شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || نخستین همایش استانی مدیریت تشریفات به همت اداره کل روابطعمومی استانداری یزد و با مشارکت مدیران و کارشناسان روابطعمومی سازمانهای دولتی و شرکتهای بخش خصوصی در شهر یزد برگزار شد.
به گزارش شارا، در این همایش که روز پنجشنبه یازدهم اسفند ماه برگزار شد دکتر احمد یحیایی ایله ای به عنوان سخنران اصلی سمینار درباره قوانین و اصول مدیریت تشریفات سخنرانی کرد.
دکتر یحیایی ایله ای درباره اصول تشریفات در روابطعمومی گفت: تشریفات تولید ارتباطات و احساسات مثبت است و نتیجه آن تلطیف فضای ارتباطی بین سازمان و مردم و مشتریان است.
وی بیان کرد: وقتی درباره قانون تشریفات یعنی احترام به عنوان یک مسئولیت اجتماعی صحبت می کنیم، در واقع درباره یم قانون در جامعه مدنی صحبت می کنیم که در چنین جامعه ای هر کسی در ارتباطات مورد احترام است.
استاد مدیریت تشریفات با اشاره به اینکه مجموعه رویدادهای هر سازمانی توسط روابطعمومی ها اداره می شود، ابراز کرد: مذاکرات بیرون سازمانی، همایش ها، نمایشگاهها و بازدیدها رویدادهای چهارگانه ای است که بایستی مدیریت تشریفات آنها مورد توجه قرار گیرد و مدیران و کارشناسان روابطعمومی به دانش و مهارتهای تشریفات مجهز باشند.
دکتر یحیایی ایله ای ضمن بیان اینکه مدیریت تشریفات رویدادها زیرساخت خوشنامی سازمانی است، گفت: خوشنامی سازمانی به دست نمی آید مگر نظم سازمانی و کیفیت تشریفات ارتقا یابد و برای این منظور تشریفات یک موضوع عمومی و الرامی برای تمام مدیران و کارشناسان هر سازمانی محسوب می شود. لذا سازمانها بایستی یادبگیرند به ارباب رجوع چگونه احترام بگذارند و با آنان چگونه رفتار کنند.
وی تشریح کرد: عموما وقتی از تشریفات صحبت می شود تجملات و پذیرایی مد نظر خیلی ها قرار می گیرد اما بایستی تاکید شود که تشریفات سازمانی پایبندی سازمانها به قول و قرارها و تعهدات سازمان به مردم، سهل و روان بودن فرایندهای کاری و اجرایی مردم و پاسخگویی محترمانه مدیران و کارکنان با مردم بر می گردد.
دکتر احمد یحیایی ایله ای نویسنده کتب علمی و کاربردی: اصول و آداب تشریفات، تشریفات هتل، مدیریت تشریفات، تشریفات مدیران و استانداردهای تشریفات است.
|