درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 13:32   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51656صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 14 اسفند 1401 - 09:00
4 نکته درباره جلسه ارائه طرح استارتاپ
ارائه بصری، استرس زاست. باید مطمئن شوید که اطلاعات را به درستی ارائه می کنید اما این پایان داستان نیست. برنامه ای که برای ارائه از آن استفاده می کنید، می تواند همه چیز را خراب کند. برای رسیدن به یک ارائه صحیح و سالم، باید یک برنامه مطمئن را انتخاب کنید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || داریا گونزالس، از هم بنیانگذاران شرکت واندرداگز است. او می گوید در یک سال اخیر تجربه کمک به استارتاپ ها در تامین بودجه را داشته و نکاتی در این زمینه می داند که به درد استارتاپی‌ها می خورد.

برای شمایی که در اکوسیستم استارتاپی کار می کنید، شنیدن این جمله عجیب نیست. جمله ای که می گوید
فناوری هر روز زندگی ما را تغییر می دهد. هرچند در بسیاری از موارد، این تغییر به سرعت قابل مشاهده نیست اما در طول زمان، می توان اثر آن را در بخش های مختلف کار دید. از نمونه این بخش ها، تغییر ارائه طرح استارتاپ ها به سرمایه گذاران برای جلب نظر و پول آن هاست.

در پایان سال 2022، بسیاری از کنش ها بین موسسان استارتاپ ها و سرمایه گذاران تغییر کرده است. سرمایه گذاری جهانی به کنُدی در مسیر خود حرکت می کند و انتخاب گزینه های سرمایه گذاری سخت تر از همیشه در جریان است. هم چنین همه گیری کرونا و تغییراتی که در سال های گذشته در محیط کار اعمال شد، اکوسیستم استارتاپی را هم تغییر داده است. این روزها تمایل زیادی به دورکاری و ارائه شرایط استارتاپ از راه دور به سرمایه گذاران در اکوسیستم ها دیده می شود. بنابراین اگر امسال قصد دارید سرمایه جذب کنید، بدانید که فضا نسبت به 3 سال و حتی یک سال پیش تغییر کرده است.

داریا گونزالس، از هم بنیانگذاران شرکت واندرداگز است. او می گوید در یک سال اخیر تجربه کمک به استارتاپ ها در تامین بودجه را داشته و نکاتی در این زمینه می داند که به درد استارتاپی ها می خورد.

1. هر ارائه ای، ارائه نیست

ارتباط آنلاین با سرمایه گذار از 2 راه انجام می شود. اول، ارتباط ویدئویی، و دوم، از شما می خواهند به آن ها ایمیل بزنید. تعهدی که سرمایه گذار به ارائه شما در هر یک از روش ها دارد، متفاوت است.

در روش دوم، باید نکات بسیاری را برای سرمایه گذار آماده کنید تا آن ها را بخواند. در روش اول، که پای مکالمه به میان می آید، باید بتوانید با ذهنی باز این اطلاعات را به او منتقل کنید. در این روش آمادگی برای گفت وگو اهمیت دارد. به طور مشخص، نحوه ارائه شما در هر کدام از این روش ها متفاوت است. اما نکته مهم داشتن اصولی قوی برای طرح داستان استارتاپ شماست. در ارائه ای که دارید، با هر روشی، مهم است که بتوانید مشکلی که استارتاپ شما حل می کند را، به خوبی بیان کنید. راه حل شما برای حل این مشکل چیست؟ چه دلایلی برای حمایت از این راه حل دارید؟

2. بهترین ارائه چیست؟

طراحی شفاف که دسترسی در داده ها در آن به آسانی انجام شود، برای یک ارائه خوب ضروری است. هدف این است که محتوا را با شفافیت بیشتر برای ساده سازی طرح ایده ها آماده کنید. می توانید از اینفوگرافی به جای متن استفاده کنید. آیکون ها می تواند در کنار توضیح ها استفاده شود. از دیگر اشکال دیداری برای انتقال پیام استفاده کنید تا اثر ارائه شما بیشتر شود. این به مخاطبان شما کمک می کند حرف هایتان را بهتر بفهمند.

مهمترین نکته اطمینان پیدا کردن درباره نوع خطی که استفاده می کنید، رنگ و دیگر جذابیت های بصری در ارائه شماست. یکپارچگی در انتخاب بخش های بصری در ارائه شما به درک بهتر آن کمک می کند. فراموش نکنید که وقت مخاطب شما یعنی سرمایه گذار محدود است. بنابراین باید از آسان ترین راه ها برای ارائه اطلاعات به او استفاده کنید. خواندن برگه های ارائه استارتاپ ها به طور معمول یک کار سنگین است. به همین دلیل ایده بدی نیست اگر در ارائه تان، فضایی را برای استراحت ذهنی مخاطب در نظر بگیرید. اضافه کردن اسلایدهای مناسب یا برش های اسلاید در این زمینه کمک کننده است.

3. بهترین روش ها برای ارائه بصری

وقتی پای ارائه تصویری به میان می آید، طراحی قوی حرف اول را در انتقال موثر پیام می زند. اگر از ابزارهای طراحی درست استفاده کنید، کار به خوبی انجام می شود. در استفاده درست از طراحی، حذف نکاتی که کمکی نمی کند و استفاده از نکاتی که مخاطب را به جایی که باید هدایت می کند، اهمیت دارد. وقتی قرار است طرح استارتاپ را ارائه کنید، کلیدی ترین نکته، اختصار است. مطمئن شوید در طراحی هر اسلاید، تنها نکات ضروری را ارائه می کنید. با مختصر و دقیق بودن، مخاطب خود را درگیر کنید. طراحی مناسب، مختصر گویی و بیان مسائل به نحوی سازگار با شرایط مخاطب، به اثربخشی بیشتر ارائه شما کمک می کند. اما هر نکته اضافه ای، می تواند حواس آن ها را پرت کند. و این یعنی شانس شما برای جذب سرمایه به کمترین میزان می رسد.

4. ارائه ای که مخاطب را درگیر کند

ارائه بصری، استرس زاست. باید مطمئن شوید که اطلاعات را به درستی ارائه می کنید اما این پایان داستان نیست. برنامه ای که برای ارائه از آن استفاده می کنید، می تواند همه چیز را خراب کند. برای رسیدن به یک ارائه صحیح و سالم، باید یک برنامه مطمئن را انتخاب کنید. استفاده از انیمیشن و ویدئو دردساز است، بنابراین تا زمانی که ضروری نیست، از آن ها برای ارائه استفاده نکنید. زمان جلسه صرفا برای ارائه اهداف و راه حل های شماست و آن را نباید با ارائه اطلاعاتی که به کار نمی آید، در هر شکلی، هدر کنید. استفاده از تاکتیک های ارائه محتوا در کنار اسلایدهای پرمحتوا کار را خراب می کند. برای همین تا جای ممکن از اسلایدها با محتوای خلاصه استفاده کنید. هرچه متن کمتری ارائه کنید، بهتر است. مخاطب شما بیشتر درگیر اهداف و راه حل شما می شود.

 

منبع: tccim

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  راهنمای کوتاه بحران


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد