درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 20 خرداد 1402 - 15:55   

نویسنده محتوا می‌گوید همه مشتریانش چت‌جی‌پی‌تی را جایگزین او کردند

  نویسنده محتوا می‌گوید همه مشتریانش چت‌جی‌پی‌تی را جایگزین او کردند


ادامه ادامه مطلب یک

همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است

  همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است


ادامه ادامه مطلب دو

لغو اتهامات بائو چوی در هنگ‌کنگ در دادگاه تجدیدنظر

  لغو اتهامات بائو چوی در هنگ‌کنگ در دادگاه تجدیدنظر


ادامه ادامه مطلب سه

پیگیری برای اجرای عدالت یک سال پس از قتل روزنامه‌نگار بریتانیایی در برزیل

  پیگیری برای اجرای عدالت یک سال پس از قتل روزنامه‌نگار بریتانیایی در برزیل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مشاغل رسانه‌ای که بیشتر تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند
  هشتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش برگزار شد
  نویسنده محتوا می‌گوید همه مشتریانش چت‌جی‌پی‌تی را جایگزین او کردند
  پیگیری برای اجرای عدالت یک سال پس از قتل روزنامه‌نگار بریتانیایی در برزیل
  تجربه استفاده از هدست جنجالی «ویژن پرو» اپل چگونه است؟
  هوش مصنوعی و تحول استراتژی‌های بازاریابی محتوا
  لغو اتهامات بائو چوی در هنگ‌کنگ در دادگاه تجدیدنظر
  مشاغلی که بیشتر تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند
  برای نخستین بار در جهان استفاده از تلفن هوشمند در شهری در ایرلند برای کودکان ممنوع شد
  پژوهشگر و روزنامه‌نگار تاجیک در ۷۴سالگی در تاجیکستان درگذشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51639صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیشنبه، 13 اسفند 1401 - 09:56
چگونه از قدرت و رهبری به‌طور موثر استفاده کنیم
ارتباطات را در اولویت قرار دهید. اگر با افراد مناسب ارتباط برقرار نکنید، توانایی شما برای استفاده از قدرت روابط به خطر می‌افتد. بنابراین، افرادی را که نیاز به برقراری یا توسعه رابطه با آنها دارید، شناسایی کنید و زمان و انرژی خود را برای روابط فعلی خود صرف کنید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) ||
۱- ارتباطات را در اولویت قرار دهید. اگر با افراد مناسب ارتباط برقرار نکنید، توانایی شما برای استفاده از قدرت روابط به خطر می‌افتد. بنابراین، افرادی را که نیاز به برقراری یا توسعه رابطه با آنها دارید، شناسایی کنید و زمان و انرژی خود را برای روابط فعلی خود صرف کنید.

۲- بیش از حد مشغول برنامه شخصی خود نشوید. در حالی که قدرت روابط می‌تواند روش موثری برای پیشبرد برنامه کاری شما باشد، اما این خطر را نیز به همراه دارد که دیگران شما را به جای یک «بازیکن تیم» به عنوان فردی که رفاه و منافع خود را در اولویت قرار می‌دهد، تصور کنند. برای رهبران مهم است که از این برداشت‌های منفی آگاه باشند تا به طور موثر از قدرت روابط استفاده کنند. اطمینان حاصل کنید که پیشبرد دستور کار و برنامه شخصی خود مصداقی از سوءاستفاده از قدرت تلقی نمی‌شود.

۳- شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید.درمورد افرادی که بیشترین ارتباط را با آنها دارید فکر کنید. ارتباط با آنها منجر به دسترسی به اطلاعات منحصر به فرد برای شما می‌شود یا داده‌های تکراری و اضافی؟ شبکه خود را گسترش دهید تا افرادی را پیدا کنید که ممکن است منابع اطلاعاتی بکری باشند.

۴- در ارائه و با اشتراک‌گذاری اطلاعات سخاوتمند باشید.اطلاعات را به طور گسترده و با یکپارچگی و تمامیت به اشتراک بگذارید. حتما شما تمایل ندارید به عنوان احتکار‌کننده اطلاعات برای منافع شخصی خود شناخته شوید.

۵- از موقعیت و سمت خود بیشترین بهره را ببرید. تحقیقات و تجربه نشان می‌دهد که قدرت به طور خودکار و به تنهایی به نقش رهبری سازمان رسمیت نمی‌بخشد. اگر به اطراف خود نگاه کنیم، همه ما نمونه‌هایی از همتایان خود را می‌شناسیم که در موقعیت و سمت مشابه هستند اما میزان قدرت آنها متفاوت است. به عبارت دیگر، موقعیت و سمت همیشه به معنای قدرت بیشتر نیست.

۶-برند شخصی خود را توسعه دهید. صرف نظر ار سطح کاریزما و پذیرش نسبت به شما در سطح سازمان، کلید این است که تغییرات کوچکی در تصویر رهبری سازمانی خود ایجاد کنید و در عین حال اصالت خود را حفظ کنید.
بازاریابی داده محور یاد داری ؟؟؟

۷-متخصص باشید. شاید جالب‌ترین نکته در مورد قدرت این باشد که به طور کلی در چشم بیننده است. داشتن قدرت بدون اینکه افرادی باشند که شما را به عنوان صاحب قدرت درک کنند و بپذیرند بی‌معنی است. همین امر در مورد قدرت ناشی از تخصص هم صدق می‌کند. این قدرت از تخصص واقعی (داشتن یک مدرک تخصصی پیشرفته یا تجربه ارزشمند مرتبط) ناشی می‌شود.

۸- از قدرت خود برای شخصی‌سازی پاداش به افراد تیم خود بهره ببرید. بسیاری از رهبران به اشتباه اعمال قدرت از طریق دادن پاداش را صرفا به معنای جبران خدمت مادی می‌بینند. اگرچه این گزینه جذاب است، اما همیشه و در همه شرایطی جذاب نیست. راه‌های دیگری برای شناسایی و تشویق اعضای تیم خود طراحی و اجرا کنید. از اعضای تیم خود بپرسید پاداش در نظر آنها چیست؟ مرتکب این خطا نشوید که پاداش یکسان برای همه مناسب است.

۹- با کلمات پاداش دهید. گاهی به افراد بازخورد مثبت دهید. تجربه ما در ارتباط با رهبران صنایع نشان می‌دهد که در طول یک رابطه کاری معمولی، رعایت نسبت ۴: ۱ درارائه باخورد (۴ بازخورد مثبت در برابر ۱ بازخورد منفی) لازم است تا گیرنده بازخورد را باور کند و بپذیرد که بازخورد منصفانه است. این به این معنی نیست که هر زمان که یک بازخورد منفی به کارکنان خود می‌دهید، در همان زمان چهار بازخورد مثبت نیز ارائه دهید. تشخیص درست و تصدیق اینکه کارکنان ما چه کاری را درست انجام می‌دهند، ساده نیست و مهارت در ارائه بازخورد درست راهی طولانی است و نیاز به تمرین و کسب تجربه دارد.

۱۰- به دیگران آموزش دهید. اگر توانمند کردن افرادی که آنها را رهبری می‌کنید برای شما اهمیت دارد، باید به آنها یاد دهید که چگونه از قدرتی که در اختیار آنان هست، استفاده کنند.

نقش قدرت در رهبری سازمانی
مترجمان: سیدمحمداعظمی‌نژاد-مریم میرصادقی

منبع: CCL
donya-e-eqtesad
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پژوهشگر و روزنامه‌نگار تاجیک در ۷۴سالگی در تاجیکستان درگذشت


  استاندار کرمانشاه: روابط عمومی‌ها توجیه کننده مدیران نباشند


  حمله به خبرنگاران در اتاق خبر یک تلویزیون در صربستان


  همکاری با روابط‌عمومی از معیارهای ارزیابی مدیران شهری است


  یک مجری رادیویی در فیلیپین توسط افراد مسلح کشته شد


  نقش روابط‌عمومی در ترویج فرهنگ مهارت آموزی بسیار تاثیر گذار است


  سرپرست جدید روابط‌عمومی شهرداری قزوین معرفی شد


  ادعای زیست‌محیطی فیفا نادرست است


  دستگیری غیرقانونی یک روزنامه‌نگار در بخش اشغالی اوکراین


  جریمه ۲۰ میلیون دلاری مایکروسافت به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی منتشر شد