۸ سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی به میهن نتوانست آسیبی بزرگ به جریان عادی و متعارف زیست عمومی و افکار مردم وارد سازد؛ چه رسد به آنکه آن را ناپایدار و متوقف کند!؟

اما حقیقت آن است که در تمام دوره‌ها و سالهای طولانی که زندگی نسلهای اخیر را در بر می‌گیرد، سختی و صعوبت طاقت فرسایی بر دوش عامه مردم و طبقه متوسط و فقیر شهری و روستایی قرار داشت و به تدریج تشدید شد. درآمد نفت و خام فروشی و برخی بازیهای پولی در بانک و بورس و نهادهای شبه دلالی پیرامونی، دولتها را دچار این خبط و تصور کرد که مشکلات ساده است و امسال همچون پارسال و این ماه مثل ماه قبل خواهد گذشت و یک راهی برای پرداخت و دخل و خرج جسته می‌شود! این تصورات، از کشوری با سی میلیون جمعیت در سال ۱۳۵۷، به کشوری با هشتاد و چند میلیون نفر در آستانه نوروز سال ۱۴۰۲ دیگر پاسخگوی افکار عمومی نخواهد بود و دولتها را نیز درگیر بحران عمیق تقابل با خود، با جامعه و با ناداری و تورم خواهد کرد. افزون بر اینها، مشکل بزرگ توجیه و اقناع افکار عمومی هم هست.

این مسئله امروز در رأس مسائل است که مرجعیت خبر و اطلاع، و نیز تحلیل و جهت دهی به افکار عمومی باید به دست صاحب نظران و خبرنگاران دلسوز و شناخته شده در رسانه‌های مورد اعتماد مردم باشد. مردم از آشفتگی خبری خسته‌اند و خطر بزرگی به نام مهاجرت مرجعیت رسانه‌ای کل کشور را تهدید می‌کند. چهار عنصر: ۱ـ سرعت در کسب و بیان اخبار، ۲ـ کمیت گفتار و جنبة تصویری خبر، ۳ـ کیفیت تحلیلی و جهت گیری در اطلاع رسانی، و سرانجام ۴ـ زیبندگی و آرایش مخبر و رسانه نقش مهمی در این مسیر ایفا می‌کند.

رادیو و تلویزیون یا صدا و سیمای دولتی ایران در این زمینه نقش درجه اول دارد و در قیاسی روشن یادآور شعر مولانا خواهد بود که داستان طوطی و روغن فروش را ذکر فرموده است. خبرگزاریها و روزنامه‌های همسو با دولت و جریان غالب و مطلوب در جریان هدایت سیاست و اقتصاد و فرهنگ در کشور ما نیز باید حساسیت شرایط کنونی را بیش از گذشته درک کنند. رسانه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی جدید را نمی‌توان با روشها و شیوه و بینش گذشته ارزیابی کرد و با آنها به سادگی به رقابت برخاست. این بحثی دامنه دار و روشن است.

در مورد موضوع اخیر که مسئله مسمومیت عمدی در مدارس دخترانه و درگیر ساختن خانواده‌های ایرانی با معضلی پیچیده و غریب است، آزمونی بسیار دشوار را پیش رو داریم. اگر نتوان به روشنی و شفافیت، مردم را اقناع کرد، دشمن و رسانه‌های بیگانه صیدهای بزرگ از آب گل آلود خواهند گرفت. باید از همین امروز به ضد و نقیض گویی، ابهام، توجیه و تعلیل‌های غیر عقلانی، و سرانجام خاموشی و ناتندرستی در اطلاع رسانی و گفتگو با مردم پایان داد. این حق مردم است و اگر تعلل شود، رسانه سعودی و شرکا بهره می‌برند و لاجرم خودکرده را تدبیر نیست.

اندرز شیخ سعدی این است:

بلبلا مژدة بهار بیار
خبر بد به بوم بازگذار
و تفأل حافظ در موضوع این است و نگران می‌نویسم:
مرحبا طایر فرخ پی فرخنده پیام
خیر مقدم، چه خبر؟ دوست کجا؟ راه کدام؟

 

منبع: روزنامه اطلاعات

سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد