درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 02:59   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51655صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 16 اسفند 1401 - 00:17
محصول یک نظام اطلاع‌رسانی معیوب
تا زمانی که نحوه و شیوه مواجهه و برخورد ما با مسایل و مشکلات و حوادث و رویدادهای مختلف تغییر نکند و سیاست‌های رسانه‌ای بسته‌ی تحمیلی عوض نشود و رسانه‌ها نتوانند آزادانه در این زمینه‌ها اطلاع‌رسانی کنند و اطلاعات لازم را از مسیرهای حرفه‌ای در اختیار مردم قرار دهند کماکان آش همان خواهد بود کاسه همان ... و تنها بازنده این کارزار، مردم خواهند بود.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || شانتاژ خبری، شایعه و گمانه‌زنی محصول فقدان یک سیستم اطلاع‌رسانی حرفه‌ای و به‌هنگام است و عدم برخورد سریع و بی‌ملاحظه با عوامل یک جنایت هولناکِ غیرانسانی و برنامه‌ریزی‌شده.
 
 ابلاغ حقیقت به مردم و ارایه راه‌کارهای عملی و ملموس در کنار هم منجر به جلب اعتماد عمومی می‌شود و دقیقا اینجاست که هدف اصلی که جلب رضایت مردم است حاصل می‌شود. قاعدتا فلسفه وجودی سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی باید بر چنین بنیادی استوار شده باشد.
 
 با این حال اگر می‌خواهید شانتاژ خبری و شایعه نباشد:

 اولا باید عوامل، زمینه‌ها و بسترهای بروز حوادث، اتفاق‌ها و جنایت‌های شرم‌آور، ننگین و خسارت‌بار را از بین برد؛
 
 دوم اینکه در این‌گونه حوادث که احساسات یک ملت جریحه‌دار می‌شود باید از کتمان و قلب حقیقت اجتناب کرد تا واقعیت‌ها آن‌گونه که هست و در زمان مناسبِ خودش در اختیار مردم قرار گیرد.
 
 سوم اینکه از اطلاع‌رسانی کور، نابه‌هنگام، پراکنده، منافع‌محور، ایدئولوژی‌آلود، خودمحور، رازآلود و هالیوودی جلوگیری شود.
 
 چهارم اینکه خناسان و جنایت‌پیشه‌گان این حادثه ضدانسانی و عوامل جنایتکار آن دستگیر و علنی محاکمه شوند...
 
 در غیراین‌صورت افکارعمومی راه خود را خواهد رفت و افراد مسئول هم راه خود را و آنچه در این میان مغفول خواهد ماند چیزی نخواهد بود جز حقیقت و واقعیت و سست شدن پایه‌های اعتماد و از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی و انشقاق جامعه.
 
 توجه داشته باشیم حادثه غیرانسانیِ اسیدپاشی اصفهان، مسامحه با قاتلین زنجیره‌ای کرمان و امثال سعید عسگرها و مرگ تاسف‌بار دختر مظلوم هموطن کردمان خانم مهسا امینی هنوز از خاطره جمعی ایرانیان زدوده نشده است و برای بازگرداندن اعتماد به افکار عمومی باید کارها و قدم‌های خیلی بلندتری برداشته شود و برقراری یک نظام اطلاع‌رسانی مردم‌محور و حرفه‌ای و یکپارچه به همراهِ به‌رسمیت شناختنِ حقِ آزادیِ بیان و سیاست‌ورزی عالمانه می‌تواند به نجات جامعه از انشقاق و فروپاشی اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی کمک کند.
 
 تا زمانی که نحوه و شیوه مواجهه و برخورد ما با مسایل و مشکلات و حوادث و رویدادهای مختلف تغییر نکند و سیاست‌های رسانه‌ای بسته‌ی تحمیلی عوض نشود و رسانه‌ها نتوانند آزادانه در این زمینه‌ها اطلاع‌رسانی کنند و اطلاعات لازم را از مسیرهای حرفه‌ای در اختیار مردم قرار دهند کماکان آش همان خواهد بود کاسه همان ... و تنها بازنده این کارزار، مردم خواهند بود.
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
احمد
| 1401/12/16 - 17:52 |     0     0     |
عالی بود و هشدار دهنده


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد